Smart Pay 
Betaling direkte 
i e-conomic

Med Smart Pay kan din bogholder/revisor nu sætte leverandørfakturaer til betaling
- direkte i e-conomic, hvor de automatisk bliver klar til bogføringen. Så sparer du tid
og slipper for flere, manuelle processer, når du skal betale dine leverandørfakturaer.

Bliv kontaktet for at komme i gang 

              Tilmeld dig Smart Pay webinar

 
 
Med SmartPay kan du automatisere betalingen i e-conomic
 
 
 
 
 

Få samlet bogføring og betaling i ét og samme system og slip for nøglekort og manuelle overførsler i netbanken. Med Smart Pay får du bedre overblik over dine leverandørbetalinger, som hurtigt kan godkendes via mobilen. Det giver dig og din revisor/bogholder større sikkerhed og et nemmere samarbejde om din virksomheds regnskab.

 

 
 

Vi har skabt Smart Pay i samarbejde med betalingsinstituttet November First, der med licens fra Finanstilsynet, gør det muligt at sætte leverandørfakturaer til betaling direkte i e-conomic, helt uden at logge på netbanken. Det giver dig og dine kunder et langt mere effektivt samarbejde om virksomhedens regnskab.

 
 
 

Bedre samarbejde

Saml bogføring og betaling i ét system og få større sikkerhed

Få overblik og status

Hurtig godkendelse af betalinger på mobil eller email

Slip for påmindelser via email og telefon

Betalinger trækkes direkte i banken og har den rette valutakurs fra start

Få hurtigt og nemt de korrekte bilag

Bedre overblik over faktura på den enkelte betaling

 

 

Få Smart Pay

 
 
 
 
 

Optimér din arbejdsgang med Smart Pay i e-conomic

Hør Steven Valentin fortælle, hvordan Smart Pay gør dit arbejde med betaling og bogføring langt mere effektivt.

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

Sådan fungerer Smart Pay i e-conomic

Før din revisor/bogholder kan oprette betalinger i e-conomic via Smart Pay skal dine leverandørfakturaer bogføres, som normalt. Hvis du vil automatisere hele processen fra fakturamodtagelse til betaling, kan du nemt modtage e-fakturaer i e-conomic og få dem aflæst automatisk med Smart Inbox. Smart Inbox er en funktion, der tilhører Smart-pakken.

 
 
 
 
 
 
 
 

1. Dine leverandørfakturaer sættes til betaling i e-conomic

Når din revisor/bogholder bogfører dine leverandørfakturaer, kan han eller hun samtidig oprette betalinger via Smart Pay - direkte i e-conomic. På den måde slipper I for at logge på din netbank og lave betalingerne manuelt.

 

Posteringen oprettes

Overskueligt betalingsoverblik

 
 
 
 
 
 
 

2. Du modtager en eller flere betalinger til godkendelse

Når betalingerne er oprettet via Smart Pay, kan din revisor/bogholder nemt sende dem til godkendelse hos dig. I kan vælge op til 2 godkendere af betalinger og på den måde skræddersy Smart Pay, så det passer til dine behov.

 
 
 
 
 
 
 
 

3. Du godkender nemt betalingerne på mobil eller email

Du modtager betalingerne til godkendelse på email og i e-conomics gratis mobilapp*. Her kan du nemt gennemse betalingerne, tjekke at den vedhæftede faktura stemmer og godkende eller afvise betalingerne. 

*På nuværende tidspunkt er det kun Superbrugeren i e-conomic, der kan godkende betalinger i mobilappen.

 

Godkend betaling via mobil

Betalingen bogføres automatisk

 
 
 
 
 
 
 

4. Betalingen trækkes direkte i din bank

Når du har godkendt betalingerne, sættes de automatisk til betaling i din bank. Her bliver de hævet på forfaldsdatoen eller den dato, din revisor/bogholder har valgt i Smart Pay.

 
 
 
 
 
 
 
 

5. Betalingerne gøres klar til bogføring i e-conomic

Når betalingerne er gennemført, bliver de automatisk oprettet som kladdeposteringer i e-conomic. Er det udenlandske betalinger, kender e-conomic den præcise valutakurs, så posteringerne stemmer overens med beløbet, der er hævet i banken. Det betyder, at det bliver nemmere for din revisor/bogholder at afstemme din virksomheds regnskab.

 

 
 

Få Smart Pay som én af de første

 
 
 
 

Sådan kommer du og din revisor/bogholder i gang med Smart Pay

 

Af sikkerhedsmæssige årsager vil kontoen ikke være aktiv før virksomhedens tegningsberettigede er sat som betalingsgodkender i Smart Pay.

 
 

Hvad koster det at bruge Smart Pay sammenlignet med banken?

Du kan gratis aktivere Smart Pay på din aftale på to forskellige måder: Smart Pay pay-per-use, hvor du betaler per gang og Smart Pay Abonnement. Abonnement er relevant for brugere, der har mange betalinger.

 Fast betalingPris per betaling 
(DKK, FIK, Euro-sepa) 
 
Pris per betaling (DKK, FIK, Euro-sepa)

Pris per betaling trækkes - hhv. for Smart Pay prisen sammen med dit e-conomic abonnement og for Transaktionsgebyret ved hver enkelt gennemførte betaling, af November First

Transaktionsgebyr 
(Udenlandsk betaling)
Besparelse på valutamarginal 
(ift. bank) 
 
Valutamarginal

Valutamarginal er den pris, som banker og andre finansielle selskaber lægger til middelkursen, når du handler med udenlandsk valuta. Valutamarginalen fastlægges specifikt i forhold til den enkelte valuta og kan variere fra bank til bank.

Det du betaler i bankenAlm. bankomkostninger + gebyrerAfhængig af din bankGns. 50 kr.-
Smart Pay
(Pay-per-use)
0 kr.4 kr. 
 
4 kr.

Inkl. Smart Pay pris (3 kr.) + Transaktionsgebyr (1 kr.)

40 kr.0 % 
 
0 %

Fastsat efter den laveste, offentlige tilgængelige valutamarginal på transaktionsdagen

Smart Pay
(Abonnement)
199 kr./md.1 kr. 
 
1 kr.

Inkl. Smart Pay pris (0 kr.) + Transaktionsgebyr (1 kr.)

30 kr.Min. 20 % 
 
Min. 20 %

Mindst 20% lavere end den laveste, offentlige tilgængelige valutamarginal på transaktionsdagen

Smart Pay faktureres hhv. kvartalsvis I dit e-conomic abonnement og for transaktionsgebyret, når du gennemfører betalingen af November First.

Har du udenlandske betalinger? Så kan du her Læse meget mere om gældende regler og priser. Du kan også få svar på dine spørgsmål  eller kontakte vores support, for yderligere information.

 

Vi hjælper dig og din revisor godt i gang med Smart Pay

Udfyld navn, e-mail og telefonnummer, så kontakter vi dig.

Når du indtaster dine oplysninger i felterne ovenfor, behandler Visma e-conomic dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

 
 
 

Tilmeld dig gratis Smart Pay webinar

På vores webinar kan du lære alt om, hvordan du kommer godt i gang med Smart Pay og hvordan du med det rigtige workflow kan spare tid i hverdagen.

Tilmeld dig her

 
 

Få svar på de mest almindelige spørgsmål om Smart Pay

 
 
  • Er Smart Pay en sikker betalingsløsning?

    Ja, Smart Pay er en sikker betalingsløsning. Smart Pay i e-conomic udbydes i samarbejde med November First, som siden maj 2016 har haft licens som betalingsinstitut (FT-22017) fra Finanstilsynet.

    Det betyder, at November First skal leve op til de samme regler og krav om sikkerhed, politikker og solvens som bankerne. November First er desuden under løbende supervision af Finanstilsynet, som kontrollerer at de lever op til de lovgivningsmæssige krav og tilpasser sig ændringer i lovgivningen.

    Derfor kan du forvente samme niveau af sikkerhed og kontrol som ved ethvert andet dansk pengeinstitut, når du bruger Smart Pay.

    Læs mere om sikkerheden for betalinger via November First

  • Hvad skal jeg bruge for at komme i gang med Smart Pay?

    Kom smertefrit igennem opsætningen af Smart Pay, ved at have alle oplysninger og dokumentation klar fra start.
    Disse oplysninger skal du/I have klar:

    • Kopi af virksomhedsejernes pas (ejerskab over 25%)
    • Sundhedskort. Vi skal bruge dit sundhedskort til at bekræfte din adresse
    • Bopæl og nationalitet på alle ejere (ejerskab over 25%)
    • Informationer om din virksomhed, såsom: Firmanavn og CVR. nr.  Vi trækker disse oplysninger direkte fra dine stamoplysninger. Du skal derfor kun bekræfte, om oplysningerne er korrekte.
    • Personlige informationer, såsom; Navn, e-mail og telefon. Vi trækker dine informationer fra Virk, så hvis du er oprettet på virksomheden, skal du kun bekræfte, om oplysningerne er korrekte. Vi skal kun bruge e-mail, til at sende invitation til at uploade dokumentation for ejerskab. Ellers er e-mail ikke nødvendig.
    • Betalingsoplysninger, såsom: Bankkonto, Kassekladde til betalingsposteringer og udgiftskonto
    • Hvor mange betalinger, du forventer at lave om året og hvad formålet for kontoen er.

    Specifikt for dig, med udenlandske betalinger
    Vores samarbejdspartnere November First har brug for yderligere oplysninger, når du skal til at bruge Smart Pay, til at betale udenlandske leverandørfakturaer.
    • Hvilke lande, du forventer at handle med.


    OBS. November First kan bede om ekstra oplysninger, såsom en kopi af en regning med din adresse på.


    Du kan læse mere om opsætningen af Smart Pay og og få svar på de mest stillede spørgsmål i denne artikelserie om Smart Pay.

  • Hvor lang tid tager det at komme i gang med Smart Pay?

    Det tager under 10 minutter at gennemføre opsætningen af Smart Pay i e-conomic. Herefter skal din konto godkendes af vores partner November First samt af Mastercard Overførselsservice (tidligere Nets). Det sker normalt inden for 3 hverdage. Så snart din konto er godkendt kan du sætte leverandørfakturaer til betaling via Smart Pay.
  • Hvordan bliver jeg faktureret for Smart Pay?

    Du bliver faktureret for betalinger via Smart Pay sammen med dit e-conomic-abonnement. Dertil vil du blive faktureret for transaktionsgebyret af November First, når du gennemfører en betaling Med Smart Pay.

  • Hvordan bogføres betalingerne i e-conomic,  når de er gennemført i banken?

    Når du bruger Smart Pay bliver betalingerne auotmatisk oprettet som kladdeposteringer, så snart de er gennemført. Og fordi vi kender valutakursen, vil posteringerne stemme fuldstændig overens med det beløb, som er blevet hævet i banken. Det betyder, at din revisor/bogholder nemmere kan afstemme din virksomheds regnskab.
  • Kan man lave udenlandske betalinger via Smart Pay?

    Ja, du kan godt betale fakturaer i udenlandsk valuta, men du skal være opmærksom på, at de bliver omregnet til DKK.

    Hvis du har konti i anden valuta end DKK, fx EUR eller USD, kan du læse meget mere om prisen og dine fordele i denne artikel.

    Du får fordelagtige transaktionsgebyrer og priser på dine betalinger, når du bruger Smart Pay til at betale udenlandske fakturaer. (her gælder det overførsler udover konto-til-konto-, FIK-, og euro-sepa-betalinger).

  • Kan jeg rette eller fortryder betalinger, som er blevet godkendt?

    Ja, du har frem til den planlagte betalingsdato til at kunne annullere betalingen. Dog hvis det er på betalingsdatoen, skal du have fat i November First inden kl. 10.45 på den pågældende dag. Så vil November First sørge for at slette betalingen. Husk at have November First kunde nr. og reference nr. klar på betalingen, for at dette kan lade sig gøre. 
  • Kan jeg samle flere betalinger til én leverandør eller skal jeg betale enkeltvis?

    Ja, du kan nemt samle flere betalinger til én leverandør med Smart Pay.
  • Er det muligt at lave straksoverførsler og koster det ekstra?

    Dette er ikke muligt at lave straks betalinger, hvor betalingen fremme med det samme. Dog kan SEPA-betalinger bruges, selvom det ikke nødvendigvis er samme dags modtagelse. Der kan være flere timers forsinkelser med denne slags betalinger.
  • Kan min revisor/bogholder styre det hele, så jeg ikke behøver godkende betalingerne?

    Ja, det er teknisk set muligt muligt, hvis I ønsker det. Men det er ikke noget vi anbefaler.