e-copedia

Om Rackbeat integrationen

Viden Om
Når du skal integrere e-conomic og Rackbeat kan du vælge at synkronisere systemerne så du ikke skal oprette alt data fra bunden. Se hvad der kan synkroniseres automatisk her.

Hos e-conomic ved vi, hvor vigtigt det er at have et effektivt samspil mellem dit regnskabsprogram og dit lagerstyringssystem. Derfor har vi indgået et partnerskab med Rackbeat, som sikrer at du har en integreret løsning til lagerstyring. I denne artikel guider vi dig gennem, hvordan integrationen fungerer, og hvordan den kan gøre din hverdag nemmere.

Sådan fungerer integrationen

Integrationen mellem e-conomic og Rackbeat gør det muligt at holde styr på dit regnskab og lager i ét samlet flow. Under opsætningen kan du synkronisere alle dine data fra e-conomic til Rackbeat og sørge for at systemerne forbliver synkroniseret frem over. Her er nogle af de vigtigste fordele:

  • Automatisk synkronisering af data mellem systemerne. f.eks. vil dine kunder, leverandører, varer, faktuaer og ordre opdateres med en frekvens du selv vælger.
  • Overførsel af salgstal, indkøb (bestillinger) og lageroplysninger fra Rackbeat til e-conomic
  • Mulighed for at starte dit ordreflow i e-conomic med synkronisering til Rackbeat hvert 5. minut

Ved at bruge denne integration kan du spare tid og minimere risikoen for fejl, da du ikke behøver at indtaste data manuelt i begge systemer.

 

Kom godt i gang

Når du starter integrationen, har du mulighed for at lave en opstartssynkronisering. Her overføres vigtige data fra e-conomic til Rackbeat, herunder:

  • Kunder og kundegrupper
  • Leverandører og leverandørgrupper
  • Varer og varegrupper
  • Betalingsbetingelser
  • Medarbejdere

Efter den indledende synkronisering vil data automatisk opdateres mellem systemerne, så du altid har de nyeste oplysninger til rådighed.

    • Hvad sker der med dine eksisterende lagerdata fra e-conomics gamle lager modul?

Hvad bliver synkroniseret?

Integrationen dækker en bred vifte af data, men det er vigtigt at være opmærksom på, at ikke alt synkroniseres. Her er en oversigt over det der synkroniseres og det der ikke gør: 

Varer

SynkroniseresSynkroniseres ikke
NummerUnit converter enhed
NavnLagerbeholdning
GruppeVægt 
SalgsprisEnhedens vægt 
Vejledende prisBredde
Stregkode Højde
Status Størrelse 
EnhedDybde 
AfdelingEnhedsstørrelse 
Kostpris Brugerdefinerede felter

 

Leverandører og leverandørfaktura

SynkroniseresSynkroniseres ikke
NummerAttention
NavnBetalingstype
Gruppe 
CVR nummer 
Status/adgang 
E-mail 
Telefon 
Valuta 
Layout 
Betalingsbetingelser 
Momszone 
Leverandørens fakturanummer 
Overskrift 
Noter 
Fakturadato 
Deres reference 
Vores reference 
Anden reference 
Projekt 

 

Kunder

SynkroniseresSynkroniseres ikke
NummerLeveringsbetingelser
NavnLeveringsadresse
GruppeMail til leveringsadresse
CVR nummerTelefon til leveringsadresse
FaktureringsadresseSprog
AdresseE-mail adresse til Tilbud
PostnummerE-mail adresse til Ordrer
ByE-mail adresse til Fakturaer
LandBrugerdefinerede felter
E-mail 
Telefon 
Betalingsbetingelser 
Status 
Momszone 
Valuta 
Layout 
Max Kredit 
EAN nummer 
Referencer 

 

Kundefaktura

SynkroniseresSynkroniseres ikke
FakturadatoLeveringsbetingelser
KundegruppeLeveringsdato
KundenavnSprog
KundenummerMail til leverings adresse
OverskriftTelefon til leverings adresse
NoteVægt
BeløbBrugerdefinerede felter
Momszone 
Attention 
EAN nummer 
CVR nummer 
Faktureringsadresse 
Leveringsadresse 
Vej 1 
Vej 2 
Postnummer 
By 
Land 
Deres reference 
Vores reference 
Øvrig reference 
Projektnummer 
Layout 
Max Kredit 

 

 

Vores integration mellem e-conomic og Rackbeat sørger for, at dine data altid er opdaterede og synkroniserede. Her er en oversigt over, hvad der bliver synkroniseret fra e-conomic til Rackbeat:

  • Salgsordrer: Opdateres hvert 5. minut for det bedste overblik
  • Kunder: Du kan nemt oprette og vedligeholde dine kundedata i begge systemer. Her synkroniseres de tilhørende oplysninger ifølge tabellen ovenfor.
  • Varer: Ligesom med kundedata kan du arbejde med dine varer i både e-conomic og Rackbeat. Her synkroniseres de tilhørende oplysninger ifølge tabellen ovenfor.

Her er en oversigt over, hvad der bliver synkroniseret fra Rackbeat til e-conomic:

  • Lagerværdi: Du vælger selv, om den skal opdateres dagligt, ugentligt eller månedligt
  • Leverandør- og kundefakturaer: Her kan du selv bestemme, om de skal overføres som kladder eller bogførte
  • Kunder: Du kan nemt oprette og vedligeholde dine kundedata i begge systemer. Her synkroniseres de tilhørende oplysninger ifølge tabellen ovenfor.
  • Varer: Ligesom med kundedata kan du arbejde med dine varer i både e-conomic og Rackbeat. Her synkroniseres de tilhørende oplysninger ifølge tabellen ovenfor.
  • Kundegrupper, leverandørgrupper og Leverandører
  • Varegrupper
  • Styklister
  • Betalingsbetingelser
  • Medarbejdere

Hvad synkroniseres ikke?

Vi ved, at det er vigtigt for dig at have styr på, hvilke data der bliver synkroniseret mellem e-conomic og Rackbeat. Derfor har vi lavet en oversigt over de elementer, som ikke bliver overført automatisk. Hvis du gerne vil have disse oplysninger i Rackbeat, skal du selv sørge for at indtaste dem:

  • Lagerbeholdning: Al lagerstyring foregår i Rackbeat, så vi synkroniserer ikke lagerbeholdningen til e-conomic. Til gengæld opdaterer vi lagerværdien i e-conomic med den frekvens, du har valgt i integrationen.
  • Valutapriser, særpriser og rabatgrupper: Disse oplysninger overføres ikke fra e-conomic til Rackbeat. Hvis du har brug for disse oplysninger i Rackbeat, skal du indtaste dem manuelt.
  • Kontaktpersoner: Dine kunders kontaktpersoner i e-conomic overføres ikke til Rackbeat.
  • Sproglag: Information om sprog på kunder synkroniseres ikke fra e-conomic til Rackbeat.
  • Lokationer og leveringsadresser: Disse oplysninger overføres ikke fra e-conomic til Rackbeat.
  • E-mails: Vi synkroniserer kun den primære e-mail for hver kunde. Hvis du har angivet særskilte e-mails til faktura, ordre eller tilbud i e-conomic, vil disse ikke blive overført til Rackbeat.

Har du brug for hjælp?

Vi ved, at det kan være en udfordring at komme i gang med en ny integration. Derfor står vores supportteam klar til at hjælpe dig. Hvis du støder på problemer eller har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os eller Rackbeat support.

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Success Icon

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

Beklager, der er sket en fejl. Prøv venligst igen.

Woman using smartphone