e-copedia
Opret en ny virksomhed til din koncernaftale
Hvis du har mere end tre aftaler i e-conomic og benytter en koncernaftale, kan du oprette nye aftaler og virksomheder direkte fra koncernaftalen. Dette sikrer, at det nye regnskab automatisk kobles til dit generelle overblik, uden at du manuelt behøver at tilknytte regnskabet til koncernaftalen.
Koncernaftalen fungerer som en samlingsaftale, hvor alle dine tilhørende aftaler ligger, så du kan tilgå de separate regnskaber gennem ét login. Læs mere om koncernaftalen her.
Hvis du har en eksisterende aftale, som du skal tilknytte til din koncernaftale, kan du læse mere her.
Sådan opretter du en ny virksomhed (aftale)
- Log ind på din koncernaftale og tryk på "Virksomhedsoverblik" under "Admin Central" i menuen til venstre.
- Tryk på på "Ny virksomhed".
- Udfyld felterne. For neden kan du se en forklaring af felterne.
- Tryk på "Gem" eller "Gem & ny" hvis du skal oprette flere virksomheder.



Forklaring af felterne
Generelt
Betales af: Vælg om regningen fra e-conomic skal betales gennem din koncernaftale (fakturaen fra e-conomic sendes til koncernaftalens faktura e-mail), eller om den enkelte virksomhed selv skal betale (fakturaen fra e-conomic sendes til aftalens faktura e-mail.) Bemærk at du kan få en samlet faktura for alle virksomheder, ved at fakturere gennem til din koncernaftale.
Abonnement: Vælg det e-conomic-abonnement, som virksomheden skal have.
Standardopsætning: Her kan du vælge den standardopsætning, du ønsker for aftalen. På den måde slipper du for manuelt at oprette kontoplan, kundegrupper, varegrupper, leverandørgrupper, momskoder etc. Bemærk at du også kan vælge standardopsætninger fra andre aftaler så alle aftaler anvender den samme standardopsætning.
Klient-superbruger, fornavn/efternavn: Navnet på personen i den nye virksomhed, som får superbrugerrettigheder.
Klient-superbruger, ID: Angiv det brugerID du ønsker superbrugeren skal have til e-conomic.
Klient-superbruger, e-mail: Angiv superbrugerens e-mail adresse. Det er denne e-mail, der bruges, hvis brugeren på selve aftalen har glemt sin adgangskode.
E-mail til klient: sørger for at superbrugeren får en mail, så brugeren kan opsættes og få adgang til aftalen.
Øvrigt
Kontonr.: Angiv kontonummer for virksomhedens bankkonto.
Reg.nr.: Angiv registeringsnummer for virksomhedens bankkonto.
Regnskabsår fra dato/til dato: Udfyld datointervallet for virksomhedens regnskabsår f.eks 01.01.25 - 31.12.25.
Kundenr. hos Administrator/koncern: Hvis din kunde har et internt kundenr. hos dig, kan det angives her.
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?