Prøv danskernes foretrukne
online regnskabsprogram

Få simpel bogføring og fakturering med e-conomic

Dine oplysninger behandles i overensstemmelse med vores privatlivspolitik
 Du får alle funktioner du har brug for
 Gratis support på mail, chat og telefon
 Få en gratis prøveperiode - helt uforpligtende
 
 
 
 

Regnskabsprogram i skyen

 

Når du er på udkig efter et regnskabsprogram, er det vigtigt at overveje, hvilke behov du har. Vi oplever stor efterspørgsel efter at kunne arbejde, hvorfra det passer ind i hverdagen. Har du også et ønske om at kunne lave dit regnskab - uanset om du er på kontoret, på farten eller et tredje sted? Så er det en god idé at sikre, at du dit nye regnskabsprogram er online og kan tilgås, hvor end du er (så længe, der er en internetforbindelse). 

Foruden fleksibilitet til at arbejde fra forskellige steder, så er et parameter flere ser efter: at kunne sammenkoble regnskabsprogrammet med andre systemer. På den måde kan du nemlig bruge det data, du har i et program i dit regnskabsprogram eller omvendt. Dette kan lade sig gøre gennem API (Application Programming Interface). 

Både Visma e-conomic og Visma Dinero er online regnskabsprogrammer, der kan tilgås hvor end, der er en internetforbindelse. Herudover er det for begge regnskabsprogrammer muligt at benytte API og derved sammenkoble forskellige programmer med regnskabsprogrammet. 

Visma e-conomic har på nuværende tidspunkt adgang til flere integrationer end Visma Dinero. Med andre ord, så er udvalget af systemer, der kan sammenkobles med dit regnskabsprogram større hos Visma e-conomic. Det betyder dog ikke, at du ikke kan integrere til de samme systemer med Visma Dinero, men det kræver, at du kontakter udbyderen af det system, du gerne vil koble dit regnskabsprogram sammen med og høre, hvad der er muligt.

 
 

Få alle de nødvendige kernefunktioner i e-conomics grundpakke

Få alle de vigtigste regnskabsfunktioner til fakturering, bogføring og moms i alle vores pakker

Udvid e-conomic regnskabsprogram efter behov

Få det fulde overblik ved at integrere e-conomic med dine systemer

Kom godt fra start i e-conomic med gratis support

Kom hurtigt fra start med vores mange hjælpemuligheder og altid gratis support

 
 
 

e-conomic giver dig de nødvendige værktøjer, som sætter standarden for et regnskabsprogram

 
 

Nem håndtering af bilag

Brug funktionen Indscanning til at opbevare dine bilag digitalt, ligesom du kan anmode om manglende bilag hos de gratis brugere af mobilappen.

Fakturering og salg

Skræddersy din faktura, eller spar tid og brug en af vores fakturaskabeloner.

Finans og bogholderi

Hold styr på regnskabet og få overblik over alle finansielle poster i din virksomhed

 

Momsregnskab og -opgørelse

Moms udregnes automatisk i e-conomic og gør indberetningen let.

Bedre samarbejde om regnskab

Med e-conomic mobile app samarbejder du endnu nemmere med din revisor eller bogholder.

Nem bankafstemning

Du kan nemt hente kontobevægelser fra din bank og sammenligne dem med dit regnskab.

 
 
 
 
 
 
 

Men du kan så meget mere end det...

Integration mellem din bank og dit regnskab med e-conomic regnskabssystem

Integration mellem din bank og dit regnskab med e-conomic regnskabssystem

Opbygning af regnskabsprogram

Undersøger du  tjeklister, når skal vælge et nyt regnskabsprogram? Her skal du være opmærksom på, at selvom der er et flueben ud for en funktion, så betyder det ikke nødvendigvis, at det dækker dine behov. Det er relevant at tænke funktionen mere i dybden. 

 

Når du sammenligner Visma e-conomic og Visma Dinero, så skal du være opmærksom på, at Dinero er opbygget således, at programmet tager mange beslutninger for dig. I regnskabsøjemed kan det føles som om, at du bliver en smule låst, da du ikke selv får lov til at vælge, hvor du skal bogføre. 

