Alle funktioner
i e-conomic 

Har du spørgsmål til priser eller funktioner, så står vi 
naturligvis klar til at hjælpe og besvare dine spørgsmål

Få personlig rådgivning


 
 
Du kan prøve e-conomic gratis i 14 dage uden binding
Startup119 kr/md
Small Business189 kr/md
Professional359 kr/md

Kernefunktioner

  • Årlig posteringsgrænse
    1000
    2000
    5000

    Der tælles en postering, hver gang du krediterer eller debiterer et beløb på enhver konto i dit regnskab.

    Overstiger du posteringsgrænsen i din pakke, bliver du automatisk opgraderet. Hvis du overstiger 5.000 posteringer (pr. regnskabsår) i Professional-pakken, bliver du automatisk opkrævet for yderligere posteringer. Posteringsgrænserne i Professional-pakken er som følger:

    • 0-5.000 posteringer pr. regnskabsår (i alt 359 kr./md.)
    • 5.000-10.000 posteringer pr. regnskabsår (i alt 489 kr./md.)
    • 10.000-25.000 posteringer pr. regnskabsår (i alt 599 kr./md.)
    • 25.000-50.000 posteringer pr. regnskabsår (i alt 699 kr./md.)
    • +50.000 posteringer pr. regnskabsår (50 kr./md pr. 50.000 posteringer*)

    *Ekstra posteringer (+50.000): Har du en Professional-pakke og over 50.000 posteringer, så stiger din pris med 50 kr./md. for hver 50.000 posteringer.

    Priserne er ekskl. moms. 

  • Opret og send salgsfakturaer

    Med e-conomic kan du oprette, sende og bogføre fakturaer med få klik. Når du skal fakturere dine kunder, kan du enten bruge vores standard fakturaskabelon, eller selv designe dine fakturaer, som du ønsker. 

    Du kan sende dine fakturaer på flere forskellige måder: 

    • E-mail. Herunder PDF-fil eller online link.
    • EAN (elektronisk faktura). Herunder OIOUBL- eller OIOXML-filer.

    Du kan også vælge at bogføre din faktura uden at sende den. 

    Fakturering er en kernefunktion i e-conomic og indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Kundestyring (debitorbogholderi)

    I e-conomic kan du oprette dine kunder, så du kan bevare overblikket, se status på de enkelte kunder og sikre dig, at du bliver betalt. 

    Med Kundestyring kan du:

    • oprette dine kunder ud fra CVR-nummeret
    • registrere igangværende fakturaer på din kunde
    • udligne kundens faktura, når betalingen er bogført
    • få det fulde overblik over udestående fakturaer hos dine kunder
    • få adgang til rapporterne Kundekontokort, Debitorsaldoliste, Afstemning af debitorsaldoliste og Omsætningsstatistik 
    • sende salgsfakturaer via mail eller EAN
    • importere og opdatere dine kunder
     

    Kundestyring er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Varekartotek

    I e-conomic er det let at holde styr på alle dine varer. Denne funktion er relevant, uanset om du sælger fysiske produkter, services eller ydelser. Du kan enten selv oprette de forskellige varer, eller du kan indlæse dem.

    I varekartoteket kan du blandt andet:

    • angive hvor meget varerne koster dig
    • angive hvor mange penge, du skal have for dem
    • importere og opdatere dine varer
    • kategorisere dine varer på forskellig vis - eksempelvis ved at opdele i varer og ydelser.

    Der er mulighed for at opdatere disse oplysninger løbende. Dette kan gøres manuelt, eller du kan importere nye informationer ind. 

    Varekartotek er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Elektronisk fakturering / EAN (via NemHandel)

    Med e-conomic kan du både sende og modtage fakturaer elektronisk, også kaldet GLN-faktura, faktura til det offentlige, e-faktura, EAN faktura. Fakturaen oprettes på samme måde som en almindelig faktura, og man vælger bare at sende den elektronisk i stedet for på e-mail. 

    Med elektronisk fakturering kan du:

    • oprette din salgsfaktura
    • angive at den skal sendes som en elektronisk faktura, enten via EAN, P- eller CVR-nummer. 

    Leverandørfakturaer man modtager elektronisk vil lande i en særskilt inbox på din aftale i e-conomic, hvorfra man kan bogføre dem. 

    Elektronisk fakturering er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Design og skabeloner

    Fra e-conomic kan du sende en lang række dokumenter, eksempelvis faktura, tilbud og ordrer. Hvis du ønsker at designe dine dokumenter, så de matcher din virksomheds identitet og indeholder al relevant information, så har du mulighed for dette i e-conomic.

    Du kan tilpasse dine dokumenter på mange måder:

    • Indsæt logo og/eller vandmærke
    • Vælg farver, skrifttype, -størrelse osv.
    • Redigér indholdet
    • Vedhæft tillæg, fx vilkår og betingelser
    • Indsæt et betalingslink

    Du kan også komme hurtigt fra start ved at bruge vores standard fakturaskabelon. Skabelonen findes på både dansk, engelsk og tysk. 

    Design og layout og designskabeloner er kernefunktioner i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Finansbogholderi

    Finansbogholderiet i e-conomic regnskabsprogram er designet til at gøre dit bogføringsarbejde så nemt og enkelt som muligt. Du behøver med andre ord ikke at være regnskabsekspert eller uddannet bogholder for at få styr på samtlige finansielle poster i din virksomhed fra telefonregningen til dine lønomkostninger.

    Dette kan du med finansbogholderiet i e-conomic:

    • Bogføre alt i din virksomhed
    • Få det fulde overblik over dine posteringer
    • Lave dit regnskab selv eller nemt tilknytte en revisor/bogholder 
    • Medtage dine ikke-bogførte bilag i diverse rapporter og tjekke at alt stemmer, før du vælger at bogføre 
     

    Finansbogholderi er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Leverandørstyring (kreditorbogholderi)

    Plej forholdet til dine leverandører. Med leverandørstyring i e-conomic regnskabsprogram skal du ikke længere bekymre dig om at overse eller glemme fakturaer fra dine leverandører. På den måde forbedrer du muligheden for at indgå bedre aftaler med de samarbejdspartnere, der er vigtige for din virksomhed.  

