e-copedia
Opret en delfaktura
Denne guide vejleder dig i, hvordan du opretter en delfaktura og på den måde opkræver en forudbetaling/acontobetaling fra din kunde.
- Delfaktura funktionen er inkluderet i pakkerne Plus, Smart og Avanceret.
- Delfaktura kan ikke benyttes, hvis du har tilvalgt modulet Projektstyring eller hvis du bruger Lagerstyring leveret af e-conomic. Du kan dog godt lave delfakturaer i Lager - leveres af Rackbeat, som du nemt kan migrerer til nu hvis du har det gamle Lagerstyring.
Sådan opretter du en ny delfaktura
- Opret dine ordrelinjer og send den ordre, du gerne vil have en acontobetaling for.
- Tryk på "Rediger" ud for den ordre, du skal lave delfaktura for.
- Klik på knappen "Andre muligheder".
- Vælg "Ny delfaktura" i rullemenuen.
- Når du har klikket på ikonet, får du et pop op-vindue, hvor du skal tage stilling til, om der skal faktureres et fast beløb eller en procentdel af ordren.

Sådan sender du den sidste del af fakturaen
- Du kan sende så mange delfakturaer, du har brug for i forhold til din ordre.
- Når du skal sende resten af din ordre, skal du trykke på "Konverter til faktura".
- Nu danner systemet selv en faktura med det samlede beløb, samt linjer for de aconto fakturaer, der er tilknyttet ordren.

OBS:
Du kan IKKE benytte bruttopriser i feltet "fast beløb" under betalingstype i delfaktureringen.Tip:
Opret en vare til aconto betaling. En delfaktura kan tilknyttes alle dine varer, men vi anbefaler at oprette en vare til formålet. Se beskrivelse af felterne her:
Knapper og felter i Salg
Knapper og felter i Salg
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?