 

e-conomic vil der være en masse grupperinger og mulighed for at styre, hvordan du præcis ønsker dit regnskab skal bygges og styres. 

 

Er det ene mere rigtigt end det andet? 

Det spørgsmål du skal stille dig selv er: Hvordan opnår du det mest retvisende billede for din virksomhed?    

 

Hav regnskabet med på farten med appen til e-conomic regnskabsprogram

 
 

Enkelt handling / volumen

Når du vælger regnskabsprogram, bør du overveje, hvordan du ønskerat arbejde i programmet, så du sikrer, at programmet understøtter din foretrukne måde at arbejde på.

 

Her er det relevant at vide, at Visma Dinero er bygget til at hjælpe dig med den ene handling, du står overfor. Dinero har fx en bogføringsassistent. Når du har fået et bilag ind i programmet, så kan du ved at trykke på bilaget anvende assistenten, men du tager en af gangen. 

 

I e-conomic kan du gennem opsætningen og aflæsning behandle flere dokumenter samtidig. 

 

Endnu mere relevant er det at se på funktionen bankafstemning i de to programmer. Det er det, fordi transaktioner gennem banken som regel er en stor del af den bogføring, der skal lave i virksomheden. At kunne afstemme banken på en hurtig måde, kan derfor lette dine arbejdsgange markant. 



 

Visma Dinero er bygget til at tage én postering af gangen i forhold til afstemning mv. 

Visma e-conomic er sat op til, at du ud fra indstillingerne, kan lave en bankafstemning automatisk, så du kan køre det hele på en gang - med et enkelt klik. 

Herudover kan du  i e-conomic indlæse bank og føre denne data op i bogføringen, anvende autoforslag (derved få systemet til at lave grundlaget for bogføring) og føre det direkte ind i bogføringen -  uden at skulle oprette en af gangen.    

 

Hav regnskabet med på farten med appen til e-conomic regnskabsprogram

EAN-fakturering til det offentlige med e-conomic regnskabsprogram

EAN-fakturering til det offentlige med e-conomic regnskabsprogram

Onboarding (opstart)

Når du skal vælge regnskabsprogram, er det super vigtigt, at dukommer godt fra start, og derved sikrer, at du ikke bruger unødig tid på oplæring, mv. Og der findes god  hjælp til dig, der er ny bruger i et regnskabsprogram. Oftest vil du modtage hjælpen på mail, men det kræver en accept fra dig som ejer. Vi opfordrer klart til, at du tager imod den hjælp, der er lavet til at give dig den bedste start i dit nye program. 

 

Både Visma e-conomic og Visma Dinero har  et “onboarding flow”, hvilket er en række mails,  der er udarbejdet med formålet at få dig godt fra start.

 

 

Få assisteret bogføring med e-conomic regnskabsprogram

Support  

Support er noget de fleste gerne vil have adgang til. Det kan være en vigtig hjælp - uanset som du har et hurtigt spørgsmål eller flere komplekse problemstillinger. Nedenfor ser du et overblik over, hvilke former for support, Visma e-conomic og Visma Dinero tilbyder. 

 

 

Få assisteret bogføring med e-conomic regnskabsprogram

EAN-fakturering til det offentlige med e-conomic regnskabsprogram

EAN-fakturering til det offentlige med e-conomic regnskabsprogram

Interface 

Når du skal vælge et regnskabsprogram, er det en god idé at se på hvordan brugeroplevelsen i programmet er. 

 

I både Visma e-conomic og Visma Dinero er deren kolonne i venstre side, hvor du kan vælge mellem forskellige undermenuer.  

Ser du på Dinero, så der på forsiden være stort set alt du har i brug for i dagligdagen. Herudove er derr nogle ekstrafunktioner som billedarkiv, regnskab (forskellige rapporter og opsætning), indstillinger og konto. Det ganske komprimerede design gør det muligt hurtigt at få et overblik. 

 

Når du ser på Visma e-conomic, så er interface baseret på faner, så det er mere handlingsbaseret. Skal du fx lave en faktura, så vil det foregå i fanen “salg”, da det er relateret til salg. Vil du bogføre, så anvendes fanen “regnskab”. Alle funktioner, der er forbundet med et givent område - fx salg eller regnskab er samlet under den enkelte fane.

