e-copedia
Om Bilagsanmodning
I menuen "Anmod om bilag" får du overblik over alle posteringer i dine kassekladder, som savner bilag.
Her kan du se, hvilken type postering der er tale om, og de oplysninger som findes på posteringen. Du kan ogse se status for din anmodning i oversigten, lige fra du har om et bilag, til bilaget er
. Du kan også se, hvis anmodningen er
og læse hvorfor, ved at trykke på note-knappen
. Har du
poster i oversigten, står det også i status. Står der intet i status, er der ikke sket nogen anmodning endnu, eller anmodningen er blevet annulleret.
Du kan også skrive noter på posteringerne, som bliver sendt sammen med din anmodning, for at gøre det lettere for modtageren at forstå, hvilket bilag du savner til regnskabet. Du kan også læse noter, du har skrevet, ved at trykke på note-knappen
.
Leder du efter noget bestemt, kan du altid trykke på filter-knappen øverst til højre og tilpasse visningen, så den passer dig. Hvis du finder en postering, der ikke kræver bilag, kan du skjule posten fra oversigten, ved at vælge "Skjul postering". Du kan altid finde skjulte poster igen, ved at indstille dit filter
til at vise poster med status
.
Tip! Du kan gratis oprette medarbejdere som Bilagsindsendere i e-conomic. Bilagsindsendere kan besvare bilagsanmodninger og sende bilag via mobilen, uden at have adgang til resten af regnskabet.

Sådan tilføjer du eller anmoder om et bilag
For at tilføje manglene bilag eller anmode om bilag, skal du trykke på de tre prikkertil højre på en postering i oversigten. Nu kan du tilføje et bilag fra Inbox, fra din computer eller du kan sende en anmodning afsted. Hvis du vil sende anmodning om bilag for flere poster på én gang, skal du markere de poster, du vil anmode om bilag for, og trykke på den blå knap "Send anmodning".
Nu er du klar til at vælge hvilken bruger i din aftale, anmodningen skal sendes til. Husk at din anmodning sendes til brugeren via e-conomics mobilapp. Derfor er det vigtigt at modtageren har hentet appen og er logget ind, så modtageren får besked om, at du har anmodet om bilag. Hvis en bruger ikke har været aktiv i e-conomics mobilapp længe, gør vi dig opmærksom på det.
Er du superbruger eller administrator får du mulighed for at oprette en ny bruger i samme billede.
Når du har valgt en bruger, skal du blot trykke på den blå knap "Send" for at sende anmodningen afsted.
Manglede du at skrive en note, valgte du den forkerte bruger eller har du fundet bilaget selv? Så kan du altid trykke på menuen til højre for posteringen i overblikket og annullere din anmodning.

Bilag til gennemgang
Når modtager besvarer din anmodning, ved at tage et billede af bilaget med e-conomic mobilapp, ender bilaget i menuen "Bilag til gennemgang". Her kan du se posteringen i dit regnskab side om side med bilaget, så du kan sikre dig, at bilaget passer til posteringen i din kassekladde. Du kan også se en historik over noter skrevet af både dig og modtager, så du let kan se, hvad der er sket med anmodningen.
Når du har kontrolleret bilaget, har du tre muligheder for at fortsætte; "Afvis bilag", "Genanmod" og "Godkend"
- Afvis bilag
Afviser du bilaget, bliver det slettet og posteringen bliver skjult i oversigten over bilag i menuen "Anmod om bilag". Slettede bilag kan ikke gendannes.
- Genanmod
Hvis du har brug for at sende en ny anmodning afsted, kan du genanmode. Når du gør det, kan du vælge hvem du sender til og skrive en ny note, ligesom første gang du anmodede.
- Godkend
Er alt i orden med bilaget? Dejligt! Så skal du bare trykke "Godkend" og bilaget bliver nu vedhæftet posteringen i din kassekladde. Posteringen bliver også fjernet fra oversigten i menuen "Anmod om bilag" fordi posteringen nu har et bilag vedhæftet.
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?