AUTOMATISERET REGNSKAB

Automatisér dit regnskab med e-conomic

 

HVORFOR AUTOMATISERE

Få mere tid til dét, der tæller

Når du automatiserer dit regnskab i e-conomic, lader du programmet overtage en række af dine manuelle arbejdsopgaver, og det er der flere fordele ved. Du får bl.a. mere tid i hverdagen, der kan bruges på netop dét, der giver mening for din virksomhed. Herudover minimerer du risikoen for at lave simple tastefejl. Fejl, der er menneskelige, men som kan have konsekvenser for din virksomhed.


 

Mere tid og fleksibilitet i hverdagen

Automatisér dine manuelle arbejdsgange og spar værdifuld tid på regnskabet. Så får du en mere fleksibel hverdag med tid til andre vigtige opgaver.

Færre fejl i regnskabet

Når du automatiserer dit regnskab, undgår du at lave simple tastefejl, der kan have konsekvenser for din virksomhed.
 

Bliv klar til fremtidens arbejdsgang

Den nye bogføringslov gør det tydeligt, at automatisering af administrativt arbejde er et stort fokus for fremtiden. Bliv allerede nu klar til fremtidens arbejdsgang.

 

SÅDAN AUTOMATISERER DU MED E-CONOMIC

Fra manuelle til automatiserede arbejdsgange

I e-conomic er der flere forskellige regnskabsmæssige processer, som du kan automatisere. Læs mere om, hvilke manuelle arbejdsgange, du kan vinke farvel til, når du bruger e-conomic.


 

AUTOFORSLAG OG AFLÆSNING AF BILAG

Lad e-conomic aflæse dine bilag og få automatiske konteringsforslag

e-conomic kan automatisk aflæse dine fakturaer og kvitteringer, og komme med forslag til, hvordan bilaget skal bogføres. Det eneste, du skal gøre, er at gennemgå forslagene og bogføre med få klik.
 

Læs mere om automatisk aflæsning af bilag i Smart Inbox

En telefon foran et bilag
 
Forbind din bank til aiia

BANKINTEGRATION FRA AIIA

Forbind din bank 
med dit regnskab 

Med en bankintegration fra Aiia kan du forbinde din bank med dit regnskab i e-conomic. Dine bankposter bliver automatisk overført fra banken til e-conomic, så du altid har opdaterede tal. Samtidig behøver du ikke længere importere CSV-filer for at afstemme dit regnskab. 

Når dine bankposter er i e-conomic, kan systemet afstemme dem automatisk, og give dig forslag til, hvordan de skal bogføres. Sådan slipper du for en masse manuelt arbejde.

Læs mere om bankintegration

Læs mere om automatisk bankafstemning

 

BILAGSMATCH

Match dine bilag med 
den rette postering

Med funktionen Bilagsmatch bliver dine bilag scannet og sammenlignet med dine posteringer for at matche dem. Det betyder, at du slipper for at bruge tid på at organisere og vedhæfte dine bilag til de korrekte posteringer – systemet gør det for dig. 
 

Læs mere om Bilagsmatch

En robot der kigger ned bag en computerskærm med et bilag foran
 
Betal dine regninger med Smart Pay i e-conomic

SMART PAY

Betal dine regninger 
direkte i e-conomic

Med funktionen Smart Pay kan du sætte dine leverandørfakturaer til betaling i e-conomic. Du slipper altså for at lave manuelle overførsler i din netbank, hver gang du skal gennemføre en betaling.
 

Læs mere om Smart Pay 

 

WORKFLOWS

Automatisér dit godkendelses- og bogføringsflow

Med funktionen Workflows automatiserer du dine arbejdsgange i e-conomic — såsom din bilagshåndtering. Du kan nemlig opsætte regler for, hvordan dine bilag håndteres inde i systemet, så de automatisk ender i de rigtige kategorier i Inboxen, eller sendes direkte til kassekladden. Har du  brug for en godkendelsesprocedure, kan du også opsætte regler for godkendelse af bilag, ud fra beløbsgrænser,  leverandører, m.m.
 

Læs mere om Workflows

Kvinde arbejder på en computer med Workflows i e-conomic
 

ONLINE KURSER

Kom godt i gang med automatisering i e-conomic

Se vores udvalg af gratis online kurser, der sikrer dig den bedste start i e-conomic og på din automatiseringsrejse. På kurserne tager vores produkteksperter dig igennem forskellige relevante emner, som du kan implementere i dit arbejde.
 

