Forbedringer i e-conomic
Her kan du følge med i de seneste forbedringer i e-conomic regnskabsprogram.
Flere dimensioner
Nu kan du lave op til tre dimensioner - eller dimensionslag - med så mange dimensionsværdier, som du ønsker. Du kan selv navngive dimensionerne, så de passer til din virksomhed. For at bruge flere dimensioner skal du have Avanceret-pakken.
Med vores andre pakker kan du fortsat lave én dimension (afdeling). Før hed denne dimension altid “Afdelinger”, men nu kan du også selv navngive dimensionen efter behov.
Nye funktioner i Saldobalancen
PERIODEOPDELT SALDOBALANCE
En ny funktion, som giver brugerne mulighed for at se deres saldobalance opdelt i forskellige perioder, såsom månedsopdelt. På denne måde kan du nemt få et godt overblik over, hvordan dit regnskab ser ud nu, samt hvordan det har udviklet sig over tid.
Med denne funktion har du dermed selv kontrollen over, hvordan opsætningen af saldobalancen skal se ud.
SAMMENLIGN MED "BUDGET SAMMENLIGNING"
Du kan bruge "Budget sammenligning" i forbindelse med en saldobalance og på denne måde se saldoen for den valgte periode med dit budget for samme periode. Dette hjælper dig med at evaluere, hvordan din økonomiske præstation matcher dine forventninger og budgetmål.
Nye funktioner til ordrebehandling
OVERFØR ORDRER TIL FAKTURA
2 i 1-funktion hvor man kan overføre flere ordrer til fakturering (bulk) og vælge at samle flere ordrer til samme kunde på én faktura (samlefaktura).
Bemærk at når du samler flere ordre på samme faktura vises et nyt ordrenummer på fakturaen. Et godt råd er at huske flueben i "vis Inkluder beskrivelse for hver ordre" så vises ordredato og - nummer på fakturaen.
FØLGESEDLER
Du kan i ordremenuen udskrive følgesedler på en eller flere ordrer. Funktionen er en erstatning for e-conomics mest populære cowboytrick, så følgesedlen vil altid være på hele ordren. Ingen dellevering.
Følgesedler kan også udskrives fra arkivet hvis ordren er sendt eller registreret som sendt.
FORBEDRING AF FUNKTIONEN DELFAKTURERING
Du kan se nu et overblik over hvilke delfakturaer du allerede har lavet på ordren.
Du kan ikke længere fakturere over ordrens beløb.
Funktionerne findes i pakkerne PLUS, SMART og AVANCERET.
Aflæsning af e-faktura i Basis- og Pluspakken
Nu vil data fra en e-faktura automatisk blive udfyldt i felterne i din Inbox i Basis- og Pluspakken. Tidligere var den funktion kun tilgængelig i Smart- og Avanceretpakken.
Alle brugere i e-conomic kan sende og modtage e-fakturaer gratis og data der udvekslet direkte mellem leverandør og kunde bidrager til øget datasikkerhed, giver mindre manuelt tastearbejde og færre fejl. Win-Win-Win.
Ændring af logik for gensendelse til godkendelse.
Alle med adgang til Inbox kan sende bilag til godkendelse medmindre det allerede er i et aktivt godkendelsesflow.
Når det gælder gensendelse af et dokument der allerede er sendt til godkendelse kan følgende få lov til at udføre denne handling:
Superbrugeren
Administratoren
Initiatoren (dvs. vedkommende der har sendt dokumentet til godkendelse i første omgang, dvs. en bruger eller Workflows)
Er bilaget afvist af godkender, kan alle brugere med adgang til inboxen sende til godkendelse igen.
Vær samtidig opmærksom på at hvis du gensender et bilag der allerede er i et aktivt workflow så vil dette workflow brydes og handlinger der ligger efter godkendelsen udføres ikke automatisk.
Udvidet bilagsgodkendelse
Et stort brugerønske er opfyldt!
Du kan nu få dine bilag godkendt af op til 3 godkendere, både i "tilfældig" rækkefølge og som kædegodkendelse (sekventiel godkendelse).
Funktionen findes i pakken Avanceret og kan både benyttes når du sender bilag til godkendelse manuelt eller hvis de bliver sendt automatisk til godkendelse via et workflow.
Læs mere i linket nedenfor.
Godkendelseslog i Inbox
I alle pakker finder du på bilag i inboxen nu en godkendelseslog.
I loggen kan du se om bilaget er sendt til godkendelse via et workflow (smartpakken) eller af en bruger (alle pakker).
Du får også overblik over hvem der skal godkende og om bilaget er godkendt af en eller flere og hvem det afventer godkendelse fra.
Inboxen viser nu workflowet der er anvendt
I Smart- og Avanceretpakken kan du anvende workflows til at udføre automatiske handlinger ud fra definerede kriterier.
NYT: Når en handling udføres automatisk på baggrund af en workflowtrigger vil der nu vises et ikon i inbox. Holder du musen hen over ikonet, kan du se hvilket workflow der er anvendt.
Tip: har du flere workflows der kan passe på bilagets indhold er det det øverste (højstprioriterede) workflow der træder i kraft.
Ny momsintegration
Nu er der lavet en direkte integration fra e-conomic til SKAT så du nemt kan indberette moms.
Læs mere om den nye funktion i blogindlægget.
3 nye salgsfunktioner
Nu er der kommet 3 nye funktioner som kan gøre dit salgsarbejde endnu nemmere.
Særpriser - gør det muligt at oprette flere prislister til samme vare og tilknytte disse priser til specifikke kunder
Sproglag - du kan nu oprette varenavne på flere sprog, så varen kommer på fakturaen på kundens ønskede sprog
Varesamlinger - gør det nemt for dig at tilføje en gruppe af varer/ydelser til din faktura med få klik.
Funktionerne er tilgængelige for alle brugere i pakkerne Plus, Smart og Avanceret
Læs mere i blogindlægget.
Ønsker du at se forbedringer fra før 2019, så gå til vores gamle oversigt her.
Bliv en del af vores brugerpanel
Tilmeld dig e-conomics brugerpanel hvor du kan prøve nye funktioner og tiltag af før de bliver tilgængelige og dermed hjælpe os med at skabe det fremtidige e-conomic. Når du tilmelder dig er du samtidig med til at støtte uddannelsen af fremtidige udviklere. Vi donerer 5 kroner til Hack Your Future for hver ny e-conomic bruger som tilmelder sig.
Kontakt supporten
Har du spørgsmål som ikke kan besvares i forum er du velkommen til at kontakte vores support på: