Smart Pay i e-conomic

Betal direkte i e-conomic med Smart Pay

Sæt dine ubetalte regninger til betaling direkte i e-conomic. De bliver gjort klar til bogføring automatisk og kan godkendes hurtigt på din mobil.

  • Slip for at logge ind i netbanken
  • Håndter og bogfør betalinger effektivt direkte i e-conomic
  • Bedre samarbejde mellem revisor/bogholder og virksomhedsejer

Hør mere om Smart Pay Kom på gratis Smart Pay-kursus

En kvinde står med sin telefon og kigger ind i kameraet
 

Nem og effektiv bogføring

Optimér din arbejdsgang med Smart Pay i e-conomic

Hør vores Smart Pay-ekspert, Bjarni Marstein, fortælle, hvordan dit arbejde med betaling og bogføring kan blive langt nemmere og mere effektivt.


 

 

"Der er jo nærmest ikke noget manuelt i arbejdet mere. Det eneste, jeg skal gøre i e-conomic, er at sende leverandørfakturaerne til betaling med Smart Pay, hvor de kommer automatisk i kassekladden."

 

Tina Kastbjerg, EINFACH

 

Bagom Smart Pay

Sådan er Smart Pay skabt

Vi har skabt Smart Pay i samarbejde med betalingsinstituttet November First, der med licens fra Finanstilsynet gør det muligt at sætte leverandørfakturaer til betaling direkte i e-conomic, helt uden at logge på netbanken. Det giver et langt mere effektivt samarbejde om virksomhedens regnskab.


 
En illustration, der forestiller en computerskærm, en orange mønt med et dollartegn og et papirsfly

Sikkerhed

Saml bogføring og betaling 
i ét system og få endnu 
større sikkerhed

En illustration, der forestiller en hånd, der holder en smartphone med en checkliste på baggrunden

Hurtig godkendelse

Få en hurtig godkendelse 
af betalinger på mobil 
eller email

En illustration, der forestiller en laptop med noget tekst på baggrunden samt en graf, og så er der et orange flueben foran

Færre fejl

Betalinger trækkes direkte i banken og har den rette valutakurs fra start

En illustration af en laptop og en lup

Godt overblik

Få et bedre overblik over 
fakturaer på den enkelte 
betaling

 

Løsningen til dig

Se, hvad Smart Pay kan gøre for dig

Om du er virksomhedsejer eller administrator i e-conomic, så har Smart Pay flere fordele for dig. Læs mere på siderne nedenfor og se, hvordan Smart Pay kan effektivisere dit arbejde med betalinger.


 

Virksomhedsejer

Slip for netbanken og sæt dine regninger til betaling i e-conomic. Eller lad din revisor klare betalingerne, så du kun skal godkende dem via mobil eller email.

Læs mere

Billedet viser en stiliseret, blå silhuet af en person, der symboliserer en administrator, på en hvid baggrund.

Revisor/bogholder

Sæt dine kunders leverandørfakturaer til betaling direkte i e-conomic og få dem gjort klar i kassekladden automatisk, så du kan bogføre med et klik.

Læs mere

En pære

Hjælp til Smart Pay

Lær mere om, hvordan Smart Pay fungerer og find vejledninger til, hvordan du kan håndtere betalinger nemt og hurtigt.
 

Læs mere

 

Kursus

Kom på gratis online kursus om Smart Pay

På vores online kursus viser vi dig, hvordan Smart Pay fungerer, hvordan du kommer godt i gang og hvordan du sparer tid i hverdagen med det helt rigtige arbejdsgang.

 

Tilmeld dig her

 

Priser

Hvad koster det at bruge Smart Pay sammenlignet med banken?

Med Smart Pay betaler du kun for de gennemførte betalinger i e-conomic. 
Har du mange betalinger? Så kan du vælge en abonnementsløsning.

