e-copedia
Ordrer
Tips og typiske spørgsmål
Med tagget “Ordrer”
- Hvordan sletter jeg en ordre jeg har registreret som leveret?
Hvis du under ”Ordrer” har en ordre liggende, som enten er forkert eller er blevet ’leveret’ ved en fejl, skal man lave lidt forarbejde, før den kan slettes eller rettes. Det indebærer at man skal ophæve sendt status, redigere i ordren, registrere den som sendt, overføre ordre til levering og under følgesedler skal man ændre i antallet så der ender med at stå 0. Derefter er det muligt at gå under ”Ordrer” igen og slette ordren. Se trin for trin guiden her.
- Hvordan får jeg det originale ordrenummer til at fremgå af min faktura?
Når man har tilknyttet lager til sin aftale, får man flere muligheder, bl.a. kan man nu overføre flere ordrer til én faktura. Derfor får en ordre der overføres til fakturering et nyt ordre nummer, dvs.
Hvis du vil beholde ordrenummeret på fakturaen, har du 2 muligheder:
- du kan du konvertere ordren til faktura, dog skal du være obs på at den løsning samtidig betyder at ordren forsvinder fra ordreoversigten og dermed muligheden for dellevering, følgesedler og lign.
- du kan ved handlingen "Overfør til fakturering" vælge indstillingen "Vis overskrift for hver ordre" og så kommer ordrenummeret til at stå over fakturalinjen.
- Hvordan laver jeg en ny faktura, tilbud, ordre, vare eller kunde?
Du skal gå ind under fanen “Ny”, hvor du har mulighed for at vælge, om du vil oprette en ny faktura, tilbud, ordre, vare eller kunde.
Kontakt os
Chat med os nu
Ring til os
Spørg os om alt
man-tors 9-15
og fre 9-14Ring
88 20 48 40Skriv til os
Vi sidder klar til at svare
man-tor 9-20, fre 9-15
og søn 10-13