e-copedia

Kom godt igang med Smart Pay

Vejledning
Med Smart Pay får du mulighed for at betale dine leverandører direkte fra e-conomic og med en simpel godkendelsesfunktion, har du fuld kontrol over dine betalinger

Serie artikel omkring opsætning og brug af Smart Pay.

På den måde kan du betale dine udgifter, uden at åbne din bank, eller håndtere betalingsfiler manuelt. 

Smart Pay fungerer som en integreret del i e-conomic, via vores samarbejdspartner November First. Du vil samtidig få en gratis Nets Overførelsesaftale, som vi ansøger på dine vegne efter godkendelse.

*OBS: Hvis du ikke selv er virksomhedens ejer og/eller tegningsberettigede, vil det være muligt at sende en invitation til disse personer, så de nemt kan godkende eller uploade relevant information.

 

For at komme igang med Smart Pay, skal du igennem 3 steps.

1: Tilvælg Smart Pay på din aftale via Market

2: Gennemgå opsætning og godkendelse

3: Angiv brugere og rettigheder

 

Tilvælg Smart Pay på din aftale

  1. Tryk på ikonet “Market” i øverste højre hjørne.
  2. Tryk på Tillægsmoduler i menuen til venstre og find Smart Pay. Tryk på ikonet for at tilføje modulet til din aftale.
  3. Du kan nu gå igennem selve opsætningen af Smart Pay.

Opsæt Smart Pay forbindelsen

  1. Tryk på knappen “Acceptér og fortsæt".
  2. Bekræft dine virksomhedsinformationer, eller tryk på teksten "Opdater stamoplysninger", hvis nødvendigt.
  3. Udfyld dine oplysninger og lav dine betalingsindstillinger. Husk at tage stilling til hvilken kassekladde, du vil benytte. (Oplysningerne på billeder er vejledende)
  4. Tryk slutteligt på “Bekræft”.
  5. Din forbindelse er nu sat op og afventer godkendelse hos November First.
OBS:
Du vil indenfor 5min modtage en e-mail med en kontobekræftelse og 6-cifret verificeringskode.

Bekræft og færdiggør oprettelsen

  1. Åbn mailen fra November First, som indeholder en verificeringskode og indtast den på verificeringssiden.
  2. Tryk på næste, lav en ny adgangskode til din bruger og bekræft adgangskoden.
  3. Bekræft eller rediger oplysningerne om først virksomhedens ejere og herefter ledelse, som hentes fra Virk. Alle virksomhedsejere skal uploade/inviteres til at uploade dokumentation i form af pas.
  4. Angiv formål og omfang ift. hvordan kontoen skal benyttes, så retvisende som muligt.
  5. Accepter forretningsbetingelserne, eller send en invitation til den/de tegningsberettigede, som skal underskrive. Er du i tvivl om virksomhedens tegningsregel, kan du klikke på linket til virk.dk i bunden.
  6. Gennemgå detaljerne og bekræft opsætningen. Bemærk, at der sendes en ansøgning om en gratis Nets Overførelsesaftale.
  7. Tryk på Fortsæt til tjekliste - du er næsten helt i mål.
OBS:
Alle reelle ejere med mere end 25% ejerskab, skal vedlægge kopi af pas i henhold til Hvidvaskloven. Det er muligt at invitere ejeren til at uploade kopien, når opsætningen gennemgås.

Imens November First verificerer din konto, kan du fortsætte opsætningen og gennemgå tjeklisten. 

 

Hvis du ikke selv skal godkende betalinger er det vigtigt, du vælger at gennemgå tjeklisten som Betalingsopretter, hvor du skal angive Betalingsgodkender og samtidig gøre dig selv til Betalingsopretter.

Skal du selv godkende betalinger, skal du gennemgå tjeklisten som Betalingsgodkender. 

November First validerer brugerne ud fra tegningsreglerne. Oprettelsen kan ikke verificeres, før brugerrollerne er angivet korrekt.

Gennemgå tjeklisten - Betalingsopretter

  1. Tryk på "Se tjekliste" under Betalingsopretter
  2. Tryk på "Inviter bruger", for at oprette en eller flere nye brugere. Du skal minimum oprette én bruger, med rollen Administrator.
  3. Udfyld oplysningerne og tryk på Gem.
  4. Skal du oprette flere brugere, trykker du igen på Inviter bruger. Fortsæt, til alle er oprettede.
  5. Afslut ved at trykke på "Redigere din brugerrolle".
  6. Tryk på OK. Du vil herefter blive logget ud og er helt færdig med opsætningen.

Overførselsloft 

Hvis der er en grænse for hvor meget en bruger maksimalt må overføre pr. transaktion, kan beløbsgrænsen angives i Overførselsloft. Beløbsgrænsen angives i den valuta, som er valgt opsætningen. 

Rolle

Det er muligt at oprette to typer af brugere - en alm bruger og en administrator.

En administrator kan både sende betalinger til godkendelse, men kan også godkende betalingerne. En alm. bruger kan udelukkende sende betalinger til godkendelse. 

Opretteren af forbindelsen angives automatisk som Administrator under Brugere. Når der sendes betalinger til godkendelse, vil Smart Pay administratoren på aftalen få en notifikation.

Gennemgå tjeklisten - Betalingsgodkender

  1. Tryk på "Se tjekliste" under Betalingsgodkender.
  2. Tryk på "Inviter bruger", for at oprette en eller flere nye brugere.
  3. Udfyld oplysningerne og tryk på Gem.
  4. Skal du oprette flere brugere, trykker du igen på Inviter bruger. Fortsæt, til alle er oprettede.
 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer