e-copedia
Opret og send ordre
Du kan under "Ordrer" oprette nye ordre og redigere dine igangværende ordre, samt få et overblik over alle dine ordre, der er oprettet og evt. sendt, men endnu ikke konverteret til en faktura.
Hvis du afbryder redigeringen af en ordre, eller hvis du sender ordren, gemmes oplysningerne her.
- Funktionen ordre er inkluderet i pakkerene Plus, Smart og Avanceret.
Sådan opretter du en ordre
- Tryk på fanebladet "Salg".
- Tryk på "Fakturering" og vælg "Ordrer" i menuen til venstre.
- Tryk på knappen "Ny ordre".
- Vælg den kunde, som ordren skal sendes til. Er kunden ikke oprettet i forvejen kan du trykke på knappen "Ny kunde" for at oprette kunden.

Sådan tilføjer du en ordrelinje
- Tilføj de ønsket varelinjer på "Ny ordrelinje".
- Udfyld felterne. Find din varer i varekartoteket eller opret en ny varer ved at trykke på knappen "Søg" og "Opret ny vare".
- Når ordren er oprettet, kan den sendes til kunden på "Send ordre".

Noter og referencer
I feltet "Noter og referencer" kan du, hvis du har behov for det, tilføje tekst og referencer.
Overskrift
Overskriften bliver som standard med fed skrift og vises øverst på din faktura, lige under kundens informationer.
Tekst 1
Tekst 1 vises som standard lige under overskriften.
Tekst 2
Tekst 2 vises som standard nederst på ordren, lige under kassen med dine odrelinjer.
Deres reference
I feltet Deres reference kan du vælge mellem de kontaktpersoner, du har oprettet på din kunde. Referencen vil som standard fremgå til højre på dit layout, lige under overskriften for typen af dokumentet, fx Odrebekræftelse.
Vedhæft bilag
Ønsker du at vedhæfte bilag til din ordre, kræver det at du har tilføjet endten modulet Indcanning eller Smart inbox. Når et bilagshåndteringsmodul er tilføjet, vil du have muligheden for at vedhæfte bilag til din ordre.
Vores reference og Vores reference 2
I feltet Vores reference og Vores reference 2, kan du vælge mellem de medarbejdere, du har oprettet i din aftale. På den måde kan du, altid se hvilken en af dine medarbejdere der har lavet ordren . Referencen vil som standard fremgå til højre på dit layout, lige under overskriften for typen af dokumentet, fx Odrebekræftelse.
Øvrig reference
Feltet kan indeholde tekst og tal, fx kan du her angive købers ordrenummer, som ofte bruges af offentlige instanser ved modtagelse af elektroniske faktura.
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?