e-copedia
Opsæt Straksindbetaling
I nedenstående vil vi gennemgå kriterierne for at bruge servicen, samt hvordan du nemt og hurtigt tilføjer Straksindbetaling på din aftale.
For at anvende Straksindbetaling på din faktura skal du opfylde følgende krav:
- Sende til en kunde med gyldigt CVR-nummer (Straksindbetaling er kun muligt på fakturaer til kunder med gyldigt CVR-nummer)
- Sende en e-faktura eller en faktura via e-mail
- Sikre at din kunde er en B2B virksomhed/handler B2B med dig
- På den enkelte faktura opkræve for mellem 100 og 250.000 kr. inkl. moms
Sådan tilføjer du Straksindbetaling
- Åben "Market" oppe i højre hjørne af e-conomic.
- Find tillægsmodulet "Straksindbetaling" og tryk på det.
- Tryk på den blå knap "Tilføj".
- Tryk på den blå knap "Start nu" og følg opsætningstrinene.

Sådan kommer du godt i gang med Straksindbetaling
- Tryk på det orange tandhjul og vælg "Alle indstillinger".
- Vælg Intergrationer i menuen til venstre og tryk på "Straksindbetaling".
- Læs og accepter betingelser fra vores partner MoneyFlow.
- Følg onboarding-guiden hos MoneyFlow.
- Bekræft med dit personlige MitID og tilføj dine oplysninger.
- Hvordan ændre jeg kassekladde, bankkonto og konto til gebyrer?
- Hvordan ændre jeg mine bankoplysninger?
Udfyld de korrekte oplysninger omkring valg af konti. Dette bruges når dine indbetalinger fra Moneyflow oprettes automatisk af e-conomic, så de er klar til at blive bogført i den valgte kassekladde.
Moneyflow skal nu oprettes som en ny kunde, til bogføringen af fakturaer og indbetalinger, hver gang du bruger Straksindbetaling. Dette sker fordi din faktura bliver overtaget af Moneyflow og du derfor modtager indbetalingen herfra. Der skal her vælges, hvilken kundegruppe Moneyflow skal være tilknyttet.
Sådan bogfører du din faktura & får indbetalingen straks
- Gå til Salg og vælg "Igangværende fakturaer". Tryk på "Ny faktura"
- Vælg en kunde, der opfylder betingelser ovenfor
- Udfyld resterende oplysninger & fakturalinjer, som du normalt ville gøre
- Tryk nu på "Betingelser" - her kan du vælge Straksindbetaling på din faktura ved at trykke på "skifteren"
- Du vil nu få et tilbud for prisen for din Straksindbetaling. Husk at læse tilbuddet gennem
- Nu kan du bogføre og sende fakturaen til din kunde


Hvad sker der med min faktura herfra?
Din kunde skal betale fakturaen direkte til MoneyFlow, i stedet for dig. Derfor vil fakturalayoutet opdateres, så det fremgår tydeligt, hvordan og til hvem, kunden betaler.
E-mailen bliver sendt til din kunde, som den plejer. MoneyFlow (faktura@moneyflow.io) vil være CC på mailen.
Du modtager en mail fra MoneyFlow med bekræftelse af salget.
Du modtager betalingen inden for to timer, efter at din faktura er blevet godkendt og sendt til din kunde, hvis fakturaen er sendt på en bankdag mellem kl. 8-17.
Har du faktureret i weekenden eller helligdage, vil fakturaen blive gennemgået næstfølgende bankdag, hvorefter du vil modtage din udbetaling, såfremt MoneyFlow godkender din faktura.
For revisorer og bogholdere
Som revisor eller bogholder, kan du også benytte straksindbetaling på dine kunders aftaler, følg guiden her:
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?