e-copedia

Opret en ny virksomhed som administrator

Vejledning
Denne guide vejleder til, hvordan du som administrator kan oprette en ny virksomhed (aftale) direkte fra dit administratormodul samt vælger hvem der skal betale aftalen.

Når du opretter en ny virksomhed (aftale) via din administratoradgang, er du allerede tilvalgt som administrator på den nye aftale. På den måde slipper du for at oprette aftalen på hjemmesiden og efterfølgende bede din kunde om at tilvælge dig som administrator.

  • Denne funktion kræver, at du er logget ind som administrator.

Sådan opretter du en ny virksomhed (aftale)

  1. Log ind på dit administratormodul og tryk på "Administrator" i menuen til venstre.
  2. Tryk på "Virksomheder" og vælg derefter "Virksomheder".
  3. Tryk på på "Ny virksomhed".
  4. Udfyld felterne.
  5. Tryk på "Gem".
Tip:
Du kan med fordel udfylde CVR-nr. som det første, da systemet så indhenter virksomhedsoplysningerne fra CVR-registret og dermed sparer dig for at skulle indtaste oplysningerne selv.

Sådan vælger du hvem der skal betale aftalen, når du opretter en ny virksomhed

  1. Log ind på dit administratormodul og tryk på "Administrator" i menuen til venstre.
  2. Tryk på "Virksomheder" og vælg derefter "Virksomheder".
  3. Tryk på på "Ny virksomhed".
  4. Udfyld felterne - I "Betales af" feltet, skal du vælge hvem der skal stå som betaler af aftalen.
  5. Tryk på "Gem".
OBS:
Der sendes automatisk en e-mail til superbrugeren med brugeroplysningerne til at logge ind med.

Forklaring af felterne

Generelt

Betales af: Vælg om regningen fra e-conomic skal betales af dig (fakturaen fra e-conomic sendes til dig), eller om kunden selv skal betale (fakturaen fra e-conomic sendes til kunden.)

Abonnement: Vælg det e-conomic-abonnement, som virksomheden skal have. 

Standardopsætning: Her kan du vælge den standardopsætning, du ønsker for aftalen. På den måde slipper du for manuelt at oprette kontoplan, kundegrupper, varegrupper, leverandørgrupper, momskoder etc.

Klient-superbruger, fornavn/efternavn: Navnet på personen i den nye virksomhed, som får superbrugerrettigheder. Feltet skal kun udfyldes, hvis kunden selv skal have adgang.

Klient-superbruger, ID: Angiv det brugerID du ønsker superbrugeren skal have til e-conomic. 

Klient-superbruger, e-mail: Angiv superbrugerens e-mail adresse. Feltet skal kun udfyldes, hvis kunden selv skal have adgang. Det er denne e-mail der bruges hvis brugeren har glemt sin adgangskode, derfor er det vigtigt at den korrekte e-mail angives.  

Øvrigt

Regnskabsår fra dato/til dato: Udfyld datointervallet for virksomhedens regnskabsår f.eks 01.01.20 - 31.12.20.

Kundenr. hos Administrator: Hvis din kunde har et kundenr. hos dig internt, kan du skrive det her.

 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer