Smart Pay 
Betaling direkte
i e-conomic

Med Smart Pay kan du sætte dine kunders leverandørfakturaer til betaling direkte i e-conomic, hvor de også bliver bogført automatisk.

 

Få Smart Pay som én af de første 

Tilmeld dig Smart Pay webinar

Med SmartPay kan du automatisere betalingen i e-conomic
 
 
 
 
 

Slip for manuelle bankoverførsler, login i netbanken og nøglekort. Med Smart Pay får du samlet bogføring og betaling i ét og samme system. Det giver dig større sikkerhed og kontrol. Samtidig er det nemt for dine kunder, at godkende betalinger på farten, og I får begge et bedre overblik i e-conomic.

 

 
 

Vi har skabt Smart Pay i samarbejde med betalingsinstituttet November First, der med licens fra Finanstilsynet, gør det muligt at sætte leverandørfakturaer til betaling direkte i e-conomic, helt uden at logge på netbanken. Det giver dig og dine kunder et langt mere effektivt samarbejde om virksomhedens regnskab.

 
 
 

Bedre samarbejde

Nem betaling af leverandørfakturaer direkte i e-conomic

Få overblik og status

Hurtig godkendelse af betalinger på mobil eller email

Slip for påmindelser via email og telefon

Betalinger trækkes direkte i banken og bogføres automatisk

Få hurtigt og nemt de korrekte bilag

Bedre overblik over betalinger og nemmere bankafstemning

Optimér din arbejdsgang med Smart Pay i e-conomic

Hør Steven Valentin fortælle, hvordan Smart Pay gør dit arbejde med betaling og bogføring langt mere effektivt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sådan bliver din arbejdsgang med Smart Pay i e-conomic

Før du kan oprette betalinger i e-conomic via Smart Pay skal du bogføre dine kunders leverandørfakturaer, som du plejer. Hvis du vil automatisere hele processen fra fakturamodtagelse til betaling, kan du sætte din kunde op til at modtage e-fakturaer i e-conomic og få dem aflæst automatisk med Smart Inbox.

 
 
 
 
 
 
 
 

1. Du sætter leverandørfakturaer til betaling i e-conomic

Når du bogfører din kundes leverandørfakturaer og tilføjer betalingsoplysninger på posteringerne, bliver de automatisk overført til Smart Pay i e-conomic - klar til at blive sat til betaling. Det betyder, at du slipper for at holde styr på nøglekort og logge på netbanken.

 

Posteringen oprettes

Overskueligt betalingsoverblik

 
 
 
 
 
 
 

2. Du sender en eller flere betalinger til godkendelse hos din kunde

Når du har oprettet betalingerne via Smart Pay kan du nemt sende dem til godkendelse hos din kunde. I kan vælge op til 2 godkendere af betalinger og på den måde skræddersy Smart Pay, så det passer til dig og den enkelte kunde. 

 
 
 
 
 
 
 

3. Din kunde godkender nemt betalingerne på mobil eller email

Din kunde modtager betalingerne til godkendelse på email og i e-conomics gratis mobilapp*. Her kan de nemt gennemse betalingerne, tjekke at den vedhæftede faktura stemmer og godkende eller afvise betalingerne. 

*På nuværende tidspunkt er det kun Superbrugeren, der kan godkende betalinger i mobilappen.

 

Godkend betaling via mobil

Betalingen bogføres automatisk

 
 
 
 
 
 
 

4. Betalingerne trækkes direkte i kundens bank

Når betalingerne er godkendt, sættes de automatisk til betaling i banken. Her bliver de hævet på forfaldsdatoen eller den dato, du selv har valgt i Smart Pay. Er det udenlandske betalinger, ligger den typiske besparelse på 20-40 %.

 
 
 
 
 
 
 
 

5. Betalingerne bogføres automatisk i e-conomic

Når betalingerne er gennemført, bliver de automatisk oprettet som kladdeposteringer i e-conomic. Har du oprettet udenlandske betalinger, kender e-conomic den præcise valutakurs, så posteringerne stemmer overens med beløbet, som er hævet i banken. Det betyder, at din bankaftstemning bliver nemmere.

 

 
 

Få Smart Pay som én af de første

Her kan dine kunder læse mere om Smart Pay

 
 
 
 

Sådan kommer du i gang med Smart Pay i e-conomic

 

Af sikkerhedsmæssige årsager vil kontoen ikke være aktiv før virksomhedens tegningsberettigede er sat som betalingsgodkender i Smart Pay.

 
 
 

Hvad koster det at bruge Smart Pay?

 

Det er gratis, at aktivere Smart Pay i e-conomic. Din kunde betaler kun for de betalinger, der gennemføres hver måned.

Prisen per betaling afhænger af, hvor mange betalinger der gennemføres om måneden. Jo flere betalinger, jo mindre er prisen.

Smart Pay faktureres kvartalsvis sammen med din kundes e-conomic-abonnement.

Priserne nedenfor gælder resten af 2021.

 

Har du spørgsmål til Smart Pay? Se vores spørgsmål og svar eller send en email til feedback.e-conomic@visma.com.

 

Kom i gang med Smart Pay

Udfyld navn og email på den, der skal sætte Smart Pay op, samt aftalenummeret på den eller de aftaler, du gerne vil have Smart Pay på (ikke dit administrator-nummer).

Vi kontakter dig på email, når Smart Pay er aktiveret på din(e) aftale(r), og får sat dig i gang. 

 

Vi bruger kun dine persondata til at kontakte dig. Læs mere om, hvordan e-conomic behandler dine persondata her.

 
 
 

Tilmeld dig gratis Smart Pay webinar

På vores webinar kan du lære alt om, hvordan du kommer godt i gang med Smart Pay og hvordan du med det rigtige workflow kan spare tid i hverdagen.

Tilmeld dig her

 
 

Få svar på de mest almindelige spørgsmål om Smart Pay

 
 
  • Er Smart Pay en sikker betalingsløsning for mine kunder?

    Ja, Smart Pay er en sikker betalingsløsning. Smart Pay i e-conomic udbydes i samarbejde med November First, som siden maj 2016 har haft licens som betalingsinstitut (FT-22017) fra Finanstilsynet. 

    Det betyder, at November First skal leve op til de samme regler og krav om sikkerhed, politikker og solvens som bankerne. November First er desuden under løbende supervision af Finanstilsynet, som kontrollerer at de lever op til de lovgivningsmæssige krav og tilpasser sig ændringer i lovgivningen. 

    Derfor kan du forvente samme niveau af sikkerhed og kontrol som ved ethvert andet dansk pengeinstitut, når du bruger Smart Pay. 

     

    Læs mere om sikkerheden for betalinger via November First

  • Hvad skal min kunde gøre for at komme i gang med Smart Pay?

    For at komme i gang med at bruge Smart Pay skal din kunde oprettes som bruger og uploade en kopi af virksomhedsejernes pas (ejerskab over 25%). Derudover skal virksomhedens tegningsberettigede godkende oprettelsen af Smart Pay samt aftalen hos Nets.

    Når du aktiverer Smart Pay på din kundes aftale, modtager din kunde automatisk en invitation til Smart Pay på email.

    Når kontoen er godkendt af vores partner November First samt af Nets, kan din kundes leverandørfaktuaer sættes til betaling via Smart Pay i e-conomic. Det sker normalt indenfor 3 hverdage.

  • Kan jeg godkende betalinger på vegne af min kunde?

    Ja, det er teknisk set muligt at godkende betalinger på vegne af din kunde, hvis I ønsker det. Men det er ikke noget, vi anbefaler.
  • Hvordan bliver mine kunder faktureret for Smart Pay?

    Dine kunder bliver faktureret for betalinger via Smart Pay sammen med deres e-conomic-abonnement. 
  • Kan jeg bruge Smart Pay til flere af mine kunder på samme tid?

    Ja, du kan sagtens bruge Smart Pay til flere forskellige kunder på samme tid. Du aktiverer blot Smart Pay på de enkelte kunders aftaler i e-conomic. Og du kan bruge den samme Smart Pay-adgangskode på alle dine kunder.

  • Hvordan fungerer samarbejdet mellem e-conomic og November First?

    For at gøre det muligt, at betale leverandørfakturaer direkte i e-conomic, har vi skabt et samarbejde med November First, som siden maj 2016 har haft licens som betalingsinstitut (FT-22017) fra Finanstilsynet.

    Det betyder, at November First skal leve op til de samme regler og krav om sikkerhed, politikker og solvens som bankerne. November First er desuden under løbende supervision af Finanstilsynet, som kontrollerer at de lever op til de lovgivningsmæssige krav og tilpasser sig ændringer i lovgivningen.

    Med Smart Pay har vi indbygget November First som betalingsløsning i e-conomic. Derfor kan du forvente samme niveau af sikkerhed og kontrol som ved ethvert andet dansk pengeinstitut, når du bruger Smart Pay.

    Når du aktiverer Smart Pay, opretter November First en Nets aftale til din kunde, så betalingerne trækkes direkte i kundens egen bank. Samtidig får din kunde via November First fordelagtige valutakurser som altid er 20 % billigere end bankernes.

    Har du spørgsmål eller brug for hjælp til Smart Pay, kan du kontakte e-conomics support på feedback.e-conomic@visma.com.

  • Skal jeg kontakte e-conomic eller November First, hvis jeg har spørgsmål til Smart Pay?

    Du skal altid kontakte e-conomics support på feedback.e-conomic@visma.com, hvis du har spørgsmål til Smart Pay. Hvis dit spørgsmål kræver hjælp fra November First, så hjælper vi dig videre.

  • Hvad gør jeg, hvis min kunde ikke godkender betalingerne til tiden?

    At betalingerne sker til tiden er i sidste ende kundens ansvar, præcis som når I ikke bruger Smart Pay. Men ved at bruge Smart Pay får I et langt bedre overblik over status på betalingerne.
  • Skal jeg bogføre betalingerne manuelt, når jeg bruger Smart Pay?

    Nej, når du bruger Smart Pay bliver betalingerne automatisk oprettet som kladdeposteringer, så snart de er gennemført. Og fordi vi kender valutakursen, vil posteringerne stemme fuldstændig overens med det beløb, som er blevet hævet i banken. Det betyder, at dit arbejde med at afstemme banken også bliver lettere.
  • Hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg bruger “eksport af betalinger” fra e-conomic og vil i gang med Smart Pay?

    Du skal være opmærksom på, at Smart Pay kun kan håndtere betalinger i DKK valuta. Du kan godt betale fakturaer i udenlandsk valuta, men de vil blive omregnet til DKK.

    Valutakursen med Smart Pay er altid 20 % billigere end i bankerne, ligesom valutagebyret er 40 % billigere end i de fleste banker.

    Hvis du har konti i anden valuta, fx EUR eller USD, kan du sende en email til feedback.e-conomic@visma.com for at høre mere om dine muligheder.