    Med leverandørstyring kan du: 

     

    Leverandørstyring er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Forslag til momskoder (nem håndtering)

    Slip for at bekymre dig om, hvordan du registrerer din moms. Når du bruger standardopsætningen til e-conomic regnskabsprogram, er det automatisk indstillet til at give dig forslag til momskoder. På den måde får du forslag til hvilke momskoder du skal benytte til hvilke posteringer, så du nemt kan få styr på dit regnskab.

    Dette kan du:

    • Få en standardopsætning, hvor momskoderne er opsat til alle dine grundlæggende behov
    • Undgå fejl i dit regnskab
    • Brug mindre tid på registreringen af moms
    • Tilføj særlige momskoder, hvis du har behov for avanceret momsstyring 
     

    Forslag til momskoder er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup Small Business og Professional.

  • Lønintegrationer

    Med lønintegration til e-conomic regnskabsprogram kan du nemt og hurtigt styre og bogføre løn i din virksomhed - uanset hvilket lønsystem du benytter. Med få klik kan du overføre løn- og tidsregistreringer fra dit regnskab til dit lønsystem, eller lønposter fra dit lønsystem til bogføring i dit regnskab.

    Det kan du med lønintegrationer:

    • Opret forbindelse mellem dit lønprogram og e-conomic
    • Undgå fejl i din lønbehandling
    • Spar tid på bogføringen af løn
    • Få hurtigt det fulde overblik over din virksomheds omkostninger i forbindelse med løn

    Se hvilke lønsystemer som integrerer til e-conomic regnskabsprogram.

    Lønintegrationer er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Balance (rapport)

    Med balance-rapportering i e-conomic regnskabsprogram er det nemt for dig altid at tage pulsen på din virksomhed. Her kan du få et aktuelt overblik over alle aktive kontobevægelser og hvordan de tager sig ud sammenlignet med tidligere perioder eller regnskabsår.

    Det kan du med balance-rapportering:

    • Få det fulde overblik over alle dine balance-konti på et øjeblik
    • Vær på forkant med den finansielle situation i din virksomhed
    • Sammenlign din aktuelle status med tidligere perioder eller regnskabsår
    • Medtag dine ikke-bogførte bilag og tjek at alt stemmer, før du vælger at bogføre 
     

    Balance er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Kontokort (rapport)

    Se hvilke bevægelser, der har særlig påvirkning på forskellige konti i din virksomhed ved at trække et kontokort fra en hvilken som helst konto i din e-conomic-aftale.

    Det kan du med kontokort:

    • Hold dig orienteret om bevægelser på dine konti
    • Se hvilke poster, der har påvirket en specifik konto
    • Få overblik over, hvad der påvirker dine konti over tid
    • Træk listerne i omregnet valuta eller i en specifik valuta 
    • Medtag dine ikke-bogførte bilag og tjek at alt stemmer, før du vælger at bogføre
     

    Kontokort er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Momsopgørelse (rapport)

    Momsopgørelsen i e-conomic regnskabsprogram er designet til at gøre din momsindberetning så nem og overskuelig som muligt. Med få klik kan du trække en komplet rapport, der er opbygget på samme måde som indberetningssiden hos SKAT. På den måde kan du hurtigt få det fulde overblik over hvilke rubrikker du skal udfylde, når du indberetter din moms.

    Med momsopgørelse kan du:

    • få et hurtigt overblik over hvor meget din virksomhed skal indberette i moms
    • håndtere din momsindberetning på en mere enkel og overskuelig måde
    • undgå selv at skulle regne ud hvad du skal indberette i de forskellige rubrikker
    • håndtere din moms med større sikkerhed
    • holde styr på hvornår du sidst fik indberettet og nemt genfinde dine momstal
    • få bogført momsafregningen automatisk 
    • medtage dine ikke-bogførte bilag og tjekke at alt stemmer, før du vælger at bogføre.
     

    Momsopgørelse er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Kreditorsaldoliste (rapport)

    Slip for at spekulere på, om du har husket at betale alle dine leverandører til tiden. Med kreditorsaldolisten i e-conomic regnskabsprogram, kan du trække en fuld liste over alle de leverandører du skylder penge, og se hvornår fakturaerne skal betales. 

    Med kreditorsaldoliste kan du:

    • få overblikket over de åbenstående fakturaer ud fra forskellige søgekriterier, eksempelvis fordelt på leverandører eller leverandørgrupper
    • se hvornår de enkelte fakturaer forfalder og hvor meget der skyldes til den enkelte leverandør
    • undgå at få forfaldne leverandørfakturaer
    • skabe et stærkt forhold til dine leverandører ved altid at betale til tiden
    • medtage dine ikke-bogførte bilag og tjekke at alt stemmer, før du vælger at bogføre.
     

    Kreditorsaldoliste er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Debitorsaldoliste (rapport)

    Med debitorsaldolisten i e-conomic regnskabsprogram kan du til enhver tid trække en udførlig rapport på alle de kunder, som skylder din virksomhed penge, og se hvornår de senest skal betale deres faktura. 

    Det kan du med debitorsaldolisten:

    • Få overblikket over de åbenstående fakturaer ud fra forskellige søgekriterier, eksempelvis fordelt på kunder eller kundegrupper
    • Se hvornår de enkelte fakturaer forfalder og hvor meget der er tilgode hos den enkelte kunde
    • Se hvilke kunder det giver mening at rykke næste gang
    • Medtag dine ikke-bogførte bilag og tjek at alt stemmer, før du vælger at bogføre
     

    Debitorsaldoliste er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Omsætningsstatistik (rapport)

    Hold dig helt opdateret på hvordan din virksomhed præsterer fra dag til dag med omsætningsstatistik i e-conomic regnskabsprogram. Her kan du hurtigt få et overblik over, hvad du har omsat for i en given periode, hvilke kunder du har omsat mest på eller hvilke medarbejdere, der har solgt mest. 

    Med rapporten omsætningsstatistik kan du:

    • søge på forskellige kriterier, såsom kunder, medarbejdere, varer m.m.
    • se bruttofortjeneste på kunder, varer og medarbejdere  
    • få overblik over dine mest værdifulde kunder
    • se hvilke medarbejdere, der har solgt for mest i en given periode
    • gøre det nemmere og hurtigere at udregne bonus til dine medarbejdere. 
     

    Omsætningsstatistik er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Indkøbsstatistik (rapport)

    Gør det lettere at lave økonomistyring i din virksomhed ved altid at have overblik over udgifterne til dine leverandører. Indkøbsstatistikken i e-conomic regnskabsprogram hjælper dig til at danne det fulde overblik over, hvor mange penge din virksomhed bruger på hvilke leverandører i en given periode.

    Dette kan du med rapporten indkøbsstatistik:

    • Få overblik over hvilke leverandører din virksomhed benytter mest
    • Træk statistik med udgangspunkt i dine leverandører eller dine udgiftskonti
    • Sortér på eksempelvis leverandørgruppe, specifikke leverandører eller specifikke udgiftskonti 
     

    Indkøbsstatistik er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Resultatopgørelse (rapport)

    Med resultatopgørelsen i e-conomic regnskabsprogram har du altid kontrol over udgifter og indtægter i din virksomhed. Få det fulde overblik over hvad der er bogført på dine forskellige driftskonti. 

    Med rapporten resultatopgørelse kan du:

    • få det fulde overblik over alle indtægter og udgifter i din virksomhed
    • se virksomhedens resultat for en given periode
    • filtrere efter en specifik afdeling eller på konkrete datoer 
    • medtage dine ikke-bogførte bilag og tjekke at alt stemmer, før du vælger at bogføre
     

    Resultatopgørelse er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Nøgletal (rapport)

    Få overblik over din virksomheds finansielle situation på få sekunder. I e-conomic regnskabsprogram kan du nemt og hurtigt hente nøgletal for din virksomhed, og få en komplet status på blandt andet egenkapital, dækningsbidrag, varebeholdning og igangværende arbejde. 

    Med rapporten over nøgletal kan du:

    • se de vigtigste statistikker på din virksomheds økonomi 
    • se nøgletal for de seneste 12 måneder eller seneste 3 regnskabsår
    • medtage kladdeposteringer i dine nøgletal
    • se en procentvis opgørelse af dit regnskab
    • medtage dine ikke-bogførte bilag og tjekke at alt stemmer, før du vælger at bogføre
     

    Nøgletal er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Saldobalance (rapport)

    Med saldobalancen i e-conomic regnskabsprogram kan du få et fuldt overblik over resultatopgørelsen og balancen i din virksomhed. I saldobalancen har du blandt andet mulighed for at søge fra konto til konto, få en status på året til dato og sammenligne med din primosaldo eller samme periode sidste år.

    Med rapporten over saldobalancen kan du:

    • få et fuldt overblik over regnskabet i din virksomhed
    • medtage kladdeposteringer i rapporten
    • skræddersy søgekriterier og sammensætte den rapport du skal bruge
    • medtage dine ikke-bogførte bilag og tjekke at alt stemmer, før du vælger at bogføre
     

    Saldobalance er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Afstemning af kreditorsamlekonto (rapport)

    I e-conomic har man mulighed for at samle sin bogføring på leverandørerne ét sted i regnskabet, hvilket vi kalder for en kreditorsamlekonto. På denne måde får du et hurtigt overblik over, hvor meget vi i alt skylder vores leverandører. Med denne rapport i e-conomic, er det nemt for dig altid at holde styr på, om du bruger samlekontoen korrekt. 

    Med afstemning afrapporten kreditorsamlekonto kan du:

    • få overblik over de samlekonti du benytter i forhold til leverandørstyring
    • se hvad der er bogført på leverandørerne og sammenholde det med samlekontoen
    • se hvis der er en difference og hvad denne difference skyldes.
     

    Afstemning af kreditorsamlekonto er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Afstemning af debitorsamlekonto (rapport)

    I e-conomic har man mulighed for at samle sin bogføring på kunderne ét sted i regnskabet, hvilket vi kalder for en debitorsamlekonto. På denne måde får vi et hurtigt overblik over, hvor meget kunderne skylder. Med denne rapport i e-conomic regnskabsprogram, er det nemt for dig altid at holde styr på, om du bruger samlekontoen korrekt. 

    Med rapporten debitorsamlekonto kan du:

    • få overblik over de samlekonti du benytter i forhold til kundestyring
    • se hvad der er bogført på kunderne og sammenholde det med samlekontoen
    • se hvis der er en difference og hvad denne difference skyldes
     

    Afstemning af debitor samlekonto er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Momsafstemning (rapport)

    Momsafstemningen er dit værktøj til at danne dig et hurtigt overblik over sammensætningen af din moms for den angivne periode. Med denne rapport kan du dermed opdage, hvis der er nogle fejl eller differencer, som du skal tage stilling til. 

    Med rapporten Momsafstemning kan du: 

    • få en oversigt over de konti, hvor der er bogført moms i en bestemt periode
    • se den standardopsætning, der er valgt på hver konto
    • se hvis der er bogført med en anden momskode end der plejer 
    • se hvis der er en difference i mellem den bogførte moms og det, systemet har beregnet der bør være 
    • medtage dine ikke-bogførte bilag og tjekke at alt stemmer, før du vælger at bogføre
     

    Rapporten “Momsafstemning” er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Kunder (rapport)

    Med rapporten "Kunder", får du mulighed for at trække alle kunder ud i en lang liste. Dette er brugbart for kundestyring i e-conomic i takt med at man opretter flere og flere kunder. Rapporten kan eksempelvis bruges, hvis man skal tjekke og opdatere kunders e-mails. 

    Med rapporten "Kunder" kan du: 

    • få en oversigt baseret på specifikke kunder eller kundegrupper 
    • se indtastede kontaktinformationer, heriblandt mails, adresser og telefonnumre 
    • trække listen ud i excel, hvorefter den kan bruges til at opdatere kundeinformationer (se import af data)
     

    Rapporten “Kunder” er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Salg til EU (rapport)

    Har du behov for at se, hvilke EU lande du sælger til, eller skal du listeangive til SKAT, så har du mulighed for at trække rapporten Salg til EU. 

    Med rapporten Salg til EU kan du: 

    • se en oversigt over salget fordelt på varer og ydelser 
    • se hvilke lande der bliver solgt til og deres pågældende landekode (ISO)
    • få vist ekstra detaljer, såsom den enkelte faktura og fakturadato. 
     

    Rapporten “Salg til EU” er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Nem valutahåndtering

    Det er ganske overskueligt at arbejde i forskellige valutaer i e-conomic regnskabsprogram. Hvis du enten skal betale, sende eller bogføre en faktura i en fremmed valuta, beregner og bogfører e-conomic automatisk valutakursdifferencen for dig. 

    Har du behov for at arbejde i forskellige valutaer i e-conomic, bør du fra start:

    • vælge en grundvaluta, hvis du skal aflægge regnskab i en anden valuta end danske kroner
    • overveje, om du vil benytte faste valutakurser, som du selv angiver, eller valutakurser, som automatisk bliver opdateret en gang i døgnet via xe.com
     

    Valutahåndtering er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Import af data

    Import er en nem måde at få større mængder af data ind i dit regnskab på. Du kan importere data via CSV-filer, som eksempelvis kan laves igennem Excel eller Google Sheets. 

    Du kan eksempelvis importere data som:

     

    Import af data er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Eksport af data

    Alle relevante data og rapporter kan nemt eksporteres fra e-conomic til Excel eller CSV-filer. Med eksporterede data, er det let at lave skræddersyede rapporter manuelt. Det kan også være nyttigt, hvis du en dag vælger at stoppe dit abonnement i e-conomic, og gerne vil have dine data med. I dette tilfælde kan du også vælge at købe en arkivlicens, som opbevarer dine data i de fem år, som bogføringsloven kræver.

    Med eksport af data kan du eksempelvis eksportere:

    • regnskabsdata
    • rapporter
    • bilag
    • kunder
    • lager
    • kreditorer 
    • dine data enkeltvis manuelt, eller få al data tilsendt som en zip-fil
     

    Eksport af data er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Straksindbetaling

    Med Straksindbetaling får du mulighed for at få dine penge med det samme, når du sender en faktura. Det koster et éngangsgebyr hver gang, og du vælger selv om du vil benytte servicen fra gang til gang på dine fakturaer.

    Servicen tilbydes i samarbejde med vores partner Moneyflow, som overtager ansvaret for din faktura og betalingen heraf, og som sender dig pengene med det samme. Det er kun muligt at benytte Straksindbetaling på en faktura, der sendes til en kunde med et gyldigt CVR-nummer.

    Med Straksindbetaling kan du: 

    • vælge hvilke fakturaer du vil sende med Straksindbetaling, og dermed modtage din betaling med det samme mod et éngangsgebyr
    • få ajourført din bogføring ved automatisk at oprette en kladdepostering for indbetalingen
    • styrke likviditeten i virksomheden 

    Servicen tilbydes kun for fakturaer på beløb mellem 5.000-50.000 DKK. Når du har solgt din første faktura, vil dit maksbeløb stige til 250.000 DKK. Fakturabeløb er inkl. moms.

    Straksindbetaling er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Sikker opbevaring af dine data

    Du kan trygt opbevare dine regnskabsdata i e-conomic, og vi tager ansvar for, at de altid forbliver fortrolige og beskyttede. 

    Som kunde i e-conomic får du et regnskabsprogram, der:

    • hjælper dig med at efterleve bogføringsloven om “Opbevaring af regnskabsmateriale”
    • sikrer dig tilgængelighed og kontrol over dine data
    • kun benytter pålidelige hostingleverandører
    • har certifikaterne, ISO og ISAE 3402
    • sikrer de persondata du anvender i systemet, mens vi forpligter os til at efterleve den DPA (databehandleraftale), som alle kunder skal godkende for at kunne benytte e-conomic. Læs mere om GDPR (persondata) og DPA i e-conomic. 

    Alle vores kunder er naturligvis og til hver en tid omfattet af vores sikkerhedspolitik, uanset valg af abonnement. Se vores sikkerhedspolitik her.

    Sikker opbevaring af data er inkluderet i Startup, Small Business og Professional.

  • Gratis adgang for revisor og bogholder

    Du kan give både din revisor og bogholder gratis adgang til din e-conomic-aftale, så I alle har adgang til de opdaterede tal. 

    Ved at dele adgangen til e-conomic, har du følgende fordele:

    • Slip for at sende en masse dokumenter og rapporter frem og tilbage
    • Du og din revisor kan arbejde i programmet samtidig
    • Revisor/bogholder kan kontrollere dine kladdeposteringer inden bogføring
    • I får et tættere og mere effektivt samarbejde
     

    Gratis adgang for revisor/bogholder er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Adgang til integrationer, yderligere funktionalitet og åbent API

    Søger du en funktion, som ikke fremgår af listen her, kan du højst sandsynligt finde en løsning blandt de mange apps, integrationer og tillægsmoduler som er kompatible med e-conomic. e-conomic har et åbent API, hvilket vil sige, at der frit kan udvikles integrationer af eksterne udviklere, som både kan være yderligere funktionaliteter eller integrationer til andre systemer. 

    Du kan eksempelvis finde integrationer til:

    • lønprogrammer
    • webshops
    • kassesystemer
    • projektstyrings- og tidsregistreringssystemer
    • CRM-systemer 
    • og mange flere. Besøg vores app-univers

    Alle har gratis adgang til e-conomics API og priser på integrationer afhænger af leverandør

    Adgang til integrationer og apps er inkluderet i Startup, Small Business og Professional.

  • Gratis dedikeret support

    Fra vores kontorer i Danmark sidder vores dygtige supportere hver dag og knokler for at vores kunder får en god oplevelse, når de søger hjælp til e-conomic. Tøv endelig ikke med at tage kontakt til os, hvis du er i tvivl om det mindste, eller har brug for sparring. Vi ser frem til at snakke med dig, og hjælpe dig på rette vej. 

    e-conomic support tilbydes via mange forskellige kanaler:

    • Telefon
    • Chat
    • Mail
    • e-copedia (online brugsvejledning)
    • Online kurser
    • Fysiske introkurser
    • Academy kurser
    • Hjælpevideoer
    • Regnskabsordbog
    • Brugerforum

    Support er gratis og frit tilgængeligt for alle, også hvis du endnu ikke er kunde i e-conomic.

    Ubegrænset gratis support er inkluderet i Startup, Small Business og Professional.

  • Tilpasning af e-conomic brugerflade

    På trods af at e-conomic er et standardprogram, så er der stadig forskellige muligheder for at tilpasse aspekter af programmet, så det passer til ens egen arbejdsgang. 

    Du kan: 

    • Oprette faneblade, der linker til andre hjemmesider. På den måde kan du direkte i programmet komme ind på andre sider, uden at skulle forlade e-conomic. 
    • Redigere i feltrækkefølgen når du opretter bilag. På den måde kan du selv vælge, hvilke felter der er relevante for dig, og hvordan du bevæger dig rundt mellem felterne.
    • Oprette “webhooks” til egne programmer. På den måde kan du se, i dit eget program, at der er sket en “handling” i e-conomic, eksempelvis at en faktura er blevet bogført. 
    • Vælge hvor i programmet du vil starte, når du logger ind 
    • Oprette en fane med genveje til andre steder i programmet
    • Oprette ekstra brugere med begrænset adgang til programmet. Eksempelvis en salgsmedarbejder, som kun har mulighed for at oprette ordrer og tilbud. 

    For hver ekstra bruger koster det 119 kr./md.

    Disse funktioner er alle kernefunktioner i e-conomic, som indgår i Startup, Small Business og Professional.

  • Mobil-appen

    Med vores app har du e-conomic ved hånden, når du er på farten. Hold styr på dine kunder og varer direkte i vores app eller send tilbud, ordrer og fakturaer. Hvis du har Indscanning i din aftale, kan du også scanne dine kvitteringer med vores app. Har du Smart Inbox, aflæser vi automatisk dine kvitteringer og giver dig forslag til bogføringen - direkte i appen. Appen kan bruges med både Android og iOS.

    Med e-conomics mobil-app kan du:

    • holde styr på omsætningen mens du er på farten 
    • oprette ordrer, tilbud og fakturaer og sende fra mailen på telefonen
    • tage billeder af kvitteringer og sende direkte ind i programmet (Indscanning)
    • registrere tid som senere kan viderefaktureres til kunderne (Projektstyring, kun på IOS).

    Mobil-appen er en kernefunktion i e-conomic, som indgår i alle prispakker.

    Se priser for Indscanning og Projektstyring for disse funktioner.

    Mobil-appen er inkluderet i Startup, Small Business og Professional.

Avancerede funktioner

  • Opret og send ordrer og tilbud

    Med e-conomic kan du oprette og sende ordrer og tilbud til dine kunder. Tilbud og ordrer er ofte en del af bestillingsflowet og foregår inden fakturering. 

    Ordrer og tilbud er relevant for flere forskellige slags virksomheder, fx:

    • Håndværkere, der giver tilbud på opgaver
    • Konsulentvirksomheder, der opretter tilbud på opgaver og ydelser
    • Webshops, der sender ordrebekræftelser

    Ordrer og tilbud kan sendes via e-mail, OIOUBL, OIOXML, PDF eller et online link.

    Ordrer og tilbud er inkluderet i Small Business og Professional.

  • Opret og send rykkere

    Rykkersystemet i e-conomic registrerer de kunder, som ikke har betalt dine fakturaer til tiden, så du får mulighed for at henvende dig til dem. Rykkerfunktionen sikrer samtidig, at du ikke ved en fejl, kommer til at rykke de forkerte kunder. 

    Du får mulighed for at:

    • sende kontoudtog og rykkere 
    • informere om vilkårene, hvis de ikke betaler (fx inkasso, rykkergebyr eller renter)
    • bestemme hvordan rykkeren skal se ud, hvad der skal stå, og hvilke gebyrer eller renter, som skal inkluderes
    • sende rykkere som e-mail, herunder som PDF-fil eller online link

    Du kan også vælge at bogføre dit kontoudtog eller din rykker uden at sende den. 

    Rykkersystemet er inkluderet i Small Business og Professional.

  • Eksport at leverandørbetalinger til bank

    Spar tid i din hverdag ved at undgå at skulle bogføre betalinger, som du har udført i din netbank. Med funktionen, eksport af leverandørbetalinger til bank, behøver du kun at bogføre din faktura i dit e-conomic regnskabsprogram og overføre en fil med betalingsoplysninger til din bank. Herefter bliver alt registreret korrekt i din netbank, og du kan bruge tiden på andre vigtige opgaver.

    Alt dette kan du med eksport af leverandørbetalinger til bank:  

    • Oprette leverandørfakturaer med betalingsoplysninger
    • Undgå uoverensstemmelser mellem dit regnskab og dine betalinger i banken
    • Få et overblik over de fakturaer, der skal betales
    • Eksportere betalingerne til banken via en fil 
    • Få oprettet leverandørbetalingerne automatisk 
     

    Eksport at leverandørbetalinger til bank er inkluderet i Small Business og Professional.

  • Bankafstemning

    Bankafstemning i e-conomic regnskabsprogram giver dig et hurtigt overblik, og hjælper dig med at undgå fejl i bogføringen, ved at sammenligne alle kontobevægelser fra din bank med dit regnskab. På den måde spilder du ikke dyrebar tid på at printe og gennemgå dine bankudtog fra A til Z for at være sikker på, at det hele stemmer.

    Dette kan du med Bankafstemning:

    • Importér dit kontoudtog fra banken (se import af data)
    • Sammenlign og afstem oprettede indtægter og udgifter i regnskabet
    • Slip for manuelt at afstem dine bankudtog med dit regnskab
    • Find eventuelle uoverensstemmelser mellem dit regnskab og kontobevægelserne i din bank
    • Opret nye posteringer i regnskabet ud fra transaktionerne fra banken
     

    Bankafstemning er inkluderet i Small Business og Professional.

  • Frit sprogvalg

    e-conomic regnskabsprogram er oversat til flere forskellige sprog, som du frit kan vælge imellem, både på vegne af dig selv eller for andre brugere på din konto, eksempelvis udenlandske medarbejdere. 

    Programmet er oversat til fire sprog:

    • Dansk
    • Norsk
    • Svensk
    • Engelsk

    Har du udenlandske kunder, kan du vælge at benytte en fakturaskabelon på engelsk eller tysk, eller du kan selv oversætte din faktura til det relevante sprog.

    Frit sprogvalg er inkluderet i Small Business-pakken til 189 kr/md. (ekskl. moms) eller Professional-pakken til 359 kr/md. (ekskl. moms). 

    Muligheden for at oprette en faktura på et valgfrit sprog, er dog tilgængeligt i alle prispakker.

     

    Frit sprogvalg er inkluderet i Small Business og Professional.

Ekstra funktioner (tillægsmoduler)

  • Smart Inbox (tillægsmodul)
    Tilkøbes
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Med Smart Inbox kan du, på samme måde som med Indscanning, flytte dine bilagsmapper fra kontoret til skyen, så du slipper for at holde styr på bunkevis af bilag i din virksomhed. Den store forskel er dog, at Smart Inbox aflæser dine bilag automatisk og bruger informationerne direkte i bogføringen, såsom beløb, fakturadato og OCR-linje.

    Dette får du med Smart Inbox:

    • Grundfunktioner fra modulet Indscanning
    • Aflæsning af indsendte dokumenter, såsom PDF-filer og kvitteringer
    • Automatiske bogføringsforslag af bilag, eksempelvis informationer som CVR-nummer, beløb, fakturadato osv.
    • Mulighed for at få et gratis EAN-nummer, så du kan modtage dine leverandørfakturaer elektronisk. 

    Tillægsmodulet Smart Inbox koster 99 kr./md. (ekskl. moms)., hvis du har et Start-up eller Small Business-abonnement, og 149 kr./md.(ekskl. moms)., hvis du har et Professional-abonnement.

    Smart Inbox kan tilkøbes Startup og Small Business for 99 kr/md. (ekskl. moms) og Professional for 149 kr/md. (ekskl. moms).

  • Smart Bank - optimeret bankafstemning (tillægsmodul)
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Med Smart Bank kan du integrere dit regnskab med din bank direkte i e-conomic uden at skulle kontakte banken først. Det betyder, at dine kontobevægelser automatisk overføres fra din bank og direkte til dit e-conomic regnskabsprogram, så du nemt kan afstemme og færdiggøre dit regnskab uden selv at skulle importere CSV-filer. 

    Med Smart Bank kan du:

    • oprette forbindelse til én eller flere banker 
    • få overført dine banktransaktioner automatisk til bankafstemningen i e-conomic flere gange i døgnet 
    • blive fri for besværet med at springe frem og tilbage mellem din netbank og dit regnskab

    Sammen med Smart Bank får du også adgang til Autoforslag.

    Med funktionen Autoforslag får du forslag til kontering af dine bankposteringer ud fra din tidligere bogføring i regnskabet. Over tid lærer Autoforslag dit regnskab at kende og kommer derfor med mere præcise forslag til kontering af dine posteringer og hjælper dig med at få oprettet dine bilag hurtigere. 

    Autoforslag:

    • Giver forslag til kontering ud fra den tidligere bogføring, så du blot skal godkende
    • Aflæser fakturanumre og udligner den pågældende salgsfaktura eller leverandørfaktura
    • Minimerer risikoen for fejl i din bogføring

    Smart Bank kan tilvælges på Small Business- og Professional-abonnementer og koster 79 kr./md. (ekskl. moms). Autoforslag følger gratis med i Smart Bank.

    Smart Bank kan tilkøbes Small Business og Professional for 79 kr/md. (ekskl. moms).

  • Projektstyring og tidsregistrering (tillægsmodul)
    Tilkøbes
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Med Projektstyring får du et samlet overblik over de enkelte projekter i din virksomhed, så du bedre kan kontrollere, om I tjener penge på dem. Foruden at bruge det i salgsøjemed, så kan det også bruges til at holde styr på interne opgaver i ens virksomhed. 

    Tillægsmodulet Projektstyring giver disse muligheder:

    • Styring af de enkelte projekter i din virksomhed
    • Registrering af aktiviteter, timer, kilometer, udlæg osv.
    • Samlet overblik over brugte ressourcer i projekter
    • Viderefakturér registrerede timer, udlæg osv. direkte til en salgsfaktura 

    Rapporterne i Projektstyring giver dig overblik over følgende: 

    • Hvad der er bogført af indtægter og udgifter på hvert projekt
    • Dækningsbidraget samt dækningsgraden
    • Hvor meget man tjener på den enkelte medarbejder og hvor effektive de er 
    • Værdien af alle projekter for en bestemt periode 
    • Ikke-bogførte timer og ikke-godkendte aktiviteter 

    Sammen med Projektstyring får du også adgang til tidsregistrering. 

    Med tidsregistrering kan du: 

    • Registrere din tid via e-conomic appen på telefonen
    • Godkende det efterfølgende på computeren 
    • Tilkøbe flere tidsregistranter

    Dette tillægsmodul kan vælges til dit abonnement og koster 159 kr./md. (ekskl. moms).

    Projektstyring kan tilkøbes Startup, Small Business og Professional for 159 kr/md. (ekskl. moms).

  • Indscanning - bilag i skyen (tillægsmodul)
    Tilkøbes
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Med Indscanning kan du flytte dine bilagsmapper fra kontoret til skyen, så du slipper for at holde styr på bunkevis af bilag i din virksomhed. Tag et billede af din kvittering med din mobiltelefon eller scan det ind på din computer, og send det direkte til dit e-conomic regnskabsprogram, så du nemt og hurtigt kan vedhæfte det til den rette faktura. 

    Alt dette kan du med Indscanning:

    • Tag billeder af dine kvitteringer og sende dem direkte fra telefonen til dit regnskabsprogram via e-conomic appen 
    • Saml alle dine bilag ét sted uanset hvor eller hvordan du har modtaget dem
    • Vedhæft dine kvitteringer eller PDF-filer direkte i din bogføring
    • Opret forskellige kategorier og arkivere vigtige dokumenter, såsom momsindberetninger, ansættelsesdokumenter osv. 
    • Opsæt et godkendelsesflow på de bilag som bliver sendt ind til programmet
    • Gør det nemmere for dine medarbejdere at registrere udgifter 
    • Kategoriser og dan dig overblik over alle dine bilag. 

    Dette tillægsmodul kan vælges til dit abonnement og koster 59 kr./md. (ekskl. moms).

    Indscanning kan tilkøbes Startup, Small Business og Professional for 59 kr/md. (ekskl. moms).

  • Dimension - afdelinger (tillægsmodul)
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Dimension gør det nemt for dig altid at holde fingeren på pulsen og optimere din virksomhed, selv når den har vokseværk. Ved at oprette forskellige afdelinger eller enheder i dit e-conomic regnskabsprogram, så kan du med Dimension nemt få et overblik over hvordan din virksomhed præsterer på tværs af alle afdelinger eller enheder. 

    Med Dimension kan du:

    • oprette forskellige afdelinger/dimensioner og bruge disse direkte i bogføringen
    • oprette faste fordelinger i procent, som kan benyttes i bogføringen 
    • bogføre miljø-/emballageafgift 
    • få overblik over hvilke dele af din virksomhed, der præsterer bedst, eller hvor der er udfordringer
    • få adgang til rapporten “afdelingsregnskab"

    Dette tillægsmodul er en del af Professional-pakken til 359 kr./md. (ekskl. moms). Har du Start-up eller Small Business kan du tilvælge Dimension for 49 kr./md. (ekskl. moms).

    Dimension er inkluderet i Professional, eller kan tilkøbes for 49 kr/md. (ekskl. moms).

  • Periodisering og anlæg (tillægsmodul)
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Med Periodisering til e-conomic får du det fulde overblik over dine udgifter og indtægter, måned for måned, så du nemt kan lægge budgetter for virksomheden. Dine fakturaer kan også deles op automatisk, så du hurtigt kan udregne effekten af store indtægter og omkostninger. 

    Med Periodisering kan du:

    • fordele indtægter og udgifter over en længere periode
    • bogføre alle periodiseringer på én gang hver måned 
    • lave hurtigere og mere præcis budgettering for din virksomhed
    • afstemme dine periodiseringer med rapporten “periodiseringer”

    Sammen med Periodisering, får du også adgang til anlæg. 

    Med et anlægskartotek til e-conomic regnskabsprogram, kan du nemt danne dig et overblik over større indkøb, og hvor meget de koster din virksomhed. Tillægsmodulet hjælper dig med at vurdere hvilke af dine investeringer der er værd at vedligeholde. 

    Med anlæg kan du: 

    • oprette dine aktiver og få overblik over dem via kartoteket
    • oprette alle afskrivninger for en måned på én gang 
    • finde ud af om det er mest rentabelt at vedligeholde eller købe nye aktiver
    • begrænse din virksomheds udgifter
    • afstemme dine aktiver via rapporten “anlægskartotek” 

    Dette tillægsmodul er en del af Professional pakken til 359 kr/md. (ekskl. moms). Har du Start-up eller Small Business, kan du tilvælge Periodisering og anlæg for 29 kr/md. (ekskl. moms).

    Periodisering og anlæg er inkluderet i Professional, eller kan tilkøbes for 29 kr/md. (ekskl. moms).

  • Lagerstyring (tillægsmodul)
    Tilkøbes
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Med tillægsmodulet Lagerstyring får du det fulde overblik over de varer, du har på lager, herunder antal varer og varianter, varernes værdi og hvor kommer de fra. 

