e-copedia

Om Smart Inbox

Viden Om
Smart Inbox giver dig mulighed for at behandle dine bilag nemt og hurtigt i e-conomic. Smart Inbox er overbygningen til Indscanning, som gør at du kan bruge din tid mere effektivt og sikre at din bogføring bliver snorlige.

Med aflæsning kan e-conomic læse tekst og beløb fra dine bilag. Machine Learning tillader e-conomic at bruge denne information intelligent, ud fra hvordan du selv udfører din bogføring. Hvis du er klar til at digitalisere dit bogholderi fuldstændigt, er Smart Inbox det første skridt i den rigtige retning. Med Smart Inbox har du nemlig mulighed for at modtage EAN fakturaer direkte i din Indbakke i e-conomic. I kombination med Godkendelsesfunktionen, kan du selv styre hvilke bilag der skal bruges til bogføringen i e-conomic. 

Skulle du mangle et bilag, har du med Smart Inbox adgang til Bilagsanmodning, så du nemt kan anmode dine medarbejdere om bilag på deres udlæg.

Tip! Du kan gratis oprette medarbejdere som Bilagsindsendere i e-conomic. Bilagsindsendere kan sende bilag til Smart Inbox og besvare bilagsanmodninger via mobilen, uden at have adgang til resten af regnskabet.

Aflæsning af bilag

Vi har med Smart Inbox lært vores system at aflæse dine indscannede dokumenter, hvad end der er tale om et elektronisk bilag, en PDF-fil, eller et billede fra din mobil. Aflæsningen foregår på to forskellige måder, afhængigt af hvordan du modtager dine bilag, og du kan hele tiden se status på aflæsningen. 

Elektronisk aflæsning via EAN, eller CVR nummer 

Når et bilag sendes elektronisk, som i e-conomic er via enten EAN eller CVR nummer, omdannes bilaget til en kodet fil og ser derfor anderledes ud. Fordi dataen kommer i koder frem for tekst, læses alle informationer på bilaget og dermed sparer du tid på tastearbejdet.

OCR aflæsning

Har du ikke aktiveret elektronisk modtagelse, vil aflæsningen i stedet foregå via teknologien OCR, som står for Optical Character Recognition, eller Optisk Tegngenkendelse på dansk. Her aflæser systemet den tekst, som står på dit bilag og matcher det med informationen i e-conomic. 

Uanset hvilken metode du vælger, vil systemet matche den aflæste information, med de informationer du har oprettet i din aftale. For eksempel vil leverandøren på en leverandørfaktura genkendes, ved at systemet matcher CVR nummeret på bilaget, med det, som er oprettet på din leverandør i e-conomic.

Mere om EAN

Med Smart Inbox tilbyder vi et gratis EAN nummer til virksomheder med op til 20 ansatte, og hvis din virksomhed  allerede har et EAN nummer kan dette også aktiveres i Smart Inbox. Når EAN nummeret er aktiveret, vil leverandørfakturaer blive sendt direkte ind i e-conomic, så inboxen nu vil fungere som en virtuel postkasse til dine digitale dokumenter. Dette er med til at effektivisere din bogføring, fordi alle dine udgiftsbilag vil være samlet et sted, istedet for du skal overføre bilag fra en mailindbakke over til e-conomic.

Klik på linket for at se og læse mere omkring Opsætning af EAN i Smart Inbox.

Det er også en mulighed at få registreret sit CVR nummer til Modtagelse af e-faktura, vi anbefaler dog EAN fordi det er internationalt.

 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer