e-copedia

Vi har bygget et nyt og forbedret e-copedia til dig. Vi håber du vil nyde din support rejse.
Du er altid velkommen til at sende os feedback via “Feedback” knappen i højre side.
Læs mere om det nye e-copedia

Opret totrinsbekræftelse (2FA) til ny telefon

Vejledning
Når du benytter e-conomic ved at logge ind via Visma Connect med totrinbekræftelse, kan du komme ud for, at du får ny telefon.

Din nye telefon er ikke opsat til, at du kan logge ind med den. Det skyldes, at det er din enkelte enhed, der fungerer som totrinsbekrfætelse, hvad enten du benytter SMS eller en Authenticator-app.

Når du har fået en ny telefon, er det vigtigt at få tilknyttet den nye enhed til din Visma Connect konto, for at du fortsat vil kunne logge ind på din e-economic aftale.

Alt efter, om du stadig har den gamle enhed og din nødkode, er der forskellige fremgangsmåder på at få opsat din nye enhed. Det er delt op i guiden herunder. 

Jeg har stadig den gamle enhed

  1. Når du har den gamle enhed - logger du ind i e-conomic, som vanligt.
  2. Når du er logget ind, skal du trykke på det orange tandhjulet i højre hjørne og vælge "Mine indstillinger".
  3. Herinde trykker du på "Redigér" til højre for din bruger.
  4. Herfra kan du tilknytte din nye enhed i Visma Connect.
  5. Tryk på knappen "Åbn Visma Connect". Du kommer nu ind på din Visma Connect-bruger.
  6. Tryk her på "Tilføj telefonnummer" eller "Tilføj en ny enhed" under Authenticator-app, alt efter, hvordan du vil tilføje din nye enhed.
  7. Du skal nu bekræfte din adgangskode. Efterfølgende starter du nu opsætningen af totrinsbekræftelsen for din nye enhed.
  8. Tryk på "Fortsæt" for at komme i gang.

Jeg har ikke min gamle enhed - jeg har min nødkode

  1. Når du logger ind på e-conomic, vil du blive bedt om at bekræfte dit login en ekstra gang. Da du ikke har adgang til din gamle enhed, kan du her vælge "Prøv en anden måde", for at bruge din nødkode.
  2. Tryk herefter på "Brug engangskode til nødsituationer".
  3. Indtast din engangskode - og du vil blive logget på e-conomic. Husk at gemme den nye nødkode, du får vist efterfølgende, du skal bruge den igen lige om lidt.
  4. Du er nu logget ind via din engangskode til nødsituationer. Tryk nu på det orange ikon med tandhjulet og vælg "Mine indstillinger". Herinde trykker du på "Redigér" til højre for din bruger, tryk herefter på den blå knap "Åbn Visma Connect"..
  5. Nu er du inde på din Visma Connect-konto. Tryk på "Deaktiver totrinsbkræftelse".
  6. Vælg "Tabt telefon".
  7. Indtast din nødkode, du har gemt fra tidligere.
  8. Du er nu inde på din Visma Connect-bruger. Klik her på "Tilføj telefonnummer" eller "Tilføj en anden enhed" under Authenticator-app, alt efter, hvordan du vil tilføje din nye enhed.
  9. Du skal nu bekræfte din adgangskode. Efterfølgende starter du nu opsætningen af totrinsbekræftelsen for din nye enhed. Tryk på "Fortsæt" for at komme i gang.

Jeg har hverken min nødkode eller min gamle enhed

  1. Du bliver nødt til at få en hjælpende hånd fra vores side. Derfor skal du nu kontakte vores support, så vi kan verificere dig, og du kan få genereret en ny nødkode.
  2. Når du har fået den, kan du følge første step i denne guide - "Jeg har ikke min gamle enhed - jeg har min nødkode".

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Illustration, mand med computer
E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.