Konkurrence: Lav den bedste
hjemmeside med tillægsmodulet Website

Konkurrencen er slut. Se de 3 vindende hjemmesider.

Disse hjemmesider deltog

 

 

Det konkurrerer de om

  • 1. præmien er en iPad Air 2 med 64 GB til en værdi af 4.299 kr.
  • 2. og 3. præmien er en Smartbox Weekend & Middag til en værdi af 999 kr.
  • De 3 bedste hjemmesider vinder desuden 6 måneders eksponering på e-conomic.dk (kan fravælges).

Læs alle detaljer i konkurrencebetingelserne.

Klare regler for, hvordan vi udvælger de bedste hjemmesider

Til at vurdere de bedste hjemmesider har vi allieret os med tre af eksperterne fra KRÆS-bloggen. De vil vurdere, hvilke hjemmesider der er de bedste ud fra en række parametre, som bl.a. er: Klart budskab, tydeligt formål, lækkert design & klar struktur.

Læs mere om de enkelte parametre.

Konkurrencens dommere

 



Sasa Kovacevic er til dagligt Head of PPC hos Obsidian Digital, hvor han leder AdWords-teamet og laver udførende arbejde på nogle af Danmarks største AdWords-konti. Han har tidligere været Head of SEO i et stort digitalt bureau samt online marketings ansvarlig for take away portalen Hungry.dk Sasa har en pragmatisk tilgang til forretning og forstår vigtigheden af hver en krone.



Morten Storgaard har arbejdet med marketing og online strategi i 8 år. Han står bag virksomhederne SUMOpix.com, GoDownsize.com og Nordiskspil.dk, og arbejder i dag med større webbutikker på strategisk niveau. Du kan følge hans blog om trends og IT på www.netkablet.dk.



Jeff Blaavand har arbejdet med digital kommunikation og sociale medier siden 2010 i store danske virksomheder som Just-Eat, Trendsales og Billy. I dag ejer han marketingportalen Bureau.dk, hvor du gratis kan uddanne dig selv inden for digital kommunikation

Skab den bedste hjemmeside og vind konkurrencen

Før du kaster dig over tasterne, får du her en række tips til, hvordan du kommer godt i gang… og hvad vi lægger vægt på, når vi skal vurdere din nye hjemmeside.
Målet er ikke at skabe den vildeste hjemmeside med flest features, men at skabe den lækreste, mest brugervenlige og personlige hjemmeside, der er tro mod netop din virksomhed.  

Klart budskab
Sørg for, at din virksomheds budskab fremgår klart og tydeligt - både i dit design og ordvalg. Brugeren skal være sikker på, at han er havnet på den helt rigtige hjemmeside - og din hjemmeside skal hurtigt slå fast, hvilket produkt eller service din virksomhed står for.

Tydeligt formål
Vær klar i mælet om, hvad brugeren kan opnå ved at klikke sig videre på din hjemmeside. Kan man købe noget, blive klogere på priser og produkter, kontakte nogen, eller noget helt fjerde?

Lækkert design
Dit design skal være enkelt, lækkert og stringent. Brug designet til at vise, hvilken virksomhed du har. Logoer, billeder, farvevalg og skrifttype er vigtige visuelle virkemidler, der er med til at give brugeren et indtryk af dit brand.

Klar struktur
Det er supervigtigt, at din hjemmeside er intuitiv og nem at navigere rundt på. Menuer og undermenuer skal være bygget op og navngivet, så brugeren nærmest instinktivt ved, hvor han skal klikke for at finde rundt.

Én skrifttype
Sørg for at skriften, du vælger, er nem at læse og gennemgående. Brugeren skal helst kunne læse alle dine budskaber uden at blive forstyrret af en masse forskellige skrifttyper og farver.

Tydelig afsender
Gør det tydeligt, hvem din virksomhed er og vær gerne personlig. Sørg også for at brugeren ved, hvordan han kan komme i kontakt med dig, og hvornår du sidder ved telefonen eller besvarer mails.

Begræns dig
Det er ikke så vigtigt, hvor mange sider, menupunkter og undermenupunkter, din hjemmeside har, så længe den måde, din hjemmeside er bygget op på, giver mening og skaber ro. Brug kun de funktioner der giver mening for dig.

Del flittigt
Husk at links til sociale medier, nyhedskanaler og andet generelt er gode virkemidler.

God fornøjelse og held og lykke :)

 

Tilmeld dig konkurrencen nu