e-copedia

Slet en restordre (dellevering)

Vejledning
Det kan ske, at man har leveret nogle varer til en kunde, og at kunden efterfølgende annullere resten af ordren. Er det tilfældet, vil du have en ”restordre” liggende inde under dine ordrer.

For at slette restordre, skal du først fakturere kunden for den del af ordren, som kunden har modtaget, for herefter at kunne slette den resterende ordre. 

  • Denne funktion kræver tillægsmodulet Lager.

Sådan fakturerer du din kunde for den delvist leverede ordre

  1. Tryk på fanen "Salg".
  2. Vælg "Fakturering" i menuen til venstre, og tryk på "Ordrer".
  3. Vælg den faktura det drejer sig om, og tryk på "Overfør til fakturering".
  4. I pop op vinduet vælger du "Leverede varer" og tryk på "OK".
  5. Tryk på "Fakturaer" i menuen til venstre. Herfra kan du nu finder og bogføre den faktura, du lige har oprettet.

Sådan sletter du restordren

  1. Tryk endnu en gang på "Ordre" i menuen til venstre.
  2. Find ordren.
  3. Tryk på krydset "Slet" til højre for ordren.
  4. Bekræft sletningen. Restordren er nu slettet, og der vil ikke længere være nogle varer i ordre på den pågældende vare.
Se beskrivelse af felterne her:
Knapper og felter i Salg
 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer