Leverandørstyring er for dig, der…
Modtager mange leverandørfakturaer
Handler med faste leverandører
Bruger udenlandske leverandører
Sådan fungerer leverandørstyring
Med leverandørstyring er dine leverandører oprettet i regnskabet. Når du modtager en regning for fx varer, materialer eller ydelser, bogfører du den på den enkelte leverandør som en leverandørfaktura.
Når du opretter dine leverandører, definerer du bl.a. udgiftskonto, momszone, betalingsoplysninger og -betingelser. Når leverandøren ligger i systemet, bliver det lettere at håndtere regningerne – og du kan trække rapporter og få overblik over din handel med den enkelte leverandør.
Når regningen lander i e-conomic, bogfører du omkostningen, inden du betaler fakturaen. Og når du betaler den, bogfører du en leverandørbetaling. Det giver et mere detaljeret regnskab, end hvis du bogfører regningen som et finansbilag – og sikrer dig et godt overblik over økonomien og din likviditet. Leverandørstyring kaldes også kreditorstyring.
Kom godt i gang med leverandørstyring
Opret leverandører
Tag det første skridt mod leverandørstyring og registrér oplysninger for den enkelte leverandør. Du kan blandt
andet udfylde oplysninger som
momszone, betalingsbetingelser
og udgiftskonto.
Modtag leverandørfaktura
Når du modtager en faktura fra din leverandør, skal du oprette den som en leverandørfaktura og evt. tilføje betalingstype. Modtager du fakturaen via EAN- eller CVR-nummer, lander den direkte i din Inbox i e-conomic.
Betal leverandørfaktura
Du kan eksportere betalinger til din bank og samtidig oprette en leverandørbetaling. Eller du kan med Smart Pay sætte leverandør-fakturaerne til betaling og få dem gjort automatisk klar til bogføring – helt uden at logge ind i netbanken.
Træk rapporter
Når du bruger leverandørstyring,
kan du trække forskellige rapporter som eksempelvis omsætningsstatistik og
kreditorsaldoliste. Derigennem kan du få bedre overblik over og indsigt i din virksomheds økonomi.
Gør det hele endnu smartere
Har du Smart-pakken i e-conomic, kan du gøre håndteringen af leverandørfakturaer endnu lettere.
Inboxen aflæser selv informationerne på fakturaen, og du kan med Workflows opsætte regler for, hvor fakturaen skal lande i e-conomic –det kan fx være direkte i kassekladden.
Workflows giver dig også mulighed for at definere, hvordan fakturaer fra bestemte leverandører eller inden for visse beløbsgrænser skal behandles. Det kan fx være, at fakturaer fra en specifik leverandør altid skal godkendes af den samme person.
Med Smart Pay kan du samle bogføring og betaling i e-conomic, så du bare skal godkende eller afvise betalingen i e-conomic eller i e-conomic appen. Betalingsposteringen oprettes så automatisk i e-conomic.
Når du bruger leverandørstyring, kan du for alvor sætte fart på regnskabet ved at bruge det, vi kalder ’det optimale flow’.
Vil du have hjælp?
Har du spørgsmål om leverandørstyring, er vi klar til at svare – eller hjælpe dig med at komme godt i gang.
Chat med os nu
Ring til os
Spørg os om alt
mandag-torsdag kl. 9-15
og fredag kl. 9-14
Ring på
88 20 48 40Skriv til os
Vi sidder klar til at svare
mandag-torsdag kl. 9-20
fredag kl. 9-15
søndag kl. 10-13Skriv til
info@e-conomic.dk