 

Når du går på opdagelse  i de forskellige programmer, vil det være tydeligt hvor meget mere ned i dybden, du kan komme i e-conomic i forhold til Dinero.   

 

 

Få assisteret bogføring med e-conomic regnskabsprogram

Faktura

Det er vigtigt at forholde sig til, hvordan du får sendt fakturaer og hvordan de er bygget op. 

 

Både Visma e-conomic og Visma Dinero arbejder ud fra skabeloner, så du på en nemt kan fakturere. Der er lavet standardskabeloner, så du kan komme i gang med det samme. Ønsker du at lave dit eget unikke design, er det også en mulighed i begge programmer. Der er blotlidt forskel på, hvordan selve skabelonen er bygget op.

 

 

Få assisteret bogføring med e-conomic regnskabsprogram

EAN-fakturering til det offentlige med e-conomic regnskabsprogram

EAN-fakturering til det offentlige med e-conomic regnskabsprogram

Kunder

Kunder er en vigtig og helt uundgåelig del af at drive en virksomhed, og derfor er det vigtigt, at du holder styr på dem. 

Når du arbejder med  Visma e-conomic og Visma Dinero kan du selvfølgelig oprette dine kunder, importere dine kunder, trække lister mv, men du bør være opmærkksom på, hvilke behov du har for at styre kunderne

 

Når du anvender Dinero, så vil inddelingen foregå mellem private og erhvervskunder.

Anvender du e-conomic, så vil du kunne inddele dine kunder i alle de grupperinger, du ønsker, herudover så kan du også lave momsstyrring i et noget dybere niveau ud fra inddeling af momszoner direkte på kunderne så du kan bruge moms til indland, EU uden for EU, samt One stop shop moms, så din rapportering bliver retvisende.     

 

 

Få assisteret bogføring med e-conomic regnskabsprogram

Vare/ydelser

Styringen af vare/ydelser er på samme måde et must, når du driver virksomhed. 

Begge programmer understøtter du kan oprette vare sætte dem i system vare/ydelser kan bruges til at anføre på din faktura, så du på en nem måde kan holde styr på hvad du sælger mv. 

 

Når man kigger ind i styringen af vare, kigger man også på moms mv. Her skal man være opmærksom på at Dinero er sat op med skildringen om det er en vare der skal sælges med moms, eller om det er en vare der skal sælges uden gennem konto der sættes op på varen, der kan dog manuelt vælges andet end standard på faktura niveau manuelt. 

 

Kigger vi på e-conomic så er der lidt flere muligheder, varerne oprettes her til salgsprisen ex moms, og varene/ydelserne ligges ind i varegrupper, så man ikke behøver oprette varene flere gange hvis varerne skal eksempelvis både sælges med og uden moms samt til EU mv. Og dette gøres så man på en nem måde kan trække momsrapporter der passe både på moms indlands, men også med listesystem mv. Så du altid er i trygge hænder uden at skulle sidde og rette på hver enkelt.

 

 

Få assisteret bogføring med e-conomic regnskabsprogram

EAN-fakturering til det offentlige med e-conomic regnskabsprogram

EAN-fakturering til det offentlige med e-conomic regnskabsprogram

Anlægskartotek

Styring af virksomhedens værdier er meget essentiel når man skal skabe det retvisende billede af virksomheden og det er her hvor Anlægsaktiver kommer i spil, begge programmer har en styring af anlægsaktiver, men her er det vigtigt at tænker hvordan vil du gerne have det det vist i dit regnskabsprogram. 

Når du anvender Dinero så er det bestemt på forhånd hvor anlægskartoteket skal bogføres og levetiden er forud defineret til 3, 4 eller 5 år. 

Når du arbejder med e-conomic så kan du selv styre hvor det skal bogføres henne i kontoplanen, men også hvordan du vil inddele i grupper, levetid, scrapværdi mv. Så du har en øget fleksibilitet, og i sidste ende kunne trække rapporter så det kan afstemmes med værdier i regnskabet. 

   

 

Bilagshåndtering

Når man kigger på sin virksomheds styring af udgifter, er bilagene en meget essentiel del heraf. Man bør derfor være opmærksom på, hvordan disse håndteres i sit regnskabsprogram. Kigger man ind i de ændringer, der er blevet tilføjet til bogføringsloven, skal bilagene opbevares digitalt fra 01/01/2024. Derved vil det være en klar fordel, at regnskabsprogrammet man anvender, kan understøtte dette. 

Både e-conomic og Dinero kan understøtte brugen af elektroniske bilag, så du kan håndhæve tillægget til bogføringsloven om digital håndtering, men inden man går i gang med digitale bilag, bør man også kigge ind i, hvordan man får bilag ind i programmet. Her kan du i begge programmer sende dine bilag ind på mail, drag and drop og anvende mobil enhed (så du kan tage billeder på farten). Et sted, hvor der er forskel på de to programmer, er eksempelvis modtagelse af EAN fakturaer. Dette kan du ikke i Dinero, men det er en mulighed i e-conomic - du kan til og med få et EAN nummer uden beregning, når du bruger e-conomic. 

Når du arbejder eller skal til at arbejde med dine dokumenter, kan du i begge programmer arbejde med bilaget fra modtagelses sted og få systemet til at hjælpe med aflæsning af bilag, så du kan slippe for manuel proces med udfyldelses heraf. Når man opretter sine udgifter i kladden, kan man også tilføje bilaget i samme omgang, men når man kigger på forskelle, så vil e-conomic have funktioner, som kan hjælpe med at bearbejde flere dokumenter samtidig. Når systemet har aflæst, kan man masse oprette bilag, som er kommet ind i systemet og derved slippe for at gå igennem en af gangen. Du har også en funktion til at matche dine bilag i din inbox med din bogføring, så du ikke behøver sidde og parre dem en af gangen. Du vil få mulighed for at kunne sende en anmodning til en ansat i virksomheden og bede vedkommende om at finde det manglende bilag, direkte fra programmet. Du vil også have mulighed for at opsætte godkendelsesprocedure på din bilagsmodtagelse, så du kan få en bedre styring og sikre, at der ikke er bilag, der kommer igennem, som ikke skulle igennem. 

Support ud over det sædvanlige

I e-conomic online regnskabsprogram er der gratis support på mail, chat og telefon
 
 

Engageret kundeservice på telefonen 

 
 

Hurtige besvarelser på chatten 

 
 

Gratis online kurser hver dag
- også for brugere på en prøveperiode

 
 

Hjælpeartikler til enhver situation 

 
 

Utallige hjælpevideoer

 
 
Flere end 3.500 revisorer og bogholdere benytter e-conomic regnskabsprogram

Blandt revisorer og bogholdere er e-conomic et meget velkendt regnskabsprogram.
Du får derfor hurtig og kompetent rådgivning om dit regnskab, når du samarbejder med din revisor. 

Din revisor eller bogholder har altid gratis adgang til dit regnskab.

  • Nanna Ajslev
    Medejer, WHY - Food and Cocktails
    Det har stor betydning, at vi har let adgang til alle kasserapporter, varekøb og generelle nøgletal som omsætning, udgifter mm. Det betyder bl.a., at vi hele tiden kan følge indtjeningen på de enkelte varegrupper og optimere på eksempelvis indkøb.
  • Martin Dahl Carstensen
    CFO, Miinto
    Med C5, der ikke var integreret med vores eget administrationssystem var arbejdsgangene besværlige, og vi brugte et hav af dyre konsulenttimer, når systemet skulle rettes til. Med e-conomic regnskabsprogram har vi et skalerbart system, der kører problemfrit i skyen, hvor vi slipper for dyre konsulenttimer.
  • Rene Lohpehre
    Direktør, Malerfirmaet NPC
    Vores lønsystem er Dataløn. Og det har vi valgt, fordi det er helt integreret - både med vores time-lønsystem, som er Intempus, og så vores regnskabssystem, som er e-conomic. ...det er utrolig lidt, vi beskæftiger os med administration. Det er noget, vi kan sætte ind i kalenderen til en formiddag hver 14. dag. Så det er bare at komme i gang.
 
 
 

Prøv e-conomic regnskabsprogram gratis og uden forpligtelser

 

Kræver ikke kreditkort

Ingen binding

Udløber automatisk

 

Prøv e-conomic nu

 
 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer