e-copedia
Udligning
Artikler med tagget “Udligning” i
Alle artikler med tagget “Udligning”
Har du en stor leverandør eller kunde, med hundredevis af åbentstående faktura som skal udlignes med en indbetaling, vil du måske opleve et problem ift. hvor mange faktura, der kan udlignes på én gang.
Har du brug for at indlæse mange posteringer i e-conomic, fx ved skift fra andet regnskabsprogram, kan dette gøres ved at importere en CSV-fil til din kassekladde.
Denne guide vejleder i, hvordan du finder åbne posteringer på dine kunder og efterfølgende laver manuel udligning af posteringerne.
I denne artikel får du forklaret hvad du skal gøre, hvis du har åbne posteringer i en anden valuta, i et regnskabsår du er ved at afslutte.
Denne guide vejleder til, hvordan du udligner en kreditnota med den tilhørende faktura.
Følgende guide er en gennemgang af, hvordan du udligner posteringer på dine kunder, samt en guide til, hvordan du kan fortryde en udligning, hvis der er lavet en fejl.
Fremgår gamle fakturaer som "Ubetalte salgsfaktura" på Hjemfanen i e-conomic, selvom kunderne har betalt, er det fordi fakturaen mangler at blive udlignet med indbetalingen.
Før du udfører en årsafslutning i e-conomic, er det essentielt at du har færdiggjort din bogføring, i året du vil afslutte. Hvis du har kladdeposter i dit regnskab, du endnu ikke er bogført eller du mangler at bogføre udgifter/indtægter, skal du få dette gjort, før du afslutter.
Denne artikel forklare hvordan du udligner kunde- eller leverandør posteringer i en anden valuta, som er bogført i et lukket regnskabsår.
I denne artikel vil du lære mere om den forfaldne saldo på kunder og leverandører.
Følgende guide er en gennemgang af, hvordan du kan udligne flere åbne posteringer med f.eks. en indbetaling, samtidig med at du bogfører betalingen.
Denne guide vejleder til, hvordan du kan udligne én stor betaling med flere fakturaer.
Følgende guide er en gennemgang af, hvordan du udligner posteringer på dine leverandører samt en guide til, hvordan du kan fortryde en udligning, hvis der er lavet en fejl.
Alle artikler med kategori “”
Tips og typiske spørgsmål
Med tagget “Udligning”
- Udlign dine kunde- og leverandørkonti
e-conomic vil komme op med en advarsel, hvis du har åbne posteringer på dine kunder eller leverandører, i anden valuta. Dette gælder hvis du har både en faktura og en betaling liggende åben.
Det er derfor vigtigt at du udligner åbne posteringer i anden valuta på dine kunder og dine leverandører, da posteringen af valutakursdifference ikke kan foretages når året er afsluttet.
Kontakt os
Chat med os nu
Ring til os
Spørg os om alt
man-tors 9-15
og fre 9-14Ring
88 20 48 40Skriv til os
Vi sidder klar til at svare
man-tor 9-20, fre 9-15
og søn 10-13