e-copedia
Om Rackbeat integrationen
Hos e-conomic ved vi, hvor vigtigt det er at have et effektivt samspil mellem dit regnskabsprogram og dit lagerstyringssystem. Derfor har vi indgået et partnerskab med Rackbeat, som sikrer at du har en integreret løsning til lagerstyring. I denne artikel guider vi dig gennem, hvordan integrationen fungerer, og hvordan den kan gøre din hverdag nemmere.

Sådan fungerer integrationen
Integrationen mellem e-conomic og Rackbeat gør det muligt at holde styr på dit regnskab og lager i ét samlet flow. Under opsætningen kan du synkronisere alle dine data fra e-conomic til Rackbeat og sørge for at systemerne forbliver synkroniseret frem over. Her er nogle af de vigtigste fordele:
- Automatisk synkronisering af data mellem systemerne. f.eks. vil dine kunder, leverandører, varer, faktuaer og ordre opdateres med en frekvens du selv vælger.
- Overførsel af salgstal, indkøb (bestillinger) og lageroplysninger fra Rackbeat til e-conomic
- Mulighed for at starte dit ordreflow i e-conomic med synkronisering til Rackbeat hvert 5. minut
Ved at bruge denne integration kan du spare tid og minimere risikoen for fejl, da du ikke behøver at indtaste data manuelt i begge systemer.
Kom godt i gang
Når du starter integrationen, har du mulighed for at lave en opstartssynkronisering. Her overføres vigtige data fra e-conomic til Rackbeat, herunder:
- Kunder og kundegrupper
- Leverandører og leverandørgrupper
- Varer og varegrupper
- Betalingsbetingelser
- Medarbejdere
Efter den indledende synkronisering vil data automatisk opdateres mellem systemerne, så du altid har de nyeste oplysninger til rådighed.
- Hvad sker der med dine eksisterende lagerdata fra e-conomics gamle lager modul?
Hvad bliver synkroniseret?
Integrationen dækker en bred vifte af data, men det er vigtigt at være opmærksom på, at ikke alt synkroniseres. Her er en oversigt over det der synkroniseres og det der ikke gør:
Varer
| Synkroniseres | Synkroniseres ikke |
| Nummer | Unit converter enhed |
| Navn | Lagerbeholdning |
| Gruppe | Vægt |
| Salgspris | Enhedens vægt |
| Vejledende pris | Bredde |
| Stregkode | Højde |
| Status | Størrelse |
| Enhed | Dybde |
| Afdeling | Enhedsstørrelse |
| Kostpris | Brugerdefinerede felter |
Leverandører og leverandørfaktura
| Synkroniseres | Synkroniseres ikke |
| Nummer | Attention |
| Navn | Betalingstype |
| Gruppe | |
| CVR nummer | |
| Status/adgang | |
| Telefon | |
| Valuta | |
| Layout | |
| Betalingsbetingelser | |
| Momszone | |
| Leverandørens fakturanummer | |
| Overskrift | |
| Noter | |
| Fakturadato | |
| Deres reference | |
| Vores reference | |
| Anden reference | |
| Projekt |
Kunder
| Synkroniseres | Synkroniseres ikke |
| Nummer | Leveringsbetingelser |
| Navn | Leveringsadresse |
| Gruppe | Mail til leveringsadresse |
| CVR nummer | Telefon til leveringsadresse |
| Faktureringsadresse | Sprog |
| Adresse | E-mail adresse til Tilbud |
| Postnummer | E-mail adresse til Ordrer |
| By | E-mail adresse til Fakturaer |
| Land | Brugerdefinerede felter |
| Telefon | |
| Betalingsbetingelser | |
| Status | |
| Momszone | |
| Valuta | |
| Layout | |
| Max Kredit | |
| EAN nummer | |
| Referencer |
Kundefaktura
| Synkroniseres | Synkroniseres ikke |
| Fakturadato | Leveringsbetingelser |
| Kundegruppe | Leveringsdato |
| Kundenavn | Sprog |
| Kundenummer | Mail til leverings adresse |
| Overskrift | Telefon til leverings adresse |
| Note | Vægt |
| Beløb | Brugerdefinerede felter |
| Momszone | |
| Attention | |
| EAN nummer | |
| CVR nummer | |
| Faktureringsadresse | |
| Leveringsadresse | |
| Vej 1 | |
| Vej 2 | |
| Postnummer | |
| By | |
| Land | |
| Deres reference | |
| Vores reference | |
| Øvrig reference | |
| Projektnummer | |
| Layout | |
| Max Kredit |
Vores integration mellem e-conomic og Rackbeat sørger for, at dine data altid er opdaterede og synkroniserede. Her er en oversigt over, hvad der bliver synkroniseret fra e-conomic til Rackbeat:
- Salgsordrer: Opdateres hvert 5. minut for det bedste overblik
- Kunder: Du kan nemt oprette og vedligeholde dine kundedata i begge systemer. Her synkroniseres de tilhørende oplysninger ifølge tabellen ovenfor.
- Varer: Ligesom med kundedata kan du arbejde med dine varer i både e-conomic og Rackbeat. Her synkroniseres de tilhørende oplysninger ifølge tabellen ovenfor.
Her er en oversigt over, hvad der bliver synkroniseret fra Rackbeat til e-conomic:
- Lagerværdi: Du vælger selv, om den skal opdateres dagligt, ugentligt eller månedligt
- Leverandør- og kundefakturaer: Her kan du selv bestemme, om de skal overføres som kladder eller bogførte
- Kunder: Du kan nemt oprette og vedligeholde dine kundedata i begge systemer. Her synkroniseres de tilhørende oplysninger ifølge tabellen ovenfor.
- Varer: Ligesom med kundedata kan du arbejde med dine varer i både e-conomic og Rackbeat. Her synkroniseres de tilhørende oplysninger ifølge tabellen ovenfor.
- Kundegrupper, leverandørgrupper og Leverandører
- Varegrupper
- Styklister
- Betalingsbetingelser
- Medarbejdere
Hvad synkroniseres ikke?
Vi ved, at det er vigtigt for dig at have styr på, hvilke data der bliver synkroniseret mellem e-conomic og Rackbeat. Derfor har vi lavet en oversigt over de elementer, som ikke bliver overført automatisk. Hvis du gerne vil have disse oplysninger i Rackbeat, skal du selv sørge for at indtaste dem:
- Lagerbeholdning: Al lagerstyring foregår i Rackbeat, så vi synkroniserer ikke lagerbeholdningen til e-conomic. Til gengæld opdaterer vi lagerværdien i e-conomic med den frekvens, du har valgt i integrationen.
- Valutapriser, særpriser og rabatgrupper: Disse oplysninger overføres ikke fra e-conomic til Rackbeat. Hvis du har brug for disse oplysninger i Rackbeat, skal du indtaste dem manuelt.
- Kontaktpersoner: Dine kunders kontaktpersoner i e-conomic overføres ikke til Rackbeat.
- Sproglag: Information om sprog på kunder synkroniseres ikke fra e-conomic til Rackbeat.
- Lokationer og leveringsadresser: Disse oplysninger overføres ikke fra e-conomic til Rackbeat.
- E-mails: Vi synkroniserer kun den primære e-mail for hver kunde. Hvis du har angivet særskilte e-mails til faktura, ordre eller tilbud i e-conomic, vil disse ikke blive overført til Rackbeat.
Har du brug for hjælp?
Vi ved, at det kan være en udfordring at komme i gang med en ny integration. Derfor står vores supportteam klar til at hjælpe dig. Hvis du støder på problemer eller har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os eller Rackbeat support.


Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?