e-copedia
Kom godt i gang med Visma Advisor
Vi har lavet en videoserie til dig, der er helt ny i VISMA Advisor. På siden her, finder du en række videoer der har til formål at give dig et overblik i Visma Advisor, så du er godt klædt på, til at bruge programmet rigtigt.
Din startside
Når du logger ind i VISMA Advisor, er det første du ser, din personlige startside. Her finder du relevante informationer om hvad der sker i din virksomhed, hos dine kunder og i dit regnskab.
Dine firmaindstillinger
For at VISMA Advisor kan fungere korrekt og blive tilpasset til dine behov, er det vigtigt at dine stamoplysninger er opsat helt korrekt. I denne video kan du se hvordan du gør, og hvad du skal være opmærksom på. Du kan altid vende tilbage til denne menu, og ændre dine indstillinger om nødvendigt.
Hold styr på dine medarbejdere og deres skemaer
For at bevare overblikket i en stresset hverdag, har VISMA Advisor en indbygget funktionalitet hvor du kan oprette dine medarbejdere og indstille deres arbejdsskema. I denne video, kan du se hvordan du opsætter disse indstillinger korrekt.
Få overblik over dine opgaver
Nu, da du har fået dine medarbejdere oprettet i VISMA Advisor, er det tid til at oprette dine arbejdsopgaver. Med andre ord, skal alle de opgaver du udfører for dine kunder oprettes i systemet, så du kan tilknytte dem til dine kunder og bruge dem i din fakturering. Denne video vil give dig overblikket, med hensyn til opgaver i systemet.
Opret dine kunder
Nu har vi styr på medarbejdere og arbejdsopgaverne i VISMA Advisor - det er tid til at oprette dine kunder i systemet. Denne video vil guide dig igennem opsætning af dine kunder, så du ved lige præcist hvad du skal gøre.
Menuen 'Kunder'
For at give dig det bedst mulige overblik over VISMA Advisor, kan du se denne video om menupunktet 'Kunder'. Her vil du få et overblik over hver enkelt funktion og tilpasser din kundeliste til dine behov.
Kunder fra et andet system
Hvis dine kunder er blevet importeret fra et andet system, er det vigtigt du kontrollerer at alle nødvendige informationer er tastet ind - før du begynder at arbejde i VISMA Advisor.
Det er nødvendigt at systemet ved hvem der er kontaktperson på din kunde - at der er styr på hvilken regnskabs- og momsperiode din kunde har, hvilken branche og kategori din kunde tilhører.
Heldigvis er dette ganske enkelt at sætte op. Se blot vores video.
Fanebladene på dine kunder
Der er mange funktioner under hver enkelt kundeprofil i VISMA Advisor, der kan være til stor hjælp i hverdagen. I denne video kan du få dig et hurtigt overblik over hvad du finder under de enkelte faner på dine kundeprofiler.
Tildeling af opgaver på dine kunder
Nu da du har godt styr på dine kunder, anbefaler vi at du indstiller hvilke opgaver der skal udføres for hver enkelt kunde i VISMA Advisor. I denne video vil vi lære dig præcist hvordan du gør.
Prisgrupper & prislister
Nu ved VISMA Advisor lidt om hele din virksomhed - men, noget af det vigtigste er nu engang at fortælle programmet hvad du skal have for det arbejde du udfører for dine kunder. Derfor har vi lavet en lille video til dig, der giver dig overblikket over dine prislister og prisgrupper.
Menuen 'Tjeklister'
Vi kender det allesammen - dét at have en tjekliste, hvor du lige kan se om du har fået det hele med og sætte et forløsende flueben når din opgave er afsluttet, giver både overblik og sikrer en kvalitet - hver gang. I denne video får du information om hvordan du bruger VISMA Advisors tjeklister i hverdagen.
Registrér din tid
Tidsregistrering er et fantastisk værktøj til at holde styr på både økonomi, arbejdstid og opgaver. I denne video vil vi vise dig hvor enkelt det er at bruge tidsregistrering i VISMA Advisor.
Registrér tid, der ikke skal faktureres
Hvis du har brugt tid på en kunde i systemet, uden at du kan fakturere kunden for udgiften, skal du sørge for at fjerne de timer der automatisk sættes på din tidsregistrering, før du godkender den i VISMA Advisor. Heldigvis tager det kun et øjeblik at gøre og vi har en super lille video der kan vise dig præcist hvad du skal gøre.
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?