Se vores udvalg af gratis kurser 

 

Kom på kursus i digital og automatisk bilagshåndtering

Få en grundig gennemgang af de mest optimale arbejdsgange med digitale bilag. Med den viden, du får på kurset, kan du høste værdien af e-conomics automatiseringsfunktioner og blive klar til at arbejde effektivt med dit regnskab.

Læs mere og tilmeld

Kom på kursus i automatisk bankafstemning

Lær hvordan du bruger e-conomics funktioner til at optimere din bankafstemning. Du bliver bl.a. klogere på, hvordan du – helt automatisk – importerer dine kontoudtog fra banken og sparer tid i hverdagen.
 

Læs mere og tilmeld

 

PAKKELØSNINGER

Optimér din arbejdsgang med Smart-pakken

Gør vores smarte funktioner til en del af din hverdag, og oplev hvordan de bidrager til at effektivisere din arbejdsdag. Med Smart-pakken minimerer du dine administrative tunge opgaver og lader e-conomic klare tastearbejdet.

  • Få automatisk data ind i regnskabet
  • Få fri adgang til alle vores integrationer
  • Få automatiske forslag til din bogføring

Priser for posteringer pr. regnskabsår

Som ny kunde, starter du med at betale for op til 1.000 posteringer. Bruger du flere posteringer, justeres din pris automatisk. Og du får selvfølgelig besked når det sker – ligesom du kan holde øje med dine posteringer inde i e-conomic.

 

Op til 1.000 posteringer+0,- kr./md
Op til 2.000 posteringer+ 100,- kr./md
Op til 5.000 posteringer+ 300,- kr./md
Op til 10.000 posteringer+ 500,- kr./md
Op til 25.000 posteringer+ 750,- kr./md
Pr. ekstra 25.000 posteringer+ 165,- kr./md
Over 1 million posteringer?

Kontakt os

Alle priser er ekskl. moms.

Hvad er en postering?

En postering dækker over kontobevægelser i regnskabet med typisk 3 posteringer pr. bevægelse: en postering på en udgifts- eller indtægtskonto, en postering på en momskonto og en postering på en bankkonto.

Kernefunktioner

Med kernefunktioner mener vi alle de funktioner, som er nødvendige for at føre regnskab. Det inkluderer bl.a.:

  • Finansbogholderi
  • Momsregnskab
  • Rapportering
  • Årsafslutning
  • Kundestyring
  • Valutahåndtering
  • Adgang for revisor
  • Mobilapp
  • Elektronisk fakturering
  • Bilagsgodkendelse


og meget mere..
 

Bankintegration

Forbind din bank og dit regnskab direkte i e-conomic. Herefter bliver dine kontobevægelser automatisk overført fra bank til e-conomic, så du altid har opdaterede tal. På denne måde, kan du afstemme dit regnskab uden at importere CSV-filer. Vi integrerer til alle banker i Danmark.

Fri adgang til integrationer

Få alle dine systemer til at tale sammen eller udvid e-conomic med nye funktioner via vores åbne API. Vi har integrationer til over 200 af de førende IT-systemer på markedet, og du kan med få klik forbinde disse til e-conomic og sikre at dine tal altid er synkroniseret på tværs af systemer.

Ordrer, tilbud og rykkere

Få en effektiv ordre- og tilbudshåndtering i e-conomic og klar salget både fra kontoret og -- med vores gratis mobilapp -- direkte fra firmabilen.

Ordrer og tilbud kan sendes til kunden via e-mail, PDF eller et online link.

Når det kommer til rykkere, får du et overblik over de kunder, der ikke har betalt fakturaer til tiden. Funktionen giver dig mulighed for at kontakte kunderne, informere om vilkår, renter og gebyrer.

Særpriser

Med funktionen Særpriser kan du sætte forskellige priser på den samme vare til forskellige kunder. Det betyder, at du både kan sætte en standardpris og en eller flere særpriser til bestemte typer af kunder. Det kan fx være en billigere pris til store kunder eller forskellige priser til virksomheder og slutkunder.

Sproglag

Med funktionen Sproglag kan du tilføje flere sprog til den samme vare eller ydelse i e-conomic. Hvis du fx sælger den samme vare til danske, tyske og engelske kunder, kan du knytte de forskellige sprog til varen eller ydelsen, i stedet for at oprette den samme vare eller ydelse flere gange på forskellige sprog. Det nye sproglag knyttes derefter til kunden, så varer/ydelser automatisk er på kundens sprog, når de bliver tilføjet fakturaen.

Varesamlinger

Funktionen Varesamlinger gør det nemt at oprette en faktura, hvis du ofte sælger bestemte varer sammen eller har nogle varer, som altid udløser en bestemt ydelse eller afgift. Det betyder, at du fx kan oprette en varesamling med 3 bestemte varer eller en vare + et miljøtillæg og derefter overføre dem til en faktura på én gang. Varerne i varesamlingen vil stå på fakturaen enkeltvis, så du også har mulighed for at tage dem retur enkeltvis.

Følgesedler

Følgesedler gør det nemt at sende tydelige følgesedler med dine ordrer. Du kan enten udskrive følgesedler direkte fra en ordre eller fra dine tidligere ordrer i Arkiv. Derudover kan du nemt markere og udskrive følgesedler for flere ordrer på én gang. 

Overfør til fakturering (bulk)

Med Overfør til fakturering (bulk) kan du overføre dine ordrer til fakturering direkte fra ordreoversigten i e-conomic. Du kan både samle flere ordrer på én faktura og overføre flere ordrer til separate fakturaer på én gang. Derudover kan du se, hvilke ordrer der er blevet overført til fakturering. 

Delfakturering

Med funktion Delfakturering kan du fakturere dine ordrer i flere dele med enten et fast beløb eller en procentdel af ordren. Samtidig kan du få et godt overblik over, hvor meget du har delfaktureret og bogført.

Bilagsmatch

Slip for at bruge tid på at organisere dine bilag og vedhæfte dem manuelt til den rette postering. Bilagsmatch scanner dine bilag og sammenligner dem med dine posteringer for at finde og parre dem, der matcher.

Aflæsning af bilag

Spar tid og minimér fejl med automatisk aflæsning af bilag. e-conomic kan scanne og indlæse dine bilag og kvitteringer, så du slipper for tastearbejdet. Du får overblik over, hvilke bilag du har behandlet, og hvilke er klar til at blive bogført.

Denne funktion er en del af Smart Inbox.

Automatiske konteringsforslag

Få automatiske forslag til hvordan dine bilag skal bogføres, og spar dig selv for tidskrævende tastearbejde. Du modtager konteringsforslaget, efter at systemet har aflæst dine bilag og du skal til at oprette en ny postering. Alt du skal gøre, er at godkende.

Denne funktion er en del af Smart Inbox.

Automatisk bilagshåndtering

Du kan nemt opsætte dine egne automatiseringsregler for, hvordan og af hvem bilag skal håndteres. Du kan bl.a. bestemme, om der er bilag fra en specifik leverandør, der altid skal godkendes, eller om bilag under en vis beløbsgrænse, skal sendes direkte til kassekladden. På den måde kan du automatisere dit bogførings- og godkendelsesflow i Inboxen.

Automatisk bilagshåndtering er funktionen Workflow i Smart Inbox.

Autoforslag i bankafstemning

Hvis du bogfører ud fra dine bankbevægelser, vil du også få glæde af intelligente konteringsforslag i e-conomic. Du modtager nemlig de automatiske forslag til bogføring, når du overfører posteringer fra banken til kassekladden.

Denne funktion er en del af Smart Bank.

Udvidet bilagsgodkendelse

Skal dit bilag godkendes af flere, kan du med Udvidet bilagsgodkendelse få op til tre godkendere på et bilag.

Du vælger selv, hvilke kriterier bilaget skal opfylde for at blive sendt til godkendelse, og om du ønsker, at dine 2-3 godkendere skal godkende bilaget i en særlig rækkefølge.

I godkendelsesloggen kan du få det fulde overblik over, hvilke bilag der mangler godkendelse og fra hvilke godkendere.

Abonnement til holdingselskab

Hold styr på regnskabet i både drifts- og holdingselskab med et ekstra abonnement til dit holdingselskab. Abonnementet inkluderer alle funktionerne fra Basis-pakken og 250 posteringer.

Ekstra bruger

Tilføj en ekstra bruger til dit regnskab i e-conomic, og få mulighed for at samarbejde om regnskabet på tværs af virksomheden. Har du brug for at tilføje flere brugere, kan disse tilkøbes.

Bankintegration Smart Inbox Bilagsmatch Smart Pay Workflows