e-copedia
Opret en delvis kundeindbetaling
Denne guide vejleder dig i, hvordan du registrerer, at din kunde har betalt én del af det samlede fakturabeløb.
Sådan finder du den eller de fakturaer, der skal delvis udlignes
- Tryk på fanen "Regnskab".
- Tryk på den kassekladde, hvor du ønsker at oprette indbetalingen i.
- Tryk på "Ny postering" og vælg typen "Kundeindbetaling".
- Indtast kundenummeret i feltet "Kundenr.".
- Tryk på "Udlign posteringer" ud for feltet "Fakturanr.".

Sådan udligner du delvis de pågældende fakturaer
- Indtast beløbet, kunden har betalt, ud for fakturaen - gælder det flere fakturaer, så indtastes det enkelte beløb ud for hver faktura.
- Tryk på "Udlign valgte".
- Udfyld resten af posteringen og tryk på "Gem".

Nu vil kunden kun skylde det resterende beløb, hvilket kan ses på kundens kontokort samt næste gang, du skal registrere en betaling - da "Beløb" og "Restbeløb" er forskellige, da kunden har betalt én del af beløbet.
Se beskrivelse af felterne her:
Knapper og felter i Regnskab
Knapper og felter i Regnskab
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?