e-copedia

Slet/spær en konto i din kontoplan

Vejledning
Denne guide vejleder dig til, hvordan du henholdsvis sletter og spærrer en konto i din kontoplan.

Har du bogført på kontoen, kan den udelukkende spærres. Du vil dermed ikke kunne bogføre yderligere på den konto, medmindre du fjerner spærringen.

Er din konto tilknyttet en varegruppe, kundegruppe, systemkonto eller lignende, skal du først fjerne kontoen her fra.

Sådan sletter du en konto i kontoplanen

  1. Tryk på fanen "Regnskab".
  2. Tryk på "Kontoplan" under "Søgning og lister" i menuen til venstre.
  3. Find den konto frem, du ønsker at slette - du kan evt. søge den frem i søgefeltet til højre.
  4. Tryk på linjeikonet "Slet" til højre for kontoen.
  5. Bekræft ved at trykke på "OK".
OBS:
Hvis du har bogført på din konto, vil systemet informere om, at den ikke kan slettes, og du skal derfor spærre den i stedet.

Sådan spærrer du en konto

  1. Tryk på fanen "Regnskab".
  2. Tryk på "Kontoplan" under "Søgning og lister" i menuen til venstre.
  3. Tryk på linjeikonet "Redigér" til højre for kontoen.
  4. Vælg "Spærret" under "Adgang".
  5. Tryk på "Gem".

Sådan ser du dine spærrede konti

  1. Tryk på fanen "Regnskab".
  2. Tryk på "Kontoplan" under "Søgning og lister" i menuen til venstre.
  3. Vælg "Spærrede" ud for "Vis".
Se beskrivelse af felterne her:
Knapper og felter i Regnskab
 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer