e-copedia

Opret faktura

Vejledning
Du kan lave din faktura lige præcis, som du ønsker det - vi guider dig til hvordan!

Under fanen "Fakturaer" er alle dine igangværende faktura, og indtil de bliver bogført, er de kun kladder, som ikke har en effekt på din omsætning.

Hvis du afbryder redigeringen af en faktura, gemmes oplysningerne automatisk her.

Sådan opretter du en faktura

  1. Tryk på fanen "Salg".
  2. Tryk på "Fakturering" i menuen til venstre, og vælg undermenuen "Faktura".
  3. Tryk på "Ny faktura".
  4. Vælg den kunde, du vil fakturere, eller opret en ny kunde på "Ny kunde".
  5. Du kan nu tilføje fakturalinjer til din faktura ved at trykke på "Ny fakturalinje".
  6. Når alle varelinjer er oprettet, og du er klar til at sende fakturaen til din kunde, kan du trykke på "Bogfør og send".

Noter og referencer

I feltet "Noter og referencer" kan du, hvis du har behov for det, tilføje tekst og referencer. 

Overskrift

Overskriften bliver som standard med fed skrift og vises øverst på din faktura, lige under kundens informationer.

Tekst 1

Tekst 1 vises som standard lige under overskriften.

Tekst 2

Tekst 2 vises som standard nederst på fakturaen, lige over dine betalingsoplysninger.

Deres reference

I feltet Deres reference kan du vælge mellem de kontaktpersoner, du har oprettet på din kunde. Referencen vil som standard fremgå til højre på dit layout, lige under overskriften for typen af dokumentet, fx Faktura. 

Vedhæft bilag

Ønsker du at vedhæfte bilag til din faktura, kræver det at du har tilføjet endten modulet Indcanning eller Smart inbox. Når et bilagshåndteringsmodul er tilføjet, vil du have muligheden for at vedhæfte bilag til din faktura.

Vores reference og Vores reference 2

I feltet Vores reference og Vores reference 2, kan du vælge mellem de medarbejdere, du har oprettet i din aftale. På den måde kan du, når du trækker en omsætningsstatistik med udgangspunkt i medarbejdere, se hvor meget den enkelte medarbejder har omsat for. Referencen vil som standard fremgå til højre på dit layout, lige under overskriften for typen af dokumentet, fx Faktura. 

Øvrig reference

Feltet kan indeholde tekst og tal, fx kan du her angive købers ordrenummer, som ofte bruges af offentlige instanser ved modtagelse af elektroniske faktura.

Se beskrivelse af felterne her:
Knapper og felter i Salg
 
 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

E-post indeni talebobbel

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

 
 
Illustration, mand med computer