1. Hvordan vedhæfter jeg bilag fra "Ubehandlet" til mine posteringer?
Du kan stadig vedhæfte bilag fra "Ubehandlet" til posteringer i kassekladden. Og nu kan du også vedhæfte bilag fra dine kategorier.
Sådan gør du, hvis du arbejder med to skærme:
Opret dine kladdeposteringer og klik herefter på “Træk og slip dokumenter fra Inbox”. Så kan du nemt vedhæfte dine indscannede bilag fra et pop-up vindue med drag-and-drop.
Sådan gør du, hvis du arbejder du med én skærm:
Opret dine kladdeposteringer i kassekladden → klik på det lille "+" til venstre for bilagsnummeret → vælg "Fra ubehandlet" → vælg bilag du ønsker at vedhæfte (man kan søge efter bilag på dokumentnavn, afsender eller note).
Sådan gør du, hvis du har bogført alle dine posteringer og efterfølgende får et enkeltstående bilag ind:
Gå til Inbox → klik på bilaget → klik "Vedhæft til postering" → vælg det bilagsnummer du vil vedhæfte til → tryk på "Vedhæft til postering" (blå knap).
2. Hvordan vedhæfter jeg mine dokumenter direkte fra computeren?
Her kan du gøre som du plejer, eller du kan trække filerne ind fra en mappe på din computer med drag-and-drop.
Vedhæft dokumenter som du plejer:
Opret dine kladdeposteringer i kassekladden → klik herefter på "+"-ikonet til venstre for bilagsnummeret på hver postering → vælg "Fra computer" → vælg det ønskede dokument.
Træk filerne fra din computer med drag-and-drop:
Åbn mappen med dine filer på computeren → træk filerne én ad gangen til den relevante postering i kassekladden. Posteringslinjen får en fremhævet farve når bilaget trækkes ind, så du ved hvilken postering du vedhæfter til. Når du slipper dokumentet vil det være vedhæftet.
3. Hvordan opretter jeg en postering til mit bilag i Inbox?
Du kan oprette posteringer i kassekladden, som du plejer. Men du har også mulighed for at oprette dine posteringer direkte i Inbox, hvor du kan se dit bilag i fuld størrelse, side om side med posteringsfelterne.
Sådan opretter du en postering i Inbox:
Klik på et bilag i Inbox, i indbakken eller i kategorier → klik "Opret ny postering" → udfyld de nødvendige felter, ligesom i kassekladden → klik "Opret ny postering" (blå knap).
4. Hvordan får mine posteringer bilagsnumre, når de oprettes i Inbox?
Når du opretter en postering via Inbox, får posteringen automatisk det næste ledige nummer i den valgte kassekladde.
5. Hvordan organiserer jeg bilag i kategorier og flytter bilag til "Ubehandlet"?
I Inbox kan du oprette så mange kategorier, du vil, og navngive dem efter ønske. Du kan også håndtere dine bilag, mens de ligger i deres kategorier. Derfor behøver du ikke flytte bilag frem og tilbage fra "Ubehandlet" for at håndtere dem.
Kategorisér dine dokumenter i Inbox:
Sæt flueben i de ønskede bilag → træk og slip til en kategori.
Håndtér dine bilag i kategorierne:
Klik på en kategori i Inbox → herfra har du samme funktioner som hvis bilaget lå i Indbakken → vælg "Vedhæft til postering" eller "Opret postering" (se spørgsmål 3).
6. Hvordan navngiver jeg bilag og tilføjer noter i Inbox?
Navn:
Når du importerer et bilag, får det automatisk det samme navn, som det har på din computer, telefon eller i din e-mail. Fx ordrebekræftigelse.pdf eller DC578.jpg. Du kan altid omdøbe bilaget, når du åbner det.
Note:
Dit bilag får automatisk en notetekst, når du importerer det. Du kan altid ændre noten, når du åbner bilaget.
Sådan får dit bilag en notetekst:
→ Bilag sendt via e-mail: Noten bliver e-mailens emnefelt
→ Bilag overført fra computer: Noten bliver bilagets filnavn på computeren
→ Bilag sendt fra app: Skriv selv en note, inden du sender fra appen.
7. Hvordan sender jeg bilag til Inbox?
Du kan stadig sende bilag til e-conomic på samme måde som før; via e-mail, app, direkte upload fra computeren og via drag-and-drop.
8. Hvor finder jeg indsendings-e-mailadressen?
Du ser indsendings-e-mailadressen i nederste venstre hjørne, når du har åbnet Inbox.
9. Hvordan henter jeg mine bilag ind i Inbox?
Dine bilag lander automatisk i Inbox, når du sender eller overfører dem til e-conomic. Derfor behøver du ikke længere hente dine bilag manuelt ved at trykke på knappen “Overfør til ubehandlet”.
Bonus!
→ Du kan vælge at få en notifikationsmail, når du modtager et nyt bilag i Inbox
→ Datoen på dit bilag i Inbox vil er modtagelsesdatoen, så du altid kan se hvornår dine bilag blev modtaget
→ Du kan tydeligt se, hvilke bilag er nye i Inbox, på samme måde som i din e-mail
10. Hvordan arbejder jeg bedst med posteringer i Inbox?
Du kan oprette dine posteringer direkte i Inbox, hvor du kan se dit bilag i fuld størelse, side om side med posteringsvinduet. Herefter behøver du kun bogføre posteringen via kassekladden.
Sådan gør du:
Klik på bilaget → klik "Opret ny postering" → udfyld nødvendige felter, ligesom i kassekladden → klik "Opret ny postering" (blå knap).
11. Hvordan får jeg samme overblik som i "Ubehandlet"?
Du kan vælge mellem dokumentvisning og listevisning i Inbox. Inbox er automatisk indstillet til listevisning, men du kan få samme overblik som i “Ubehandlet” ved at vælge dokumentvisning. Klik på ikonet “Skift til dokumentvisning” i toppen af din oversigt.
12. Hvordan sorterer jeg mine bilag i oversigten?
Du vælger selv, om du vil sortere dine bilag manuelt eller efter kolonner i oversigten. Inbox er automatisk indstillet til at sortere efter kolonnen “dato”.
Sådan bruger du kolonner:
→ Tryk på kolonneoverskrifterne for at vælge om dokumenterne skal sorteres efter dato, navn, afsender eller note.
→ Hvis du har valgt manuel sortering, kan du altid sortere efter kolonner igen ved at trykke på “Indstillinger” (tandhjulsikon) i Inbox og vælg “Sortér efter kolonneoverskifter”.
Sådan bruger du manuel sortering:
→ Tryk på "Indstillinger" i Inbox (tandhjulsikon)
→ Vælg "Manuel sortering"
→ Når du sorterer dine bilag manuelt skal du trykke på pile-ikonet udfor hvert bilag for at rykke det op eller ned.