 

 Fast betaling
Pris per betaling 

(DKK, FIK, Euro-sepa)*
 

Transaktionsgebyr 

(Udenlandsk 

betaling)**
 
Besparelse på valutamarginal 

(ift. bank)
Det du 

betaler 

i banken
 
Alm. bankomkostninger + gebyrerAfhængig af din bankGns. 50 kr.-
Smart Pay

(Pay-per-use)
0 kr.4 kr. 
Inkl. Smart Pay pris (3 kr.) + Transaktionsgebyr (1 kr.)
40 kr.0 %
Fastsat efter den laveste, offentlige tilgængelige valutamarginal på transaktionsdagen
Smart Pay

(Abonnement)
199 kr./md.1 kr.
Inkl. Smart Pay pris (0 kr.) + Transaktionsgebyr (1 kr.)
30 kr.Minimum 20 %
Mindst 20 % lavere end den laveste, offentlige tilgængelige valutamarginal på transaktionsdagen



Smart Pay faktureres kvartalsvis sammen med dit e-conomic abonnement. Transaktionsgebyret betaler du, når du gennemfører en betaling.

 
* Pris per betaling (DKK, FIK, Euro-sepa): Pris per betaling trækkes - hhv. for Smart Pay prisen sammen med dit e-conomic abonnement og for Transaktionsgebyret ved hver enkelt gennemførte betaling, af November First.

** Valutamarginal: Valutamarginal er den pris, som banker og andre finansielle selskaber lægger til middelkursen, når du handler med udenlandsk valuta. Valutamarginalen fastlægges specifikt i forhold til den enkelte valuta og kan variere fra bank til bank.

 

Har du udenlandske betalinger? 
Så kan du læse mere om regler og priser her. Du kan også få svar på dine spørgsmål  eller kontakte vores support for yderligere information.
 

Kontakt

Bliv ringet op

Få svar på dine spørgsmål, hør hvordan Smart Pay kan gøre en forskel i din forretning eller få hjælp til at komme godt i gang med det samme.

Skriv dit navn her
Skriv dit nummer her

Når du indtaster dine oplysninger i felterne ovenfor, behandler Visma e-conomic dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

 

FAQ

Få svar på de mest almindelige spørgsmål om Smart Pay

Vi har samlet de mest stillede spørgsmål om Smart Pay. Hvis du ikke finder det svar, du leder efter, kan du læse videre i vores e-copedia eller kontakte supporten direkte

 

Er Smart Pay en sikker betalingsløsning?

Ja, Smart Pay er en sikker betalingsløsning. Smart Pay i e-conomic udbydes i samarbejde med November First, som siden maj 2016 har haft licens som betalingsinstitut (FT-22017) fra Finanstilsynet.
 

Det betyder, at November First skal leve op til de samme regler og krav om sikkerhed, politikker og solvens som bankerne. November First er desuden under løbende supervision af Finanstilsynet, som kontrollerer at de lever op til de lovgivningsmæssige krav og tilpasser sig ændringer i lovgivningen.
 

Derfor kan du forvente samme niveau af sikkerhed og kontrol som ved ethvert andet dansk pengeinstitut, når du bruger Smart Pay.

Hvad skal jeg bruge for at komme i gang med Smart Pay?

Kom smertefrit igennem opsætningen af Smart Pay, ved at have alle oplysninger og dokumentation klar fra start.

Disse oplysninger skal du/I have klar:

 

  • Kopi af virksomhedsejernes pas (ejerskab over 25%)
  • Sundhedskort - Vi skal bruge dit sundhedskort til at bekræfte din adresse
  • Bopæl og nationalitet på alle ejere (ejerskab over 25%)
  • Informationer om din virksomhed - såsom firmanavn og CVR. nr.  Vi trækker disse oplysninger direkte fra dine stamoplysninger. Du skal derfor kun bekræfte, om oplysningerne er korrekte.
  • Personlige informationer - såsom navn, e-mail og telefon. Vi trækker dine informationer fra Virk, så hvis du er oprettet på virksomheden, skal du kun bekræfte, om oplysningerne er korrekte. Vi skal kun bruge e-mail, til at sende invitation til at uploade dokumentation for ejerskab. Ellers er e-mail ikke nødvendig.
  • Betalingsoplysninger - såsom bankkonto, Kassekladde til betalingsposteringer og udgiftskonto.
  • Antal betalinger årligt - hvor mange betalinger, du forventer at lave om året og hvad formålet for kontoen er.

 

Særligt for dig, med udenlandske betalinger:
Vores samarbejdspartnere November First har brug for yderligere oplysninger, når du skal til at bruge Smart Pay, til at betale udenlandske leverandørfakturaer. De skal også bruge:

  • Hvilke lande, du forventer at handle med.

 

OBS. November First kan bede om ekstra oplysninger, såsom en kopi af en regning med din adresse på.
Du kan læse mere om opsætningen af Smart Pay og og få svar på de mest stillede spørgsmål i denne artikelserie om Smart Pay.

Hvor lang tid tager det at komme i gang med Smart Pay?

Opsætningen af Smart Pay i e-conomic tager under 10 minutter. Herefter skal din konto godkendes af vores partner November First og af Mastercard Overførselsservice (tidligere Nets). Normalt sker det inden for 1-7 hverdage, og så kan du bruge Smart Pay til at sætte regninger til betaling.

Hvordan bliver jeg faktureret for Smart Pay?

Du bliver faktureret for betalinger via Smart Pay sammen med dit e-conomic-abonnement. Dertil vil du blive faktureret for transaktionsgebyret af November First, når du gennemfører en betaling Med Smart Pay.

Hvordan bogføres betalingerne i e-conomic,  når de er gennemført i banken?

Når du bruger Smart Pay bliver betalingerne automatisk oprettet som kladdeposteringer, så snart de er gennemført. Og fordi vi kender valutakursen, vil posteringerne stemme fuldstændig overens med det beløb, som er blevet hævet i banken. Det betyder, at din revisor/bogholder nemmere kan afstemme din virksomheds regnskab.

Kan jeg lave udenlandske betalinger via Smart Pay?

Ja, du kan godt betale fakturaer i udenlandsk valuta, men du skal være opmærksom på, at de bliver omregnet til DKK.

Hvis du har betalinger i anden valuta end DKK, fx EUR eller USD, kan du læse meget mere om prisen og dine fordele i denne artikel.

Du får fordelagtige transaktionsgebyrer og priser på dine betalinger, når du bruger Smart Pay til at betale udenlandske fakturaer. (her gælder det overførsler udover konto-til-konto-, FIK-, og euro-sepa-betalinger).

Kan jeg rette eller fortryde betalinger, som er blevet godkendt?

Ja, du har frem til den planlagte betalingsdato til at kunne annullere betalingen. Dog hvis det er på betalingsdatoen, skal du have fat i November First inden kl. 10.45 på den pågældende dag. Så vil November First sørge for at slette betalingen. Husk at have November First kunde nr. og reference nr. klar på betalingen, for at dette kan lade sig gøre. 

Kan jeg samle flere betalinger til én leverandør eller skal jeg betale enkeltvis?

Ja, du kan nemt samle flere betalinger til én leverandør med Smart Pay.

Er det muligt at lave straksoverførsler og koster det ekstra?

Det er ikke muligt at lave straksbetalinger, hvor betalingen kommer frem med det samme. Dog kan SEPA-betalinger bruges, selvom det ikke nødvendigvis er samme dags modtagelse. Der kan være flere timers forsinkelser med denne slags betalinger.

Kan min revisor/bogholder styre det hele, så jeg ikke behøver godkende betalingerne?

Ja, det er teknisk set muligt muligt, hvis I ønsker det. Men det er ikke noget vi anbefaler. 

Hvad er en udenlandsk leverandørfaktura?

En udenlandsk leverandørfaktura er en faktura, du enten modtager eller sender til en leverandør i udlandet. Med Smart Pay er det både nemmere og billigere at håndtere udenlandske leverandørfakturaer. Læs mere om det her.

Hvordan laver jeg en SEPA-overførsel?

  • Du kan foretage en SEPA-overførsel med Smart Pay. Hvis du bare følger disse råd, så kan du komme i gang hurtigt og nemt.

Hvad koster en SEPA-betaling?

Prisen på en SEPA-betaling er typisk afhængig af din bank, når du ikke bruger Smart Pay. Men med Smart Pay koster det mellem 1-4 kr. afhængigt af, om du er Smart Pay pay-per-use kunde eller har Smart Pay Abonnement.