Ny, forbedret lagerløsning

 
Lager lukkes og erstattes af Lager af Rackbeat - en løsning udviklet i tæt samarbejde med vores dattervirksomhed Rackbeat. 

Sammen giver vi dig:
 
 En af de stærkeste lagerløsninger på markedet
 En naturlig integration til regnskabet
 Specialiserede funktioner til dig med lagerbehov
 
 

Tilføj Lager af Rackbeat til din aftale

 
 

 

 

 

 

 
 


Fra Lager til Lager af Rackbeat  


Vi har lyttet til vores kunders ønsker om bedre lagerstyring. Derfor har vi nu tilføjet Rackbeat til Visma-familien. Med Rackbeat om bord som dattervirksomhed og tæt samarbejdspartner, kan vi nu tilbyde en af de stærkeste og mest fleksible lagerløsninger på markedet - nemlig Lager af Rackbeat.

Det betyder, at vi lukker det gamle Lager d. 31/12-2023 og erstatter det med det nye Lager af Rackbeat.

Med lagerstyring som kerneforretning, tilbyder Rackbeat vigtige funktioner udviklet specifikt til kunder med lagerbehov. Deres lagerløsning er bygget op omkring de samme værdier som vores i e-conomic — altid med kunden i centrum. Med Lager af Rackbeat får du adgang til et omfattende supportunivers, et åbent API, som tillader integration med andre vigtige systemer, og skræddersyede pakkeløsninger: Alle med det formål at mindske tunge administrative opgaver og lette din arbejdsbyrde.

 
 

 

 
 
 
 
 
 

Flyt dine data inden lukkedatoen 

Denne ændring betyder, at du som lagerbruger ikke kan tilgå det gamle Lager efter lukningen d. 31/12-2023. Det er derfor vigtigt at du flytter dine data til det nye Lager af Rackbeat — eller en anden lagerløsning, som passer til dit behov. På den måde undgår du at miste vigtig data og arbejdstid.

Læs mere om flytningen af data 

 
OBS!
Når du flytter til det nye Lager af Rackbeat, bevarer du dine lagerrapporter i e-conomic, og dermed muligheden for at søge historisk lagerdata frem. Det træder i kraft fra 1. marts 2023.

 

Bruger du særfunktionerne i det gamle Lager?

Har du modulet Lager i dag udelukkende pga. særfunktioner og ikke lagerstyring, skal du ikke foretage dig noget endnu. Vi arbejder på at udvikle tilsvarende funktioner til vores salgsmodul. Vi har fokus på at udvikle til: sproglag, særpriser, følgesedler, delfakturering, samlefaktura (flere ordrer til én faktura) og overførsel af mange ordrer til fakturering på én gang. 

De nye løsninger til disse funktioner vil være klar inden lukning af Lager d. 31/12-2023.

 

 
 
 

Flytning fra Lager til Lager af Rackbeat

 
Vi anbefaler dig stærkt at flytte dine data hurtigst muligt, for trygt og roligt at komme i gang med det nye system. Ligesom vi selvfølgelig tilbyder en række hjælpemidler til at give dig den rigtige information, så du føler dig godt klædt på i processen.
 
 

Checkliste inden migrering af data

 
Vi opfordrer dig til at migrere din data i god tid inden lukkedatoen for det gamle Lager. Det giver dig nemlig ro til at lære systemet at kende, og blive fortrolig med din nye arbejdsgang. Men, og da migreringen ikke kan fortrydes, anbefaler vi dig at gennemgå nogle punkter og sikre, at de er på plads inden migreringen påbegyndes. Checklisten inden migrering af data finder du i vores e-copedia artikel: Klar til at migrere til Lager af Rackbeat?.
 
 

Automatisk synkronisering af data

 
Når du gennemfører købet af Lager af Rackbeat, er der mulighed for at gennemgå en automatisk synkronisering. Synkroniseringen tager op til 30 minutter og sikrer overførslen af de vigtigste data fra det gamle Lager til det nye Lager af Rackbeat. Der er tale om data vedrørende kunder, leverandører, produkter, medarbejdere, betalingsbetingelser og layout. Når synkroniseringen er afsluttet, kan du gå i gang med at arbejde i dit nye lagersystem. Find en step-by-step guide til installation af Lager af Rackbeat i Rackbeats supportunivers.
 
