e-copedia
Opsæt din Bankforbindelse - Bank Connect
Hvis du har flere bankkonti, hos den samme bank, skal du blot opsætte disse, som beskrevet i afsnittet herunder, med det samme Funktions-ID og den samme Aktiveringskode.
Har du ikke et Funktions-ID og en Aktiveringskode? - Intet problem, det kan du hurtigt få, ved at følge vejledningen
"Få en forbindelse til din bank gennem Bank Connect".
- Funktionen Bankintegration er inkluderet i pakkerne Plus, Smart og Avanceret.
Sådan opsættes Bankforbindelsen i din e-conomic aftale
- Tryk på "Regnskab" i toppen.
- Tryk på "Bank" i menuen til venstre og herefter "Bankkonto".
- Herfra er processen forskellig afhængig af om du allerede har oprettet en bankkonti eller ej - følg den nedenstående overskrift der stemmer overens med din aftale.
Hvis du ikke har oprettet en bankkonto i forvejen
- Tryk på ”Ny bankkonto”.
- Udfyld som minimum felterne "Bank*", "Reg.nr.", "Kontonr." og "Konto fra kontoplanen".
- Sæt flueben i feltet ”Opret bankforbindelse”.
- Tryk på ”Ny bankforbindelse” og udfyld ”Aktiveringskode” samt ”Funktions-ID.”
- Tryk på ”Opret forbindelse”.

Hvis du har oprettet en bankkonto i forvejen
- Tryk på blyanten til højre for din bankkonto.
- Sæt flueben i ”Opret bankforbindelse”.
- Tryk på ”Ny bankforbindelse” og udfyld ”Aktiveringskode” samt ”Funktions-ID.”
- Tryk på ”Opret forbindelse”.
Nu er din bank og e-conomic forbundet korrekt!
Du skal nu bestille filer til dataudvekslingen i din Netbank. Her kan du selv vælge hyppigheden. Når du har bestilt filerne i Netbank vil e-conomic automatisk hente de kontoudtog, din bank har sendt til os- Du kan normalt hente dit første kontoudtog 24 timer efter integrationen er sat op.
For at sikre vi får det hele med, når dagen er omme, henter e-conomic kontoudtog fra din bank, mens du sover. Det vil sige at disse kontoudtog altid er én dag bagud dags dato.
Knapper og felter i Regnskab
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?