Få svar på dine spørgsmål om GDPR

FAQ om GDPR 

Her har vi samlet svar på rigtig mange af de spørgsmål vi får i forbindelse med GDPR i e-conomic. 

 
 
  • Hvad er persondata?

  • Hvad er personfølsomme oplysninger?

  • Er indscannede bilag også persondata?

  • Har I en databehandleraftale?

  • Hvor kan jeg finde min databehandleraftale?

  • Hvordan får jeg en databehandleraftale til en app jeg gerne vil købe til e-conomic?

  • Skal jeg som revisor eller bogholder have en databehandleraftale med mine kunder?

  • Hvad betyder databehandler og dataansvarlig?

  • Er jeg databehandler eller dataansvarlig i mit arbejde som revisor eller bogholder?

  • Hvilke persondata har I på mig, og hvad gør I med dem?

  • Deler I mine persondata med andre?

  • Hvilke underleverandører bruger I hos e-conomic?

  • Ligger der nogle persondata i e-conomic, som deles udenfor EU?

  • Hvad er 'consent'?

  • Hvordan forholder vi os til Bogføringsloven og GDPR ved sletning af persondata?

  • Hvordan kan jeg få slettet mine persondata

  • Skal jeg slette alle tidligere kunder, som jeg har data på i e-conomic?

  • Jeg vil gerne slette persondata på en bruger jeg tidligere har tilføjet?

  • Hvad gør jeg hvis en af mine kunder gerne vil slettes?

  • Hvad gør jeg som administrator i e-conomic, hvis min kunde ringer og vil slettes?

  • Skal jeg som administrator slette interne kunder, som ikke er kunder hos mig mere?

  • Hvad betyder 'anonymisering'?

  • Hvad betyder det at være 'compliant'?

  • Er e-conomic GDPR compliant?

 

Har du brug for hjælp?


Intet spørgsmål er for småt. Vi sidder klar til at hjælpe dig 5 dage om ugen.


Ring til os på:
 

88 20 48 40 

Telefonerne er åbne alle hverdage kl. 9.00-14.00

Du kan også chatte med os mandag til torsdag kl. 9.00-18.00 og fredag 9.00-14.30, eller sende en mail til os på
info@e-conomic.dk.