FIRMAKORT fra E-CONOMIC

Få fuld kontrol over dine
udgifter med Firmakort

Firmakort er en ny kortbetalingsløsning fra e-conomic, der gør det nemt at håndtere dine udgifter og giver dig et løbende og detaljeret overblik over virksomhedens forbrug. 

  • En glidende arbejdsgang fra betaling til bogføring
  • Bedre styr på dine kvitteringer
  • Indblik i virksomhedens forbrug - i realtid
     

Hør mere om Firmakort  Bestil Firmakort 

 

firmakort og terminal
 

et kort, mange fordele

Nem udgiftshåndtering 
og løbende overblik over forbruget

Med Firmakort slipper du og dine medarbejdere for at lave udlæg med jeres private kort, ligesom du undgår at mangle vigtige bilag, når din bogholder efterspørger dem. Firmakort giver dig fuld kontrol over udgifterne i din virksomhed. 
 

Hør mere om Firmakort Bestil Firmakort

Èn arbejdsgang - fra køb til bogføring

Med Firmakort bliver betaling, bilagshåndtering og bogføring en del af den samme arbejdsgang i e-conomic. 

Styr på kvitteringerne fra start

Når du - eller din medarbejder - betaler med Firmakort, er det endnu nemmere at håndtere kvitteringer og sikre, at de lander hvor de skal i regnskabet.

Løbende overblik over udgifterne

Du kan nemt følge alle køb foretaget med Firmakort i realtid – helt ned på den enkelte medarbejder. 

Én arbejdsgang – fra køb til bogføring

Med Firmakort bliver betaling, bilagshåndtering og bogføring en del af den samme arbejdsgang i e-conomic. 

Et billede der indeholder et betalingskort samt et screenshot af e-conomic på både en computerskærm og en smartphone

Firmakort er indbygget i e-conomic. Det betyder du samler betaling, bilagshåndtering og bogføring i én arbejdsgang - uden at skulle skifte mellem systemer. Når der foretages et køb med Firmakort er det nemt at uploade kvitteringen til regnskabet og den tilknyttes automatisk til den rette transaktion. Sådan sikrer du, at udgifterne er dokumenteret og klar til bogføring. 

 

Styr på kvitteringerne fra start

Når du - eller din medarbejder - betaler med Firmakort, er det endnu nemmere at håndtere kvitteringer og sikre, at de lander hvor de skal i regnskabet.

Et billede af et firmakort, en telefon og noget tekst med et logo

Direkte efter at du - eller din medarbejder - har foretaget et køb med Firmakort, får I en notifikation på mobilen og bliver guidet til at uploade kvitteringen direkte til e-conomic via mobil-appen. Herefter vedhæftes kvitteringen automatisk til den rigtige transaktion.
 
 

 

Løbende overblik over udgifterne

Du kan nemt følge alle køb foretaget med Firmakort i realtid – helt ned på den enkelte medarbejder. 

Et screenshot af e-conomics Firmakort-løsning

Når der foretages et køb med Firmakort, registreres det med det samme - og vises med medarbejder, der har anvendt kortet - i e-conomic. Det betyder, at du løbende kan følge virksomhedens forbrug og reagere hurtigt, hvis der er noget, som ser forkert ud.
 
 

 

 

Interaktiv rundtur

Oplev, hvordan Firmakort fungerer

Klik dig rundt og gå på opdagelse i, hvordan du med Firmakort får en nemmere udgiftshåndtering og et bedre overblik over forbruget.

 

 
Mynt

SAMARBEJDSPARTNER PÅ FIRMAKORT

I samarbejde med Mynt

Din sikkerhed er vores førsteprioritet. Derfor har vi valgt Mynt som samarbejdspartner til Firmakort. Mynt er et svensk e-pengeinstitut, godkendt af det danske Finanstilsyn og delvist ejet af VISA. Du får en separat Firmakort-konto hos Mynt, som du indsætter penge på, og hvorfra betalinger med kortet trækkes. Det er også Mynt, der udsteder kort og håndterer en eventuel kredit. Med Mynt som partner kan du være tryg ved, at dine penge håndteres sikkert og professionelt - og at hele løsningen lever op til EU's finansielle standarder.

 Læs mere om sikkerheden hos Mynt  

 

 

det praktiske omkring firmakort

Hvem kan få Firmakort - og hvad koster det?

Firmakort er inkluderet i Smart- og Avanceret-pakken. Alle betalende brugere på aftalen kan få ét fysisk og op til fem virtuelle kort - uden ekstra omkostninger.
 

Når du aktiverer Firmakort, opretter din virksomhed en Firmakort-konto hos vores partner Mynt, hvorfra alle korttransaktioner trækkes. Du vælger selv, om du vil sætte penge ind manuelt, opsætte automatisk overførsel eller ansøge om en kreditaftale. Ønsker du en kreditaftale er der dog et mindre gebyr.

 

For at komme i gang med Firmakort skal du blot tilføje det til din aftale via Market og gennemgå en simpel godkendelsesproces hos Mynt. Herefter er du klar til at bestille kort og indsætte penge på din Firmakort-konto. 

Kom i gang med Firmakort 

dame der betaler med kort
 

Smart

349 ,-
/måned
ekskl. moms
Inkl. op til 1.000 posteringer Flere posteringer tilføjes automatisk Tjek pris for flere posteringer
Priser for posteringer pr. regnskabsår

Som ny kunde, starter du med at betale for op til 1.000 posteringer. Bruger du flere posteringer, justeres din pris automatisk. Og du får selvfølgelig besked når det sker – ligesom du kan holde øje med dine posteringer inde i e-conomic.

 

Op til 1.000 posteringer+0,- kr./md
Op til 2.000 posteringer+ 150,- kr./md
Op til 5.000 posteringer+ 350,- kr./md
Op til 10.000 posteringer+ 550,- kr./md
Op til 25.000 posteringer+ 850,- kr./md
Pr. ekstra 25.000 posteringer+ 165,- kr./md
Over 1 million posteringer?

Kontakt os

Alle priser er ekskl. moms.

Hvad er en postering?

En postering dækker over kontobevægelser i regnskabet. En kontobevægelse kunne være en postering på en udgifts- eller indtægtskonto, en postering på en momskonto og en postering på en bankkonto. Det vil sige, at du ca. vil have 3 posteringer pr. bilag eller bevægelse.

Kernefunktioner

Med kernefunktioner mener vi alle de funktioner, som er nødvendige for at føre regnskab. Det inkluderer bl.a.:

  • Finansbogholderi
  • Momsregnskab
  • Rapportering
  • Årsafslutning
  • Kundestyring
  • Valutahåndtering
  • Adgang for revisor
  • Mobilapp
  • Elektronisk fakturering
  • Bilagsgodkendelse


og meget mere..
 

Bankintegration

Forbind din bank og dit regnskab direkte i e-conomic. Herefter bliver dine kontobevægelser automatisk overført fra bank til e-conomic, så du altid har opdaterede tal. På denne måde, kan du afstemme dit regnskab uden at importere CSV-filer. Vi integrerer til alle banker i Danmark.

Fri adgang til integrationer (API)

Få alle dine systemer til at tale sammen eller udvid e-conomic med nye funktioner via vores åbne API. Vi har integrationer til over 200 af de førende IT-systemer på markedet, og du kan med få klik forbinde disse til e-conomic og sikre at dine tal altid er synkroniseret på tværs af systemer.

Ordrer, tilbud og rykkere

Få en effektiv ordre- og tilbudshåndtering i e-conomic og klar salget både fra kontoret og -- med vores gratis mobilapp -- direkte fra firmabilen.

Ordrer og tilbud kan sendes til kunden via e-mail, PDF eller et online link.

Når det kommer til rykkere, får du et overblik over de kunder, der ikke har betalt fakturaer til tiden. Funktionen giver dig mulighed for at kontakte kunderne, informere om vilkår, renter og gebyrer.

Automatisering i Bankafstemningen

Hvis du bogfører ud fra dine banktransaktioner, kan du med Bank Workflows og Autoforslag automatisere store dele af din bogføring. Du kan fx oprette faste regler for dine banktransaktioner, så dine posteringer automatisk oprettes i Kassekladden med rette modkonto. 

Funktionerne er en del af Smart- og Avanceret-pakken.

Automatisk håndtering af bilag

Få funktioner, der tager hånd om dine bilag fra start til slut, så du undgår stress over krøllede kvitteringer og ubetalte fakturaer. Ligesom at automatiseringen af bilagshåndteringen sparer dig tid og manuelt tastearbejde og minimerer fejl.

 

-Aflæsning af bilag: e-conomic kan scanne og indlæse informationer fra dine bilag og kvitteringer. Det giver dig et klart overblik over, hvilke bilag du allerede har behandlet, og hvilke der er klar til bogføring.

 

-Bilagsmatch: Slip for manuelt at organisere og vedhæfte dine bilag til den korrekte postering. Bilagsmatch scanner dine bilag og sammenligner dem med dine posteringer for at finde og parre dem, der matcher.

 

-Automatiske konteringsforslag: Modtag automatiske forslag til, hvordan dine bilag skal bogføres ud fra din tidligere bogføring. Du modtager konteringsforslag, efter systemet har aflæst dine bilag, og du står over for at oprette en ny postering. Du skal blot godkende bilaget. 

 

-Automatisk bilagshåndtering: Opsæt dine egne automatiseringsregler for, hvordan og af hvem bilag skal håndteres. Du bestemmer bl.a., om der er bilag fra en specifik leverandør, der altid skal godkendes, eller om bilag under en vis beløbsgrænse automatisk skal føres direkte til kassekladden. Automatisk bilagshåndtering kaldes for "Bilag Workflow".

Få bedre kontrol over udgifterne og slip for medarbejderudlæg. 

 

Firmakort er en kortbetalingsløsning, der samler betaling, bilag og bogføring i én arbejdsgang – direkte i e-conomic. Når der betales med kortet, får brugeren en notifikation på mobilen og kan nemt uploade bilaget via mobil-appen. Alle køb registreres løbende i e-conomic, så du får overblik over virksomhedens udgifter i realtid – helt ned på medarbejderniveau.

 

Firmakort er gratis og tilgængeligt for alle betalende brugere på en Smart- eller Avanceret-aftale af følgende type:

 

  • Almindelige brugere (149 kr./md.)
  • Udgiftsbrugere (39 kr./md.)

 

Manuel/automatisk overførsel: 0 kr.

 

Kreditaftale - 25.000 kr*. kredit tilknyttet kontoen:

  • 14-dages betaling: 49 kr.
  • Månedlig betaling: 99 kr.

 

Du kan tildele ét fysisk og op til fem virtuelle kort pr. bruger – alt sammen direkte i e-conomic.

SMart-pakken

Få Firmakort og mange andre fordele med Smart-pakken

Med Smart-pakken kan du få Firmakort til dig og dine medarbejdere - helt uden omkostninger. Samtidig får du adgang til et hav af værdifulde automatiseringsfunktioner, der kan effektivisere din hverdag og give dig mere tid til andre opgaver end regnskab. 

  • Firmakort til dig og dine medarbejdere
  • Funktioner, der effektiviserer dit arbejde og sparer dig tid
  • Fri adgang til alle vores integrationer
 

BLIV KONTAKTET 

Vil du høre mere om Firmakort?

Udfyld formularen, og bliv kontaktet med mere information omkring Firmakort. 

Skriv dit navn her
Skriv dit nummer her

Når du indtaster dine oplysninger i felterne ovenfor, behandler Visma e-conomic dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

mand i kundeservice
 

FAQ

Hyppigt stillede spørgsmål

 

Hvad er Firmakort – og hvad kan det?

Firmakort er en kortbetalingsløsning i e-conomic, der samler betaling, bilagshåndtering og bogføring i én arbejdsgang. Læs endnu mere om Firmakort her.  

Hvordan fungerer bankafstemning med Firmakort?

Du laver ikke traditionel bankafstemning med Firmakort, da det ikke er knyttet til en almindelig bankkonto. I stedet får du et transaktionsoverblik i fanen Udgifter, hvor alle køb med Firmakort registreres og kan bogføres direkte. Vi arbejder dog på, at alle udgifter foretaget med Firmakort i fremtiden automatisk vil fremgå af bankafstemningen. 

Kan jeg opsætte godkendelse af udgifter med Firmakort?

Nej, det er ikke muligt at tilføje godkendelsesflow til udgifter, der behandles direkte gennem Firmakort.

Hvordan kommer jeg i gang med Firmakort?

For at aktivere Firmakort skal du være betalende superbruger eller administrator på en aftale i Smart- eller Avanceret-pakken.


Du starter ved at gå til menupunktet “Udgifter” i e-conomic. Her finder du sektionen “Firmakort” og klikker på “Kom godt i gang”. 

Herefter bliver du guidet til at oprette din Firmakort-konto og gennemføre en kort godkendelsesproces via vores samarbejdspartner Mynt.

Når kontoen er godkendt, kan du begynde at bestille kort og tildele dem til dig selv eller dine medarbejdere.
 

Bliv guidet til at opsætte Firmakort her.

Hvordan bogfører jeg en udgift med Firmakort?

  1. Gå til “Transaktioner”
  2. Klik på transaktionen og tilføj udgiftskonto
  3. Brug “Overfør til kassekladde”
  4. Bogfør i kassekladden
     

Hvad koster Firmakort?

Firmakort er gratis for alle betalende brugere i Smart- og Avanceret-pakken. Det gælder - foruden superbrugeren - på aftalen:


Almindelige brugere: 149 kr./md.
Udgiftsbrugere: 39 kr./md.
 

Det er muligt at få 1 fysisk og op til 5 virtuelle kort per bruger. Du betaler ikke noget for at bruge selve kortet eller for at overføre penge til din Firmakort-konto. Hvis du ønsker kredit, er der dog et mindre gebyr forbundet med det. Læs mere her.
 

Bemærk: Nogle forretninger kan opkræve et ekstra gebyr ved brug. Eventuelle gebyrer vises inden betalingen gennemføres, og det er ikke noget vi i e-conomic har indflydelse på.

 

Derudover gælder følgende gebyrer:

  • 150 kr. for erstatning af fysisk kort med samme oplysninger
  • 300 kr. ved udbetaling fra Firmakort-kontoen, hvis du ikke lukker din e-conomic-aftale
    1,95 procent valutagebyr ved betaling i udenlandsk valuta
     

Hvem er Mynt?

Mynt er vores samarbejdspartner på Firmakort og et svensk e-pengeinstitut, der er godkendt af det danske Finanstilsyn og delvist ejet af VISA. De håndterer kort, betalingskonti og eventuel kredit i forbindelse med Firmakort.

Skal jeg bruge min egen bankkonto til Firmakort - eller hvordan fungerer det?

Nej, du bruger ikke din egen bankkonto sammen med Firmakort. Når du aktiverer Firmakort, oprettes en separat betalingskonto hos vores samarbejdspartner Mynt. Det er denne konto, du indsætter penge på, og som betalingerne med Firmakort trækkes fra - selvfølgelig under høj sikkerhed.

Er der et minimumskrav til saldoen på Firmakort-kontoen?

Nej, men Firmakort fungerer som udgangspunkt som et debetkort, så der skal være penge på kontoen, medmindre du har en aktiv kreditaftale.
 

Kan Firmakort-kontoen erstatte min driftskonto?

Nej, Firmakort-kontoen bruges kun til betalinger med Firmakort og kan ikke modtage kundeindbetalinger eller erstatte en almindelig erhvervskonto.

Koster det noget at overføre penge til min Firmakort-konto?

Nej, det er gratis at indsætte penge.

Kan butikker opkræve gebyrer? 

Ja. Eventuelle kortgebyrer, som forretningen pålægger, gælder også ved brug af Firmakort – ligesom ved alle andre firmakort.

Hvilken type kort er Firmakort – og hvor kan jeg bruge det?

Firmakort er et Visa Platinum Business-kort. Det kan bruges alle steder, der accepterer VISA - både i Danmark og i udlandet - forudsat, at der er dækning på kontoen. Du behøver ikke at være godkendt til kredit for, at kortet fungerer til disse køb. 


Bemærk: Der findes enkelte lande, hvor VISA ikke accepteres på grund af internationale sanktioner.