e-copedia
Håndter dine betalinger i Smart Pay
Sådan sætter du dine leverandørfakturaer til betaling med Smart Pay
- Opret din leverandørfaktura i e-conomic, helt som du plejer.
- Husk at tage stilling til forfaldsdatoen og vælg en betalingstype.
- Husk at udfylde reg. og kontonummer (skrives i samme felt) ved betalingstypen bankoverførsel, og IBAN/SWIFT ved betalingstypen IBAN.

Nu ligger din postering i din kassekladde og kan sendes til betaling via Smart Pay, uanset om du bogfører den nu, eller senere.
Håndter dine betalinger i Smart Pay
- Gå til Regnskabsfanen og tryk på "Smart Pay" i menuen til venstre under "Bank".
- Hvis det er nødvendigt, kan du redigere hvilke åbne poster du ønsker vist (de åbne poster er leverandørfakturaer, som endnu ikke er betalt). Husk, at du kan medtage kladdeposteringer, hvis dine leverandørfakturaer endnu ikke er bogførte.
- Tryk på "Hent" for at få vist de Åbne poster.
- Vælg de betalinger du vil behandle, ved at give dem et flueben til venstre på linjen. Tryk direkte på linjen, for at se detaljer og redigere betalingen.
- Tryk på fortsæt
- Er du Smart Pay-administrator, vil du nu kunne godkende og sende til betaling. Er du bruger, kan du sende betalingen til godkendelse.


Ved godkendelse af en betaling vil din Smart Pay-administrator modtage en notifikation på e-mail med et direkte link til godkendelse.
Sådan godkender administrator anmodninger om betalinger via Smart Pay
- Find e-mailen med notifikationen om afventende godkendelse.
- Tryk på den grønne knap: “Gå til godkendelse”.
- Under “Afventer dig” kan du se de betalinger, som mangler din godkendelse. Du kan klikke på betalingslinjen for at se detaljer og bilag.
- Markér de betalinger, du ønsker at behandle og vælg, om du vil godkende eller afvise dem.
- Bekræft og afslut ved at indtaste din adgangskode.


Når nye betalinger sættes ind i Smart Pay, skal du være opmærksom på, at der er en forskel ift. den dato der står på fakturaen, den dato pengene trækkes fra din bankkonto, og den dato pengene indbetales til din leverandør.
- Forfaldsdatoen er den dato, som du og dine leverandører vil kunne se på fakturaen.
- Betalingsdatoen er den dato, hvor November First trækker pengene fra din bankkonto.
- Afregningsdatoen er den dato, hvor pengene bliver indbetalt til din leverandør.
Det er her vigtigt at vide, at afregningsdatoen først foregår den næste bankdag efter betalingsdatoen.
Så når du bruger Smart Pay er det vigtigt, at du sætter betalingsdatoen til dagen før fakturaens forfaldsdato.
Vær også opmærksom på, at e-conomic selv opretter en leverandørbetaling, når dine fakturaer betales med Smart Pay.
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?