e-copedia

Opret og benyt en realiseringskonto

Vejledning
Denne guide vejleder til, hvordan du opretter og benytter en realiseringskonto, når du periodiserer dine poster.
  • Periodsering og Anlæg kan aktiveres i Market, ved at trykke på "Tillægsmoduler" under "e-conomic" i menuen til venstre.

Sådan opretter du en realiseringskonto

  1. Tryk på "Regnskab" og vælg "Søgning og lister" i menuen til venstre.
  2. Tryk på "Kontoplan".
  3. Tryk på "Ny konto".
  4. Udfyld felterne og tryk på "Gem".

Sådan benytter du en realiseringskonto

  1. Tryk på "Regnskab" og vælg "Søgning og lister" i menuen til venstre.
  2. Tryk på "Kontoplan".
  3. Find den konto du gerne vil benytte realiseringskontoen på og tryk på "Redigér".
  4. Angiv den realiseringskonto du har oprettet i feltet "Realiseringskonto".
  5. Tryk på "Gem".
OBS:
Realiseringskonto kan kun bruges under fanen Regnskab

Når du indsætter denne "ekstra" konto, vil systemet sørge for at "ompostere" det periodiserede beløb fra din periodiseringskonto (aktiveringskonto) til din realiseringskonto.

På denne måde får du ikke bogført periodiseringen af udgiften og selve udgiften på samme konto, men holdt separat.

I eksemplet ovenfor, så vil du f.eks. periodisere 1200 (960, 00 ex. moms) over 3 måneder på din konto til telefonudgifter 3620. På denne konto har du tilføjet en realiseringskonto, som hedder 3622. Når du så bogfører din postering og efterfølgende periodiserer perioden, vil beløbet 316,52 blive posteret på konto 3622 i stedet for konto 3620 (i eksemplet ovenfor er det periodiseret for 2 måneder). 

 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer