e-copedia
Rediger rækkefølgen og størrelsen på felterne i kassekladden
Ønsker du en selvvalgt rækkefølge for felterne i din kassekladde, ved oprettelse af en postering, kan du her se, hvordan dette gøres. Herfra kan du ligeledes nemt justere feltstørrelsen.
Sådan angives feltrækkefølgen
- Tryk på fanen "Regnskab".
- I menuen til venstre trykker du på "Kassekladder", og vælger hvilken kassekladde du vil arbejde i.
- Tryk på "Andre muligheder", og vælg "Rediger feltrækkefølge".
- Tryk med musen på et felt og hold knappen nede for at flytte feltet hen, hvor du vil have det placeret.
- Tryk på boksen i kolonnen "Spring over med TAB" for at springe over felter, du aldrig bruger.
- Gem feltrækkefølgen som en ny feltrækkefølgen og giv den et navn.
- Tryk på "Gem" for at gemme feltrækkefølgen til senere, eller "Gem & anvend" for at benytte feltrækkefølgen med det samme.

Sådan angives feltstørrelsen
- Tryk på "Regnskab" og vælg den kassekladde du vil ændre feltstørrelse på.
- Tryk på "Andre muligheder" og vælg "Feltrækkefølge".
- Tryk på drop down menuen i kolonnen med "feltstørrelse", for det felt du ønsker at ændre størrelsen på.
- Når du er færdig trykker du på "Gem & anvend".

Sådan slettes en gemt feltrækkefølge
- Tryk på fanen "Regnskab".
- I menuen til venstre trykker du på "Kassekladder", og vælger hvilken kassekladde som du vil arbejde i.
- Tryk på "Andre muligheder", og vælg "Rediger feltrækkefølge".
- Tryk på pilen ud for feltet "feltrækkefølge".
- Tryk på krydset for at slette din feltrækkefølge igen.

Tip:
Feltrækkefølgen er "bundet op" på brugeren. Bruger A kan eksempelvis have oprettet en eller flere feltrækkefølger. Når bruger B logger efterfølgende logger ind i aftalen vil bruger B ikke kunne se og benytte Bruger A's feltrækkefølge. Feltrækkefølgen kan altså med andre ord ikke deles. Se beskrivelse af felterne her:
Knapper og felter i Regnskab
Knapper og felter i Regnskab
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?