Smart Pay
Betaling direkte
i e-conomic
Med Smart Pay kan du sætte dine kunders leverandørfakturaer til betaling
- direkte i e-conomic, hvor du også kan bogføre dem automatisk med ét klik.
Slip for manuelle bankoverførsler, login i netbanken og nøglekort. Med Smart Pay får du samlet bogføring og betaling i ét og samme system. Det giver dig større sikkerhed og kontrol. Samtidig er det nemt for dine kunder, at godkende betalinger på farten, og I får begge et bedre overblik i e-conomic.
Vi har skabt Smart Pay i samarbejde med betalingsinstituttet November First, der med licens fra Finanstilsynet, gør det muligt at sætte leverandørfakturaer til betaling direkte i e-conomic, helt uden at logge på netbanken. Det giver dig og dine kunder et langt mere effektivt samarbejde om virksomhedens regnskab.
Nem betaling af leverandørfakturaer direkte i e-conomic
Fleksibelt godkendelsesflow til dig og din kunde
Betalinger trækkes direkte i banken og har den rette valutakurs fra start
Spar tid på tastearbejdet og få mere tid til rådgivning af dine kunder
Sådan bliver din arbejdsgang med Smart Pay i e-conomic
Før du kan oprette betalinger i e-conomic via Smart Pay skal du bogføre dine kunders leverandørfakturaer, som du plejer. Hvis du vil automatisere hele processen fra fakturamodtagelse til betaling, kan du sætte din kunde op til at modtage e-fakturaer i e-conomic og få dem aflæst automatisk med Smart Inbox. Smart Inbox er en funktion, der tilhører Smart-pakken.
1. Du sætter leverandørfakturaer til betaling i e-conomic
Når du bogfører din kundes leverandørfakturaer og tilføjer betalingsoplysninger på posteringerne, bliver de automatisk overført til Smart Pay i e-conomic - klar til at blive sat til betaling. Det betyder, at du slipper for at holde styr på nøglekort og logge på netbanken.
2. Du sender en eller flere betalinger til godkendelse hos din kunde
Når du har oprettet betalingerne via Smart Pay kan du nemt sende dem til godkendelse hos din kunde. I kan vælge op til 2 godkendere af betalinger og på den måde skræddersy Smart Pay, så det passer til dig og den enkelte kunde.
3. Din kunde godkender nemt betalingerne på mobil eller email
Din kunde modtager betalingerne til godkendelse på email og i e-conomics gratis mobilapp*. Her kan de nemt gennemse betalingerne, tjekke at den vedhæftede faktura stemmer og godkende eller afvise betalingerne.
*På nuværende tidspunkt er det kun Superbrugeren, der kan godkende betalinger i mobilappen.
4. Betalingerne trækkes direkte i kundens bank
Når betalingerne er godkendt, sættes de automatisk til betaling i banken. Her bliver de hævet på forfaldsdatoen eller den dato, du selv har valgt i Smart Pay.
Hvad koster det at bruge Smart Pay?
I e-conomic vil vi gerne tilbyde dig gennemsigtige priser. Det er gratis, at aktivere Smart Pay i e-conomic og dine kunder betaler kun for de betalinger, de gennemfører hver måned.
Vi gør opmærksom på, at vi snart lancerer en abonnementsbaseret løsning for 199 kr. pr. måned. Løsningen er relevant for brugere, der har mange betalinger.
Smart Pay faktureres hhv. kvartalsvis I dit e-conomic abonnement og for transaktionsgebyret, når du gennemfører betalingen af November First.
Har du udenlandske betalinger? Så kan du her Læse meget mere om gældende regler og priser.
Har du spørgsmål til Smart Pay? Se vores spørgsmål og svar eller kontakt vores support.
Tilmeld dig gratis Smart Pay webinar
På vores webinar kan du lære alt om, hvordan du kommer godt i gang med Smart Pay og hvordan du med det rigtige workflow kan spare tid i hverdagen.
Få svar på de mest almindelige spørgsmål om Smart Pay
Er Smart Pay en sikker betalingsløsning for mine kunder?
Hvad skal min kunde gøre for at komme i gang med Smart Pay?
Kan jeg godkende betalinger på vegne af min kunde?
Hvordan bliver mine kunder faktureret for Smart Pay?
Kan jeg bruge Smart Pay til flere af mine kunder på samme tid?
Hvordan fungerer samarbejdet mellem e-conomic og November First?
Skal jeg kontakte e-conomic eller November First, hvis jeg har spørgsmål til Smart Pay?
Hvad gør jeg, hvis min kunde ikke godkender betalingerne til tiden?
Skal jeg bogføre betalingerne manuelt, når jeg bruger Smart Pay?
Hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg bruger “eksport af betalinger” fra e-conomic og vil i gang med Smart Pay?