BOGFØRINGSLOVEN OG FORÆLDEDE REGNSKABSsYSTEMER
Lever jeres regnskabs-program op til
de nye krav?
Med bogføringsloven - og de nye krav til regnskabsprogrammer - er der flere ældre systemer, som risikerer ikke længere at leve op til lovgivningen. Det er fx systemer som C5, NAV og XAL, hvor brugeren af programmet selv bliver ansvarlig for at møde kravene i loven.
DEN NYE BOGFØRINGSLOV
Hvad kræver den
nye bogføringslov af jer?
Omdrejningspunktet i den nye bogføringslov er, at al bogføring skal foregå digitalt. Det betyder, at I skal håndtere regnskabet - og opbevare specifikke bilag - i et digitalt regnskabsprogram, der er godkendt af Erhvervsstyrelsen eller i et digitalt regnskabsprogram, som I selv sikrer, lever op til kravene i loven.
UDFORDRINGER MED FORÆLDEDE, IKKE-GODKENDTE REGNSKABSSYSTEMER
Dét skal I være opmærksomme på
Flere ældre regnskabsprogrammer - som fx C5, NAV og XAL - er ikke godkendt af Erhvervsstyrelsen. Det betyder, at det er op til brugerne selv at sikre, at deres regnskabsprogram møder kravene i loven - og det kan der være udfordringer forbundet med. Især fordi systemerne ofte ikke automatisk understøtter den digitalisering og automatisering, som bogføringsloven har fokus på. Fx vil det i flere af programmerne kræve en integration til en tredjepartsløsning at kunne håndtere bilag digitalt.
Nogle ældre systemer supporteres og vedligeholdes heller ikke længere, hvilket vil sige, at de i fremtiden ikke bliver tilpasset nye lovkrav. Fra et fremtidssikkershedsaspekt er det generelt problematisk at arbejde i et forældet system, fordi det mangler fleksibilitet og ikke er rustet til at håndtere den udvikling - både din virksomhed og samfundet gennemgår.
Hvis I i dag bruger et ældre system, der ikke er godkendt af Erhvervsstyrelsen, er det altså bestemt værd at overveje om I skal investere i et nyt system, der understøtter jeres virksomhed på længere sigt. Det behøver nemlig hverken være besværligt og omkostningstungt at skifte til en bedre løsning.
FLEKSIBILITET OG FREMTIDSSIKKERHED
Hvorfor er e-conomic
et godt alternativ?
Der er flere grunde til, at det kan være en god idé at skifte fra et forældet system til e-conomic. I hovedtræk handler det dog om, at e-conomic tilbyder den fleksibilitet og sikkerhed, der er afgørende for, at I har en regnskabsløsning, som kan følge med jeres og samfundets udvikling.
Lev op til den nye bogføringslov
e-conomic er på Erhvervsstyrelsens liste over godkendte bogføringssystemer, og du skal derfor ikke bekymre dig om, hvorvidt dit regnskabsprogram lever op til bogføringsloven.
Få ro i maven omkring jeres sikkerhed
I e-conomic er jeres sikkerhed vores første prioritet, og vi sætter en høj standard for for databeskyttelse - både i forhold til GDPR og IT-sikkerhed.
Mød jeres behov - både i dag og i fremtiden
Med e-conomic har I fleksibilitet til at sammensætte præcis den løsning, der passer til jer - med regnskabet som fundament.
AVANCERET-PAKKEN
Få en fleksibel løsning
tilpasset jeres behov
Med Avanceret-pakken i e-conomic får I en fleksibel løsning, der nemt kan tilpasses jeres behov - uanset kompleksitet. I har adgang til funktioner, som hjælper jer med at skabe struktur, optimere samarbejdet, automatisere rutineopgaver, minimere fejl og få et bedre overblik over virksomhedens økonomi. Herudover har I mulighed for at integrere til mere end 200 virksomhedssystemer, så I kan sammensætte præcis den løsning, der passer til jeres virksomhed.
Avanceret
ekskl. moms
Priser for posteringer pr. regnskabsår
Som ny kunde, starter du med at betale for op til 1.000 posteringer. Bruger du flere posteringer, justeres din pris automatisk. Og du får selvfølgelig besked når det sker – ligesom du kan holde øje med dine posteringer inde i e-conomic.
Op til 1.000 posteringer | +0,- kr./md |
Op til 2.000 posteringer | + 150,- kr./md |
Op til 5.000 posteringer | + 350,- kr./md |
Op til 10.000 posteringer | + 500,- kr./md |
Op til 25.000 posteringer | + 950,- kr./md |
Pr. ekstra 25.000 posteringer | + 220,- kr./md |
Over 1 million posteringer? | Alle priser er ekskl. moms. |
Hvad er en postering?
En postering dækker over kontobevægelser i regnskabet. En kontobevægelse kunne være en postering på en udgifts- eller indtægtskonto, en postering på en momskonto og en postering på en bankkonto. Det vil sige, at du ca. vil have 3 posteringer pr. bilag eller bevægelse.
- Kernefunktioner
- Bankintegration
- Fri adgang til integrationer (API)
- Ordrer, tilbud og rykkere
- Autoforslag i bankafstemning
- Automatisk bilagshåndtering
- Udvidet bilagsgodkendelse
- Flere dimensionslag
- Abonnement til holdingselskab
- Ekstra bruger
Kernefunktioner
Med kernefunktioner mener vi alle de funktioner, som er nødvendige for at føre regnskab. Det inkluderer bl.a.:
- Finansbogholderi
- Momsregnskab
- Rapportering
- Årsafslutning
- Kundestyring
- Valutahåndtering
- Adgang for revisor
- Mobilapp
- Elektronisk fakturering
- Bilagsgodkendelse
Bankintegration
Forbind din bank og dit regnskab direkte i e-conomic. Herefter bliver dine kontobevægelser automatisk overført fra bank til e-conomic, så du altid har opdaterede tal. På denne måde, kan du afstemme dit regnskab uden at importere CSV-filer. Vi integrerer til alle banker i Danmark.
Fri adgang til integrationer (API)
Få alle dine systemer til at tale sammen eller udvid e-conomic med nye funktioner via vores åbne API. Vi har integrationer til over 200 af de førende IT-systemer på markedet, og du kan med få klik forbinde disse til e-conomic og sikre at dine tal altid er synkroniseret på tværs af systemer.
Ordrer, tilbud og rykkere
Få en effektiv ordre- og tilbudshåndtering i e-conomic og klar salget både fra kontoret og -- med vores gratis mobilapp -- direkte fra firmabilen.
Ordrer og tilbud kan sendes til kunden via e-mail, PDF eller et online link.
Når det kommer til rykkere, får du et overblik over de kunder, der ikke har betalt fakturaer til tiden. Funktionen giver dig mulighed for at kontakte kunderne, informere om vilkår, renter og gebyrer.
Autoforslag i bankafstemning
Hvis du bogfører ud fra dine bankbevægelser, vil du også få glæde af intelligente konteringsforslag i e-conomic. Du modtager nemlig de automatiske forslag til bogføring, når du overfører posteringer fra banken til kassekladden.
Denne funktion er en del af Smart Bank.
Automatisk håndtering af bilag
Få funktioner, der tager hånd om dine bilag fra start til slut, så du undgår stress over krøllede kvitteringer og ubetalte fakturaer. Ligesom at automatiseringen af bilagshåndteringen sparer dig tid og manuelt tastearbejde og minimerer fejl.
-Aflæsning af bilag: e-conomic kan scanne og indlæse informationer fra dine bilag og kvitteringer. Det giver dig et klart overblik over, hvilke bilag du allerede har behandlet, og hvilke der er klar til bogføring.
-Bilagsmatch: Slip for manuelt at organisere og vedhæfte dine bilag til den korrekte postering. Bilagsmatch scanner dine bilag og sammenligner dem med dine posteringer for at finde og parre dem, der matcher.
-Automatiske konteringsforslag: Modtag automatiske forslag til, hvordan dine bilag skal bogføres ud fra din tidligere bogføring. Du modtager konteringsforslag, efter systemet har aflæst dine bilag, og du står over for at oprette en ny postering. Du skal blot godkende bilaget.
-Automatisk bilagshåndtering: Opsæt dine egne automatiseringsregler for, hvordan og af hvem bilag skal håndteres. Du bestemmer bl.a., om der er bilag fra en specifik leverandør, der altid skal godkendes, eller om bilag under en vis beløbsgrænse automatisk skal føres direkte til kassekladden. Automatisk bilagshåndtering kaldes for "Workflow".
Udvidet bilagsgodkendelse
Skal dit bilag godkendes af flere, kan du med Udvidet bilagsgodkendelse få op til tre godkendere på et bilag.
Du vælger selv, hvilke kriterier bilaget skal opfylde for at blive sendt til godkendelse, og om du ønsker, at dine 2-3 godkendere skal godkende bilaget i en særlig rækkefølge.
I godkendelsesloggen kan du få det fulde overblik over, hvilke bilag der mangler godkendelse og fra hvilke godkendere.
Flere dimensionslag
Med Avanceret-pakken kan du lave op til tre regnskabsdimensioner i e-conomic, som du kan bruge i din bogføring. Du kan frit navngive dimensionerne, så de passer til din virksomhed. Under hver dimension kan du desuden lave så mange dimensionsværdier, som du har behov for.
Abonnement til holdingselskab
Hold styr på regnskabet i både drifts- og holdingselskab med et ekstra abonnement til dit holdingselskab. Abonnementet inkluderer alle funktionerne fra Avanceret-pakken og 250 posteringer.
Ekstra bruger
Tilføj en ekstra bruger til dit regnskab i e-conomic, og få mulighed for at samarbejde om regnskabet på tværs af virksomheden. Har du brug for at tilføje flere brugere, kan disse tilkøbes.
PAKKELØSNINGER
En samlet løsning til komplekse behov
Har din virksomhed brug for mere end standardiserede regnskabsløsninger? I Avanceret-pakken får du en række udvidede funktioner, som kan skræddersyes til virksomhedens behov. Det er funktioner, som er udviklet til at styrke det interne samarbejde og skabe en strømlinet proces omkring bogføring, bilagshåndtering, godkendelse og rapportering.
Avanceret-pakken indeholder:
- Specialiserede regnskabsfunktioner til dine behov
- Automatisering af bilagshåndtering og bankafstemning
- Adgang til +200 branchespecifikke integrationer.
Mere end 200.000 kunder har valgt e-conomic
SKIFT REGNSKABSPROGRAM
Vil I flytte regnskabet til
e-conomic?
Det er nemt og sikkert at flytte dit regnskab til e-conomic. Vi samarbejder med branchens bedste, der gennem tiden har hjulpet flere tusinde virksomheder med at flytte regnskabsprogram. Typisk har de klaret flytningen af jeres regnskab inden for 48 timer, så I er hurtigt klar til at arbejde i jeres nye system. Vores dygtige rådgivere sidder også klar til at hjælpe jer med at sammensætte præcis den løsning I ønsker.
I e-conomic har I desuden adgang til gratis, kompetent og personlig support, så I hurtigt kan komme godt i gang med at arbejde i jeres nye system.