e-copedia
Vælg en Standardopsætning
Den hurtigste genvej til at sætte e-conomic op, er at vælge en af systemets standardopsætninger, som kan tilpasses til din virksomhed.
Du kan vælge en standardopsætning i systemet under Indstillinger, når du har bestilt et abonnement.
Følgende standardopsætninger kan du vælge imellem i e-conomic:
Enkeltmandsvirksomhed - med løn
Enkeltmandsvirksomhed - med lønsumsafgift
Enkeltmandsvirksomhed - til landbrug
Enkeltmandsvirksomhed - uden løn
Selskab
Selskab - til håndværkere
Selskab - til landbrug
Udlejning af ejendomme og ejerforeninger
Er du i tvivl om, hvilken du skal vælge, kan du kontakte din revisor og høre hvilken en af Standardopsætningerne, der passer til din virksomhed. Når du vælger en standardopsætning, bliver kontoplan, systemkonti, momskonti, afgiftskonti, leverandørgrupper, kundegrupper, varegrupper, enheder, kassekladder og betalingsbetingelser automatisk sat op.
Sådan vælger du en standardopsætning
- Det orange tandhjul ("Indstillinger") og vælg "Alle indstillinger".
- Tryk på "Regnskab" i menuen til venstre og vælg "Standardopsætning".
- Du kan gennemse de enkelte kontoplaner, inden du vælger en af dem. Det gør du ved at trykke på "Vis kontoplan" til højre for den relevante kontoplan.
OBS:
Når regnskabet er taget i brug, fx. ved at indsende dokumenter, oprette kunder eller varer mm. så kan man ikke skifte sin standardopsætning.Tip:
Hvis du ikke vil bruge en standardopsætning, kan du oprette hver konto og gruppe manuelt eller importere en eksisterende kontoplan fra et andet regnskabssystem. Du skal så også selv sætte systemet op og oprette alle menupunkter fra ”Kontoplan” til ”Betalingsbetingelser”.
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?