DIGITAL BILAGSHÅNDTERING

Digitalisér dine bilag med 
e-conomic

 

fordele for dig

Arbejd mere effektivt med dine bilag

Når du samler alle bilag i din digitale indbakke, slipper du for at arkivere store mængder papir. Det giver dig et bedre overblik og minimerer risikoen for, at vigtige bilag går tabt. Ligesom det bliver nemmere at dele dokumenter og samarbejde om regnskabet. Til sidst sikrer du, at du lever op til bogføringsloven krav om digital bilagshåndtering.

 

Få et bedre overblik

Når du samler dine bilag i dit regnskabsprogram, får du  bedre overblik, og minimerer risikoen for at miste vigtige dokumenter. 

Gør samarbejdet nemmere

Slip for besværet med fysisk at indsamle manglende bilag fra dine medarbejdere, og lad dem i stedet sende bilagene direkte til din digitale indbakke. 

Bliv klar til den nye bogføringslov

Ifølge den nye bogføringslov skal de fleste virksomheder opbevare deres bilag digitalt. Kom i gang allerede i dag og bliv tryg ved din nye arbejdsgang, inden loven træder i kraft.

 

DIGITALISÉR DINE BILAG MED E-CONOMIC

Fra fysiske dokumenter til digitale bilag

I e-conomic er der flere forskellige måder til at digitalisere bilag. Læs her, hvordan du nemt omdanner dine fysiske bilag til et digitalt format og samler dem i en digital Inbox i e-conomic.

 

indscanning

Send nemt dine bilag til 
e-conomic

Tag et billede af din kvittering og send det direkte til din digitale indbakke (Inbox) i e-conomic via mobil eller computer. Herefter kan du nemt og hurtigt vedhæfte det til den rette postering. I Inboxen kan du naturligvis også opbevare bilag, som du modtager elektronisk. 
 

Læs mere om digitale bilag

Papirfly der flyver ud af mobiltelefon
 
e-faktura fra e-conomic foran computer

e-fakturering

Modtag elektroniske fakturaer direkte i e-conomic 

Du kan også – ganske gratis – modtage elektroniske fakturaer direkte i din Inbox i e-conomic. Sådan opnår du større sikkerhed og bedre sporing af dine fakturaer. Ligesom du - med en Smart-pakke i e-conomic - undgår at indtaste oplysninger manuelt i systemet, fordi informationerne fra din leverandør overføres automatisk til e-conomic.
 

Læs om e-fakturering i e-conomic

 

bilagsindsendere

Gør det nemt at sende bilag

Er din bogføring afhængig af bilag fra andre i din virksomhed, vil du opleve mærkbar effektivisering  af din arbejdsdag med funktionen Bilagsindsendere. Opret relevante medarbejdere som Bilagsindsendere, så de – uden at have adgang til regnskabet – nemt kan sende bilag til din Inbox. Du kan se præcis, hvilken medarbejder der har sendt hvilket bilag, og altid have det nødvendige overblik i tilfælde af spørgsmål. Der er ingen loft på antal Bilagsindsendere - og det er helt gratis.

 

Læs mere om Bilagsindsendere

Et brev med en faktura der sendes til en e-conomic på en computer
 
En computer med papirfly foran en telefon med indscanning

bilagsanmodning

Anmod dine medarbejdere om manglende bilag 

Med funktionen Bilagsanmodning kan du anmode medarbejdere om manglende bilag direkte fra en postering i e-conomic. Modtageren får din anmodning via e-conomics mobilapp, og kan nemt tage et billede af bilaget – fx en kvittering – og sende det retur.

 

Læs mere om Bilagsanmodning

 

online kurser

Kom godt i gang med digitalisering

Se vores udvalg af gratis online kurser, der sikrer dig den bedste start i e-conomic og på din digitaliseringsrejse. På kurserne gennemgår vores produkteksperter forskellige relevante emner, som du kan bruge i dit arbejde.

 

 

Online kursus om Inbox

Få en grundig gennemgang af, hvordan du arbejder mest optimalt med digitale bilag og gør din virksomhed klar til den nye bogføringslov. Vi tilbyder 2 kurser, som passer til forskellige e-conomic-pakker og arbejdsgange.

Læs mere og tilmeld

Kom godt i gang med e-conomic

Her er kurset til dig, som ønsker at få bedre kendskab til e-conomic. Vi viser, hvordan du sætter dit regnskab op, så det passer til din arbejdsgang. Og du får selvfølgelig rig mulighed for at stille spørgsmål til vores dygtige kollegaer.

Læs mere og tilmeld

Praktisk bogføring i e-conomic

Få en grundig introduktion til bogføring i e-conomic på et niveau, som gør kurset tilgængelig for alle - uanset regnskabserfaring. Vi vejleder i generel bogføring, så du får de bedste forudsætninger for at optimere dit arbejde.

Læs mere og tilmeld

 

PAKKELØSNINGER

Optimér din arbejdsgang med Smart-pakken

Gør vores smarte funktioner til en del af din hverdag, og oplev hvordan de bidrager til at effektivisere din arbejdsdag. Med Smart-pakken minimerer du dine administrative tunge opgaver og lader e-conomic klare tastearbejdet.

  • Få automatisk data ind i regnskabet
  • Få fri adgang til alle vores integrationer
  • Få automatiske forslag til din bogføring

Priser for posteringer pr. regnskabsår

Som ny kunde, starter du med at betale for op til 1.000 posteringer. Bruger du flere posteringer, justeres din pris automatisk. Og du får selvfølgelig besked når det sker – ligesom du kan holde øje med dine posteringer inde i e-conomic.

 

Op til 1.000 posteringer+0,- kr./md
Op til 2.000 posteringer+ 100,- kr./md
Op til 5.000 posteringer+ 300,- kr./md
Op til 10.000 posteringer+ 500,- kr./md
Op til 25.000 posteringer+ 750,- kr./md
Pr. ekstra 25.000 posteringer+ 165,- kr./md
Over 1 million posteringer?

Kontakt os

Alle priser er ekskl. moms.

Hvad er en postering?

En postering dækker over kontobevægelser i regnskabet med typisk 3 posteringer pr. bevægelse: en postering på en udgifts- eller indtægtskonto, en postering på en momskonto og en postering på en bankkonto.

Kernefunktioner

Med kernefunktioner mener vi alle de funktioner, som er nødvendige for at føre regnskab. Det inkluderer bl.a.:

  • Finansbogholderi
  • Momsregnskab
  • Rapportering
  • Årsafslutning
  • Kundestyring
  • Valutahåndtering
  • Adgang for revisor
  • Mobilapp
  • Elektronisk fakturering
  • Bilagsgodkendelse


og meget mere..
 

Bankintegration

Forbind din bank og dit regnskab direkte i e-conomic. Herefter bliver dine kontobevægelser automatisk overført fra bank til e-conomic, så du altid har opdaterede tal. På denne måde, kan du afstemme dit regnskab uden at importere CSV-filer. Vi integrerer til alle banker i Danmark.

Fri adgang til integrationer

Få alle dine systemer til at tale sammen eller udvid e-conomic med nye funktioner via vores åbne API. Vi har integrationer til over 200 af de førende IT-systemer på markedet, og du kan med få klik forbinde disse til e-conomic og sikre at dine tal altid er synkroniseret på tværs af systemer.

Ordrer, tilbud og rykkere

Få en effektiv ordre- og tilbudshåndtering i e-conomic og klar salget både fra kontoret og -- med vores gratis mobilapp -- direkte fra firmabilen.

Ordrer og tilbud kan sendes til kunden via e-mail, PDF eller et online link.

Når det kommer til rykkere, får du et overblik over de kunder, der ikke har betalt fakturaer til tiden. Funktionen giver dig mulighed for at kontakte kunderne, informere om vilkår, renter og gebyrer.

Særpriser

Med funktionen Særpriser kan du sætte forskellige priser på den samme vare til forskellige kunder. Det betyder, at du både kan sætte en standardpris og en eller flere særpriser til bestemte typer af kunder. Det kan fx være en billigere pris til store kunder eller forskellige priser til virksomheder og slutkunder.

Sproglag

Med funktionen Sproglag kan du tilføje flere sprog til den samme vare eller ydelse i e-conomic. Hvis du fx sælger den samme vare til danske, tyske og engelske kunder, kan du knytte de forskellige sprog til varen eller ydelsen, i stedet for at oprette den samme vare eller ydelse flere gange på forskellige sprog. Det nye sproglag knyttes derefter til kunden, så varer/ydelser automatisk er på kundens sprog, når de bliver tilføjet fakturaen.

Varesamlinger

Funktionen Varesamlinger gør det nemt at oprette en faktura, hvis du ofte sælger bestemte varer sammen eller har nogle varer, som altid udløser en bestemt ydelse eller afgift. Det betyder, at du fx kan oprette en varesamling med 3 bestemte varer eller en vare + et miljøtillæg og derefter overføre dem til en faktura på én gang. Varerne i varesamlingen vil stå på fakturaen enkeltvis, så du også har mulighed for at tage dem retur enkeltvis.

Følgesedler

Følgesedler gør det nemt at sende tydelige følgesedler med dine ordrer. Du kan enten udskrive følgesedler direkte fra en ordre eller fra dine tidligere ordrer i Arkiv. Derudover kan du nemt markere og udskrive følgesedler for flere ordrer på én gang. 

Overfør til fakturering (bulk)

Med Overfør til fakturering (bulk) kan du overføre dine ordrer til fakturering direkte fra ordreoversigten i e-conomic. Du kan både samle flere ordrer på én faktura og overføre flere ordrer til separate fakturaer på én gang. Derudover kan du se, hvilke ordrer der er blevet overført til fakturering. 

Delfakturering

Med funktion Delfakturering kan du fakturere dine ordrer i flere dele med enten et fast beløb eller en procentdel af ordren. Samtidig kan du få et godt overblik over, hvor meget du har delfaktureret og bogført.

Bilagsmatch

Slip for at bruge tid på at organisere dine bilag og vedhæfte dem manuelt til den rette postering. Bilagsmatch scanner dine bilag og sammenligner dem med dine posteringer for at finde og parre dem, der matcher.

Aflæsning af bilag

Spar tid og minimér fejl med automatisk aflæsning af bilag. e-conomic kan scanne og indlæse dine bilag og kvitteringer, så du slipper for tastearbejdet. Du får overblik over, hvilke bilag du har behandlet, og hvilke er klar til at blive bogført.

Denne funktion er en del af Smart Inbox.

Automatiske konteringsforslag

Få automatiske forslag til hvordan dine bilag skal bogføres, og spar dig selv for tidskrævende tastearbejde. Du modtager konteringsforslaget, efter at systemet har aflæst dine bilag og du skal til at oprette en ny postering. Alt du skal gøre, er at godkende.

Denne funktion er en del af Smart Inbox.

Automatisk bilagshåndtering

Du kan nemt opsætte dine egne automatiseringsregler for, hvordan og af hvem bilag skal håndteres. Du kan bl.a. bestemme, om der er bilag fra en specifik leverandør, der altid skal godkendes, eller om bilag under en vis beløbsgrænse, skal sendes direkte til kassekladden. På den måde kan du automatisere dit bogførings- og godkendelsesflow i Inboxen.

Automatisk bilagshåndtering er funktionen Workflow i Smart Inbox.

Autoforslag i bankafstemning

Hvis du bogfører ud fra dine bankbevægelser, vil du også få glæde af intelligente konteringsforslag i e-conomic. Du modtager nemlig de automatiske forslag til bogføring, når du overfører posteringer fra banken til kassekladden.

Denne funktion er en del af Smart Bank.

Udvidet bilagsgodkendelse

Skal dit bilag godkendes af flere, kan du med Udvidet bilagsgodkendelse få op til tre godkendere på et bilag.

Du vælger selv, hvilke kriterier bilaget skal opfylde for at blive sendt til godkendelse, og om du ønsker, at dine 2-3 godkendere skal godkende bilaget i en særlig rækkefølge.

I godkendelsesloggen kan du få det fulde overblik over, hvilke bilag der mangler godkendelse og fra hvilke godkendere.

Abonnement til holdingselskab

Hold styr på regnskabet i både drifts- og holdingselskab med et ekstra abonnement til dit holdingselskab. Abonnementet inkluderer alle funktionerne fra Basis-pakken og 250 posteringer.

Ekstra bruger

Tilføj en ekstra bruger til dit regnskab i e-conomic, og få mulighed for at samarbejde om regnskabet på tværs af virksomheden. Har du brug for at tilføje flere brugere, kan disse tilkøbes.