e-copedia

Opret og send ordre

Vejledning
Når du skal oprette en ordre til din kunde, foregår det ved at oprette en eller flere ordrelinjer.

Du kan under "Ordrer" oprette nye ordre og redigere dine igangværende ordre, samt få et overblik over alle dine ordre, der er oprettet og evt. sendt, men endnu ikke konverteret til en faktura.

Hvis du afbryder redigeringen af en ordre, eller hvis du sender ordren, gemmes oplysningerne her.

  • Funktionen ordre er inkluderet i pakkerene Plus, Smart og Avanceret.

Sådan opretter du en ordre

  1. Tryk på fanebladet "Salg".
  2. Tryk på "Fakturering" og vælg "Ordrer" i menuen til venstre.
  3. Tryk på knappen "Ny ordre".
  4. Vælg den kunde, som ordren skal sendes til. Er kunden ikke oprettet i forvejen kan du trykke på knappen "Ny kunde" for at oprette kunden.
Tip:
Vælg "Vis ordre efter afsendelse", hvis du vil have vist ordren i et pop op vindue samtidig med, at du sender ordren. Herfra kan du evt. udskrive ordren, hvis du ønsker.

Sådan tilføjer du en ordrelinje

  1. Tilføj de ønsket varelinjer på "Ny ordrelinje".
  2. Udfyld felterne. Find din varer i varekartoteket eller opret en ny varer ved at trykke på knappen "Søg" og "Opret ny vare".
  3. Når ordren er oprettet, kan den sendes til kunden på "Send ordre".
Tip:
Du kan flytte rækkefølge på dine ordrelinjer ved at trække ordrelinjen op eller ned, og placere linjen i den række, hvor du ønsker den skal stå (drag and drop).

Noter og referencer

I feltet "Noter og referencer" kan du, hvis du har behov for det, tilføje tekst og referencer. 

Overskrift

Overskriften bliver som standard med fed skrift og vises øverst på din faktura, lige under kundens informationer.

Tekst 1

Tekst 1 vises som standard lige under overskriften.

Tekst 2

Tekst 2 vises som standard nederst på ordren, lige under kassen med dine odrelinjer.

Deres reference

I feltet Deres reference kan du vælge mellem de kontaktpersoner, du har oprettet på din kunde. Referencen vil som standard fremgå til højre på dit layout, lige under overskriften for typen af dokumentet, fx Odrebekræftelse. 

Vedhæft bilag

Ønsker du at vedhæfte bilag til din ordre, kræver det at du har tilføjet endten modulet Indcanning eller Smart inbox. Når et bilagshåndteringsmodul er tilføjet, vil du have muligheden for at vedhæfte bilag til din ordre.

Vores reference og Vores reference 2

I feltet Vores reference og Vores reference 2, kan du vælge mellem de medarbejdere, du har oprettet i din aftale. På den måde kan du, altid se hvilken en af dine medarbejdere der har lavet ordren . Referencen vil som standard fremgå til højre på dit layout, lige under overskriften for typen af dokumentet, fx Odrebekræftelse. 

Øvrig reference

Feltet kan indeholde tekst og tal, fx kan du her angive købers ordrenummer, som ofte bruges af offentlige instanser ved modtagelse af elektroniske faktura.

 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer