Regnskabsordbog fra e-conomic

Find svar på regnskabs- og bogføringsbegreber

Digital postkasse – hvad er en digital postkasse?

En digital postkasse er en online postkasse til at modtage elektroniske breve. Alle med et CVR-nummer skal oprette en digital postkasse til sikker post fra det offentlige

Den digitale postkasse er gratis og kan oprettes på Erhvervsstyrelsens hjemmeside

Det nye initiativ fungerer sådan, at alle meddelelser til virksomheden om eksempelvis sygedagpenge, straffeattester, indkaldelse til bilsyn og rykkere for årsregnskaber vil blive modtaget direkte i den digitale postkasse.

Erhvervsstyrelsen formoder, at den nye postkasse årligt vil spare skatteyderne for 400 mio. kr.

Hvordan virker den digitale postkasse?

Virksomheden eller foreningen kan selv vælge, hvordan den indgående post skal modtages. De medarbejdere, der skal have adgang til postkassen skal have en medarbejdersignatur. Du kan selv vælge hvilke medarbejdere, der skal have adgang.

Du kan også angive en mail-adresse og et mobilnummer og på den måde få direkte besked, når der er kommet ny post i den digitale postkasse.

Erhvervsstyrelsens hjemmeside kan du blive guidet igennem oprettelsen af den digitale postkasse.

Hvem står bag postkassen?

Det er e-Boks A/S der står bag den digitale postkasse. Postkassen er udarbejdet på baggrund af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi. Det bliver den 1. november 2014 også lovpligtigt for alle borgere at have en digital postkasse til digital post fra det offentlige.

Gratis website med e-conomic


Har du brug for et regnskabsprogram?

Prøv e-conomic gratis i 14 dage, lær alle funktionerne at kende og skriv din første faktura på 5 minutter.

Prøv gratis