e-copedia

Opret en ny virksomhed til din koncernaftale

Vejledning
Her kan du lære hvordan du opretter en ny aftale under din koncernaftale, så den bliver en del af dit samlede virksomhedsoverblik.

Hvis du har mere end tre aftaler i e-conomic og benytter en koncernaftale, kan du oprette nye aftaler og virksomheder direkte fra koncernaftalen. Dette sikrer, at det nye regnskab automatisk kobles til dit generelle overblik, uden at du manuelt behøver at tilknytte regnskabet til koncernaftalen.

Koncernaftalen fungerer som en samlingsaftale, hvor alle dine tilhørende aftaler ligger, så du kan tilgå de separate regnskaber gennem ét login. Læs mere om koncernaftalen her

Hvis du har en eksisterende aftale, som du skal tilknytte til din koncernaftale, kan du læse mere her.

Sådan opretter du en ny virksomhed (aftale)

  1. Log ind på din koncernaftale og tryk på "Virksomhedsoverblik" under "Admin Central" i menuen til venstre.
  2. Tryk på på "Ny virksomhed".
  3. Udfyld felterne. For neden kan du se en forklaring af felterne.
  4. Tryk på "Gem" eller "Gem & ny" hvis du skal oprette flere virksomheder.
Tip:
Du kan med fordel udfylde CVR-nr. som det første, da systemet så indhenter virksomhedsoplysningerne fra CVR-registret og dermed sparer dig for at skulle indtaste oplysningerne selv.

Forklaring af felterne

 

Generelt

Betales af: Vælg om regningen fra e-conomic skal betales gennem din koncernaftale (fakturaen fra e-conomic sendes til koncernaftalens faktura e-mail), eller om den enkelte virksomhed selv skal betale (fakturaen fra e-conomic sendes til aftalens faktura e-mail.) Bemærk at du kan få en samlet faktura for alle virksomheder, ved at fakturere gennem til din koncernaftale. 

Abonnement: Vælg det e-conomic-abonnement, som virksomheden skal have. 

Standardopsætning: Her kan du vælge den standardopsætning, du ønsker for aftalen. På den måde slipper du for manuelt at oprette kontoplan, kundegrupper, varegrupper, leverandørgrupper, momskoder etc. Bemærk at du også kan vælge standardopsætninger fra andre aftaler så alle aftaler anvender den samme standardopsætning. 

Klient-superbruger, fornavn/efternavn: Navnet på personen i den nye virksomhed, som får superbrugerrettigheder.

Klient-superbruger, ID: Angiv det brugerID du ønsker superbrugeren skal have til e-conomic. 

Klient-superbruger, e-mail: Angiv superbrugerens e-mail adresse. Det er denne e-mail, der bruges, hvis brugeren på selve aftalen har glemt sin adgangskode. 

E-mail til klient: sørger for at superbrugeren får en mail, så brugeren kan opsættes og få adgang til aftalen.


Øvrigt

Kontonr.: Angiv kontonummer for virksomhedens bankkonto.

Reg.nr.: Angiv registeringsnummer for virksomhedens bankkonto.

Regnskabsår fra dato/til dato: Udfyld datointervallet for virksomhedens regnskabsår f.eks 01.01.25 - 31.12.25.

Kundenr. hos Administrator/koncern: Hvis din kunde har et internt kundenr. hos dig, kan det angives her. 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Success Icon

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

Beklager, der er sket en fejl. Prøv venligst igen.

Woman using smartphone