    Mere præcist kan du:

    • oprette købsfakturaer og angive antal købte varer 
    • sende bestillinger til dine leverandører på mail 
    • holde styr på antal af varer på lager
    • automatisk bogføring af vareforbrug når en vare sælges 
    • følge processen fra bestilling til modtagelse
    • oprette følgesedler 
    • se hvornår de forskellige varer trækkes fra eller lægges til lageret
    • få forskellige muligheder for rabat, heriblandt mængderabat 
    • give dine varer særpriser i forhold til hvilken kunde der køber varen 
    • trække rapporter der viser lagerets værdi, om der skal genbestilles og hvad der bogføringsmæssigt er sket på den enkelte vare 

    Dette tillægsmodul kan vælges til dit abonnement og koster 139 kr/md. (ekskl. moms).

    Lagerstyring kan tilkøbes Startup, Small Business og Professional for 139 kr/md. (ekskl. moms).

  • Budget (tillægsmodul)
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Saml dit budget og dit regnskab på samme sted, så du nemt kan holde styr på din virksomheds økonomi. Med tillægsmodulet Budget, kan du indlæse eller oprette dine budgetter og danne dig det fulde overblik over din virksomheds budgetter på forskellige konti.

    Med tillægsmodulet Budget kan du:

    • oprette budgettal direkte i kontoplanen eller importere det ind 
    • undgå at skulle klikke frem og tilbage mellem dit regnskab og forskellige budgetark
    • sammenligne dine faktiske omkostninger i saldobalancen med dine budgetter
    • få overblik over hvor din virksomhed er gået over og under budget.

    Dette tillægsmodul er en del af Professional-pakken til 359 kr./md. (ekskl. moms). Har du Start-up eller Small Business kan du tilvælge Abonnement for 29 kr./md. (ekskl. moms).

    Budget er inkluderet i Professional, eller kan tilkøbes for 29 kr/md. (ekskl. moms).

  • Abonnement (tillægsmodul) og PBS
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Med tillægsmodulet Abonnement kan du fakturere dine kunder med bestemte intervaller. Modulet passer godt til dig, der har en forretning med medlemskontingenter, leje, web-tjenester eller andre tilbagevendende opkrævninger. I modulet er der ingen grænser for, hvor mange abonnementer du kan oprette, og den samme kunde kan godt have flere abonnementer. 

    Det kan du med Abonnement:

    • Opret abonnementer med forskellige vilkår og intervaler 
    • Opret mange fakturaer på én gang, på baggrund af disse abonnementer
    • Sammen med Abonnement får du også adgang til Betalingsservice (PBS). 

    Med PBS kan du opkræve betalinger fra dine kunder automatisk, så du slipper for at sende fakturaer og indbetalingskort og sikre at du får dine penge til tiden.

    Det kan du med PBS: 

    • Opkræve betalinger fra dine kunder automatisk
    • Få oprettet kunde-indbetalingerne i e-conomic, via en fil fra Nets’ PBS-system

    Dette tillægsmodul er en del af Professional-pakken til 359 kr./md. (ekskl. moms). Har du Start-up eller Small Business kan du tilvælge Abonnement for 49 kr./md. (ekskl. moms).

    Abonnement er inkluderet i Professional, eller kan tilkøbes for 49 kr/md. (ekskl. moms).

  • Website (tillægsmodul)

    Vores website-løsning er oplagt til den lille virksomhed, som har enkle behov og begrænset erfaring. Vis dine kunder, hvad din virksomhed kan, fx med et billedalbum, en prisliste, eller dine kontaktoplysninger m.m. 

    Du kan desuden:

    • vælge mellem mange designskabeloner
    • nemt opdatere indholdet med drag-and-drop
    • integrere siden med de sociale medier og fx indsætte YouTube-videoer
    • samle website og regnskabsprogram under samme login
    • få fri hosting og support hos e-conomic
    • få mulighed for at tilføje eget domæne
    • sælge dine varer med tillægsmodulet Webshop

    Denne funktion er en del af Small Business-pakken til 189 kr/md. (ekskl. moms) og Professional-pakken til 359 kr/md. (ekskl. moms).

    Website er inkluderet i Small Business og Professional.

  • Webshop (tillægsmodul)
    Tilkøbes
    Tilkøbes
    Tilkøbes

    Ønsker din virksomhed en online butik, så bør I kigge nærmere på Webshop fra e-conomic. Med denne løsning vil jeres produkter og salg i e-conomic og Webshop altid være synkroniserede. Webshop er særlig relevant for dig, der søger en prisvenlig og enkel løsning, som er nem at komme i gang med og administrere.

    Med Webshop kan du:

    • Sælge de varer, som du har oprettet i e-conomic
    • Oprette forskellige fragt- og betalingsmetoder 
    • Give dine kunder mulighed for at betale direkte på Webshoppen, hvis der er behov for det. I så fald kan du tilkøbe denne mulighed (via bl.a. PayPal, Nets og DIBS) 
    • Dele dine produkter eller tilbud på de sociale medier
    • Få mulighed for at vælge om e-conomic skal oprette en ordre eller faktura, når nogen handler på Webshoppen

    Webshop kan opgraderes til Webshop+, hvor du blandt andet kan:

    • Oprette fragt- og betalingsmetoder for international handel
    • Oprette rabatkoder
    • Oprette relaterede vareforslag
    • Få mulighed for oprettelse af kunde log ind
    • Få mulighed for kunde opdelte særpriser 

    Hvis du i stedet søger en helt enkel hjemmeside, der kan fungere som din virksomheds online visitkort, kan du læse om Website fra e-conomic.

    Dette tillægsmodul kan vælges til dit abonnement og koster 179 kr./md. (ekskl. moms).
    Webshop+ kan vælges til dit abonnement og koster 449 kr./md (ekskl. moms).

    Webshop tilkøbes Startup, Small Business og Professional for 179 kr./md. (ekskl. moms).


 

 
 
 

Få personlig rådgivning

Vælg dato du gerne vil kontaktes
Vælg tid på dagen, hvor du helst vil kontaktes

Vi bruger kun dine persondata til at kontakte dig. Læs mere om, hvordan e-conomic behandler dine persondata her.