 

Gratis Assisteret Migrereing

 
Har du brug for lidt ekstra support i migreringsprocessen, kan du med fordel bruge Rackbeats gratis assisteret migrering. Her gennemgår du, sammen med en Rackbeat-migreringsansvarlig, dit nuværende brug af lager. Det gør I over telefonen og opkaldet tager ca. 15 minutter. Herefter hjælper den migreringsansvarlige med, at importere den aftalte data til Lager af Rackbeat. Når alt er importeret, får du en email og kan påbegynde arbejdet i dit nye lagerstyringssystem. Hele processen med en assisteret migrering tager sædvanligvis 24 timer. Du bliver herefter kontaktet af Rackbeat vedr. introduktion til Lager af Rackbeat - netop for at sikre at du kommer godt i gang fra start. 
Book tid til en assisteret migrering her
 
 

Gratis online webinarer

 
For at sikre at du kommer godt i gang fra start, inviterer vi til to forskellige gratis online webinar:

1. Til dig som står over for flytningen til Lager af Rackbeat, og som søger mere information om b.la. de væsentligste forskelle mellem den gamle og nye lagersystem. Her får du også muligheden for at stille spørgsmål direkte til lagereksperterne fra Rackbeat. Webinaret afholdes hver tirsdag kl. 11 og varer 30 minutter. Læs mere og tilmeld dig lige her

2. Til dig som søger et dybere indblik i systemet Rackbeat. Her gennemgår en Rackbeat-ekspert opsætningen, giver gode tips, og besvarer spørgsmål. Webinaret afholdes hver mandag kl. 10.30 og varer 60 minutter. Læs mere og tilmeld dig lige her
 
 
 
 
 
 
 
Rackbeat — fremtidens lagersystem
 

Det nye Lager er en service, som udbydes af Rackbeat, men tilbydes som e-conomics lagerløsning. Helt konkret betyder det, at du får to systemer at arbejde i. Et til regnskab og et til lager. Begge med et brugervenligt interface, som sikrer dig et hurtigt overblik, og som integrerer sømløst til hinanden og deler automatisk data i den frekvens du ønsker. Supporten er ligeledes delt, hvilket betyder, at du får to supportteams, der er specialiseret i henholdsvis regnskab og lager, og er klar til at hjælpe, støtte og undervise dig.

Med det nye Lager af Rackbeat får du..

 

Nem og hurtig opsætning med Smart Bank

Masser af fleksibilitet når du arbejder med dit lager. Du tilpasser funktioner og system, så de passer til din arbejdsdag — ikke omvendt

Automatisk import af posteringer med Smart Bank

Det fulde overblik over din forretning. Sådan hjælper systemet dig med at minimere fejl, ligesom det giver dig direkte besparelser i både tid og penge

Intelligente autoforslag med Smart Bank

Rapporter som giver dig vigtig viden om din forretnings nøgletal. På den måde får du indsigt i muligheder for at optimere og strømline

 

 

 

 
 

Pakkeoversigt for Lager af Rackbeat

For at sikre, at du får de funktioner, som passer bedst til dine behov, får du valget mellem to pakker og flere tillægsmoduler. Sådan bestemmer du selv, hvordan lagerarbejdet skal køre — uden at påvirke din aftale i e-conomic.

 

Basis

Til kunder med mindre virksomheder, simple arbejdsgange og uden behov for at arbejde med bl.a. styklister og produktion. 

199,-
/måned
/bruger
 
 

 

  • Lagerprincip: Gennemsnitlig kostpris
  • Simpel produktdatastyring
  • Ordrestyring
  • Indkøbsstyring
  • Rabatgrupper
  • Rapportering
  • Flyt varer mellem lokationer





     

Premium

Til kunder med større virksomheder og behov for funktionaliteter som optimerer deres lagerarbejde.

399,-
/måned
/bruger

 

  • Indeholder alt fra Basis +
  • Flere lagerprincipper: Gennemsnitlig kostpris + FIFO
  • Styklister
  • Produktionsordrer
  • Avanceret produktdatastyring
  • Flerdimensionel lokationsstyring
  • Kvalitetssikring af produkter
  • Ubegrænset antal integrationer*


    *Integration til flere webshops i samme system koster 100 kr./pr. ekstra integration








  •  
 

 

 
 
 
 
 

Sammenlign Lager med Lager af Rackbeat

Få et overblik over et udpluk af de funktioner, som du havde med vores gamle Lager, og hvordan de er fordelt i det nye Lager af Rackbeat.

  Gammel LagerNy Lager
Basis-pakke
Ny Lager
Premium-pakke
 
 LagerprincipperGennemsnitlig kostprisGennemsnitlig kostprisGennemsnitlig kostpris og FIFO 
 Hyldelokationer    
 Produktion-/styklister    
 Brugerdefinerede felter    
 Kostpriser i valuta    
 Mulighed for automatisk genbestilling    
 Kombination lagertræk og u/lagertræk indkøb    
 Plukkeliste    
 Serienr./Batchnr./Udløbsdato ol. TillægsmodulTillægsmodul 
 Hånd-/mobilscanner TillægsmodulTillægsmodul 
 Pakkelabels Med integrationMed integration 
 Specialrapporter    
 Salgspriser i valuta    
 Særpriser salg    
 Flere lagerlokationer    
 Variantstyring    
 Bestilling/PO    
 Varemodtagelse    
 Indkøbsfaktura    
 Salgsordre    
 Pakkeseddel    
 Følgeseddel    
 Dellevering    
 Delfakturering    
 Kombination lagertræk og u/lagertræk salg    
 Returvarer    
 

 

 

 
 
 

Det får du med Lager af Rackbeat


Du får nye funktioner, som letter din arbejdsbyrde betydeligt. Ligesom du — med en Premium pakke — får friheden til at sammensætte dit eget system med de tredjepartsløsninger, som du bruger dagligt. Altså sparer du ikke kun kun tid, men også penge ved at vælge den rigtige pakke. 
 

Link styklister sammen

Har du en produktionsvirksomhed kan du med fordel linke styklister sammen til en ny vare. Med Premium-pakken i det nye Lager, behøver du kun at linke styklisterne sammen én enkelt gang, hvorefter lagermodulet husker det til fremtidig salg. Dette giver din virksomhed mulighed for produktion og bearbejdning.

Batch nr. / serienr. / udløbsdato

Her er et eksempel på de mange tillægsmoduler, som medvirker til at skræddersy den perfekte løsning til dine behov. Med tillægsmodulet får du det fulde overblik over dine varer og deres sidste salgsdato. Samtidig kan du følge med i solgte batches, batches fra leverandører og fakturaer med bestemt batch nr. – og dermed opnå total sporbarhed i forhold til køb og salg på dit lager.

First in, first out lagerprincip

Fremfor at værdisætte dine varer ud fra den gennemsnitlige kostpris, kan du fremover, med Premium-pakken, også vælge at bruge et FIFO lagerprincip (first in, first out). Det forudsætter at de varer, som først kommer på lager også er de varer som der først sælges ud af, hvilket giver dig en mere præcis prissætning.

Hyldelokation og plukkeliste

Plukning og konsolidering af ordrer er en af de mest tidskrævende opgaver og derfor også et område med rig mulighed for besparelse. Med Premium-pakken i Lager af Rackbeat kan du se præcis hvor dine varer er og få en plukkeliste som afspejler dine varers placering - så sparer du og dine medarbejdere tid på vareplukning.

Kombination lagertræk og u/lagertræk indkøb

Du får mulighed for at registrere fakturaer på varer med og uden lagertræk i ét og samme flow. Det betyder, at du slipper for at bruge tid på splitte dine fakturaer op, ved at registrere både lagervarer fra vareleverandør og andre varer fra almindelige leverandør i din kassekladde. Funktionen er tilgængelig i både Basis og Premium-pakken.

Automatiseret genbestillingsanbefalinger

Med automatisk genbestilling af varer, sparer du tid på at tjekke din beholdning og manuelt genbestille varer. Funktionen er tilgængelig i både Basis og Premium-pakken. Du knytter et minimums lagerbeholdning til dine varer, hvorefter systemet gør dig opmærksom når en varebeholdning er gået i minus. Systemet kan herefter lave en indkøbsordre og bestille nye varer helt automatisk - du skal blot klikke på "bestil". Sådan får du et nemmere og langt mere fleksibelt indkøbsflow fra bestilling til leverandørfaktura. 

 

 

Tilføj det nye Lager af Rackbeat til din aftale

Masser af hjælp at hente

 
 
 
 

Gratis assisteret migrering

Denne løsning er udviklet særligt til dig, som foretrækker trygheden ved den personlige kontakt. Du kan booke en tid hos en af de dygtige migreringsansvarlig i Rackbeat, som er særligt trænet i netop denne migrering. I vil sammen gennemgå dit brug af lagerstyringsmodulet, og lægge en plan for migrering af data, hvorefter den ansvarlige sikrer at den aftalte data flyttes sikkert til Lager af Rackbeat. Opkaldet tager ca. 15 minutter, mens hele processen fra dialog til at påbegyndt arbejde tager omkring 24 timer.

Book en tid her

 
 

 
 

Specialiseret lagersupport

Den personlige kontakt med kunderne er en af de værdier som sættes højt af både e-conomic og Rackbeat. Med Lager af Rackbeat får du adgang til Rackbeats store og specialiserede support team. De er trænede i at hjælpe med spørgsmål vedrørende systemet, men i stor grad også i rådgivning af den bedste skræddersyede løsning til dig og din virksomhed. Supporten er åben alle ugens dage mellem 9 og 15 og kan kontaktes via telefonnummer:  +45 71 92 75 00.

 

 

 
 
 

Dybdegående Helpdesk og gratis webinar

Fremover - og med det nye Lager af Rackbeat - får du glæde af et stort og grundigt kartotek af artikler og videoer, nemlig Rackbeat Helpdesk. Det er, som du kender det, fra e-conomics e-copedia og kan være en hjælp, hvis du sidder med et spørgsmål udenfor arbejdstiden. Vi råder dig også til at undersøge Rackbeats gratis webinar, hvor de guider dig til at få optimeret dit lagerflow og effektiviserer dit lagerarbejde mest muligt. 

 

Lad os tage en snak om det nye Lager af Rackbeat

Udfyld formularen, og vi ringer dig op for at tage en dialog om dine lagerbehov og vores nye Lager af Rackbeat.
Vi ringer mandag-torsdag (09.00-16.30) og fredag (09.00-16.00).

Når du indtaster dine oplysninger i felterne ovenfor, behandler Visma e-conomic dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

 
 

Find svar på de mest stillede spørgsmål

 

1. Hvem er Rackbeat?
 
Rackbeat er et tredjepartssystem, bygget specifikt til at kunne integrere med e-conomic, og er en af de stærkeste spillere på markedet af lagerstyringssystemer — med lagerstyring som kerneforretning.

Da Rackbeat også er ejet af Visma, er det vores dattervirksomhed, med gode muligheder for et stærkt og tæt samarbejde. Sammen, giver Rackbeat og e-conomic dig den bedste lagerløsning, som letter din arbejdsdag betydeligt.

Rackbeats lagersystem er bygget med stor fokus på fleksibilitet og brugervenlighed. Vi ved nemlig at en travl hverdag kræver overskuelige systemer. Og det er netop det du får med Rackbeat - en intuitiv brugerflade og smidige workflows, som sikrer dig en optimal brugeroplevelse fra start med fuld fokus på produktet og den omkringliggende forsyningskæde.
2. Hvad koster Lager af Rackbeat?
 
Rackbeat tilbyde de funktioner du behøver til lagerarbejdet. Derfor, og for at sikre at du ikke ender i en pakke med funktioner du aldrig bruger, tilbyder Rackbeat to typer abonnementer – Basis og Premium med priser fra 199,- dkk.
3. Hvor kan jeg få hjælp?
 
Rackbeat har – ligesom e-conomic – et omfattende support-univers med mulighed for selvhjælp eller personlig kontakt. Her finder du alt fra hjælpeguides til webinarer og opstartskurser. Ligesom du frit kan ringe, sende en email eller skrive over chatfunktionen – altid gratis. 

Da Rackbeat er en tredjepartsløsning, henviser vi til Rackbeats egen support. Sådan sikrer vi nemlig at kunderne får den bedste mulig hjælp – hurtigt. 
4. Hvornår kan jeg migrere fra det nuværende Lager til Lager af Rackbeat?
 
Du kan frit vælge hvornår det rigtige tidspunkt for en sådan migrering er for dig og din virksomhed. Der er få punkter, som vi anbefaler dig at gennemgå inden du gennemfører migreringen. 

1. Funktionalitet
Lige nu understøtter Rackbeat ikke følgende funktionaliteter som du kender fra det tidligere lagermodul:

- Linjerabatter med min. antal (mængderabat)
- Flyt af lagervarer til Projekt (vareforbrug)


2. Eventuelle integrationer til Lager
Har du en integration til lagermodulet i e-conomic i dag, så vær opmærksom på at den er kompatibel med Rackbeat. Du kan se hvilke integrationer Rackbeat er kompatibel med på deres hjemmeside, ellers kan du altid kontakte Rackbeats kundeservice for råd og vejledning.  

 
3. Lageroptælling
Absolut ikke et obligatorisk punkt, blot et råd. Det er nemlig som regel et godt tidspunkt, at foretage en lageroptælling, når du flytter til et nyt system, så du er sikker på, at al data er korrekt.

Er dit lager allerede afstemt, så kan du i opsætningen med e-conomic vælge, at alle nuværende lagerbeholdninger og værdier automatisk skal føres videre til Rackbeat. 

Vær gerne opmærksom på, at når du migrerer til det nye Lager – leveres af Rackbeat, så er det ikke muligt at migrere tilbage til den gamle lagerløsning. 

Læs mere på: https://www.e-conomic.dk/support/artikler/klar-til-migrere-til-rackbeat
5. Jeg er stadig i tvivl. Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?
 
Både vores og Rackbeats support sidder klar til at rådgive dig til den bedste løsning for din virksomhed.

e-conomics support kan fanges på: 88 20 48 40 i tidsrummet man-tor 9-15 og fre 9-14.
Rackbeats support kan fanges på: 71 92 75 00 i tidsrummet man-fre 9 -15 og på email support@rackbeat.com
 
 
 

 

 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer