Modtag fakturaer
elektronisk
direkte i 
e-conomic 

 
 

Derfor er
modtagelse
af e-faktura
fremtiden

 
 
 

Spar tid i virksomheden med elektronisk fakturamodtagelse

Modtager du en uoverskuelig mængde fakturaer på mange forskellige måder? Mange virksomheder bruger oceaner af tid på at håndtere fakturaer manuelt – medmindre de modtager deres fakturaer elektronisk.

Der er store fordele ved at modtage e-fakturaer frem for papir- eller PDF-fakturaer. Når du modtager e-fakturaer bliver informationer fra din leverandørs system overført direkte til din inbox i e-conomic - uden menneskelig indblanding. Det medfører højere sikkerhed, giver bedre sporing, kræver langt færre manuelle processer og er en nemmere måde at modtage fakturaer på.

 

 

Sikker levering

En e-faktura sendes direkte til dit regnskabsprogram, uden omveje.

Undgå fakturasvindel

E-fakturaer sendes som data via krypterede forbindelser, der ikke kan manipuleres.

Nemt samarbejde

E-fakturaen gør det nemt for dig at arbejde med dine informationer, uden fejl.

 

Vi har samlet 4 fordele ved elektronisk fakturering

 

Download dem her

 

 

 
 
 

Frigjorte ressourcer

 

Mange oplever den udfordring, at fakturaerne bliver modtaget centralt, men skal behandles lokalt i de enkelte afdelinger. Behandlingsprocessen kræver ressourcer, og det kan være udfordrende at tilgodese leverandører med kortest betalingsfrist.
Når du omlægger fakturamodtagelsen fra analog til elektronisk, sparer din virksomhed markant tid og sikre en nemmere bogføring med færre fejl. Desuden kan dit leverandørsamarbejde blive optimeret.

 

E-fakturering vil ikke længere
være forbeholdt de få

 

Thomas Permin Berger, Strategy Director i Visma e-conomic, gør os klogere på e-fakturaens mange fordele og dens rolle i den kommende fremtid.

“e-conomic vil, med gratis elektronisk fakturering, rykke standarden for samhandel ét stort skridt op ad digitaliseringsstigen. Det gør vi ved at tage fat i begge ender af processen samtidig – både afsendelse og modtagelse af e-fakturaer.
Som det første økonomisystem i Danmark, gør vi det ved både at have indbygget elektronisk fakturamodtagelse og elektronisk afsendelse som standard. Gratis for alle kunder.”

Thomas Permin Berger, Strategy Director, Visma e-conomic

Læs hele interviewet

e-fakturering skaber
værdi for vores kunder

 

”Risikoen for at en faktura bliver overset og leverandøren ikke får rettidig betaling er blevet reduceret markant med elektronisk samhandel, frem for når vi modtager fakturaer sendt som PDF via mail. De fakturaer vi modtager elektronisk har herudover mindsket vores arbejdsgange, inden fakturaerne er klar til bogføring.”

Mette Guldberg, Intern Bogholder, Borg Sound

Læs om Borg Sounds erfaringer

 
 

Sådan modtager du en e-faktura


Vi ser i fremtiden stort potentiale i elektronisk fakturering. Derfor vil vi gerne give alle vores kunder mulighed for at modtage e-fakturaer via deres Inbox. 
Her bliver fakturaer samlet ét sted, og du kan nemt og effektivt kategorisere dem og oprette posteringer. Og hvis behovet stadig er der, kan din leverandør også vælge at sende en PDF-kopi af fakturaen.

Når du modtager en e-faktura, har din leverandør sendt en faktura til dig elektronisk, som du modtager direkte i din inbox i e-conomic. Herfra kan du behandle fakturaen, sætte den til betaling eller tjekke om informationerne er korrekte. 
Nogle leverandører sender både e-fakturaer og fakturaer som PDF eller print, så vær opmærksom på, at du kun får betalt dem én gang.
* Nogle leverandører kan ikke sende e-fakturaer. I det tilfælde modtager du fakturaen som du plejer. 

 

Modtag fakturaer elektronisk

 

Se svarene på de mest stillede spørgsmål, eller kontakt supporten på 88 20 48 40 eller info@e-conomic.com, hvis du har spørgsmål. 

 
 
 

Har du forslag til forbedringer?

Vi vil meget gerne høre, hvis du har feedback eller ønsker i forbindelse med modtagelse af e-fakturaer. Når vi inddrager dine tanker, får vi lavet den bedst mulige løsning. Der er mange fordele ved at modtage fakturaer elektronisk direkte i e-conomic, da det både vil spare din virksomhed tid, men også sikre en nemmere bogføring med langt færre fejl. 

Send os feedback

 
 
 
 
 

Her er de mest stillede spørgsmål om elektronisk fakturering

 
 
 
  • Hvad er en e-faktura?

  • Hvad er EAN og hvad bruger man det til?

  • Jeg har slettet en faktura ved en fejl. Hvordan finder jeg den igen?

  • Kan jeg se, hvilke leverandører, som kan sende elektroniske fakturaer?

  • Hvad gør jeg, hvis jeg skal sende en kopi af fakturaen til en anden?

  • Hvad er forskellen på en e-faktura og en PDF-faktura

  • Hvordan får jeg overbevist mine leverandører om, at de skal sende mig e-fakturaer?

  • Er det gratis at modtage elektroniske fakturaer?

  • Det er ikke alle leverandører, jeg ønsker at modtage e-fakturaer fra, kan de slå det fra?

  • Kan min e-faktura også modtages på mail?

  • Hvordan sender min leverandør en elektronisk faktura?

  • Hvordan framelder jeg mig modtagelse af elektroniske fakturaer?

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Illustration, mand med computer
E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.