e-copedia
Opsæt Lager af Rackbeat: Kundefaktura
Er du landet på vores opsætningsguide, men har endnu ikke et lagersystem?
Lad os hjælpe dig. Få et opkald fra e-conomic og at kom godt i gang med Rackbeat.
I denne artikel fortsættes opsætningen af integrationen mellem e-conomic og Rackbeat. Hvis du har fulgt denne artikelserie, har du nu lavet din opsætning i e-conomic og opsat indstillinger for det generelle og dine leverandørfakturaer i Rackbeat. I denne artikel kan du se, hvordan du indstiller dine kundefakturaer, hvilket er det sidste trin i opsætningsprocessen.
Hvis du endnu ikke har været igennem de tidligere trin, kan du gå tilbage i denne artikelserie og se, hvordan du opsætter dine konti til indkøb, opsætter integrationen i Rackbeat samt opsætter dine leverandørfakturaer efter dine behov.
Opsætning af kundefaktura i Rackbeat
- For at vælge indstillinger for dine kundefakturaer skal du tilgå opsætningen for e-conomic i Rackbeat.
- Log ind i Rackbeat og tryk på dit firmanavn i øverste højre hjørne.
- Tryk på "Brugerindstillinger" og derefter på "Apps" under "System" i venstre side.
- Vælg e-conomic ved at trykke på "Indstillinger" ude til højre for appen.
- Tryk på fanen "Kundefaktura" i indstillingsmulighederne under "Opsætningsguide" og "Gennemgang af integration".
- Her kan du se de indstillinger, du skal opsætte efter dit eget behov. Du finder en forklaring til disse forneden.
- Når du har gennemført opsætningen skal du trykke på "Gem indstillinger".
Kundefaktura
Sæt flueben i "Aktiver debitor-integration" for at sikre at de kunder, kundegrupper og kundefakturaer du opretter synkroniseres med din aftale i e-conomic.
Konto til kundegrupper
Her skal du vælge den konto fra din kontoplan som du bruger til dine kunder. Denne konto anvendes ved oprettelse af en ny kundegruppe i Rackbeat. Eksempelvis er det konto 5600 i en standard kontoplan i e-conomic.
Standard til oprettelse af varegrupper i e-conomic
Her skal du vælge de konti som skal anvendes når du opretter en ny varegruppe i Rackbeat. Du kan med fordel kigge på dine varegruppers opsætning i e-conomic og benytte de samme konti.
Bogfør og send fakturaen fra e-conomic
Når du sætter flueben i dette felt, bogføres en kundefaktura automatisk i e-conomic når du manuelt bogfører fakturaen i Rackbeat.
Når du har været igennem disse indstillinger, kan du trykke på "Aktivér integration" eller "Gem indstillinger". Du er nu færdig med opsætningen og klar til at gå i gang med dit nye lagermodul.
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?