e-copedia
Kunder
Artikler med tagget “Kunder” i Salg
Denne guide vejleder dig i, hvordan du importerer dine kunders kontaktpersoner.
Har du kunder med CVR-nummer, der også har en produktionsenhed, dvs. en P-enhed, kan du her læse om, hvordan disse kunder oprettes i din aftale.
Hvis du ønsker at ændre din data på en kunde, kan du altid redigere dine kundeoplysninger.
Denne guide vejleder til, hvordan du opretter en kundegruppe, du kan tilknytte kunden. Alle kunder skal have en kundegruppe tilknyttet.
Denne guide vejleder til, hvordan du kan opsætte forskellige e-mails på din kunde alt afhængig af hvem, der skal modtage hvad.
Her kan du se en oversigt over de udlignede posteringer - d.v.s. de posteringer, du har udlignet på et tidligere tidspunkt - som findes på kundens konto.
Denne guide vejleder dig i, hvordan du opretter et leveringssted på din kunde, som du kan tilvælge på dine ordrer samt fakturaer til den pågældende kunde.
Her kan du finde informationer vedrørende dine kunder heriblandt kundenummer, navn, by, telefon nummer, attention mf.
Du kan nemt slette eller spærre flere kunder på én gang, når der er flere kunder i samme kundegruppe, der skal spærres eller slettes.
Inden du kan komme i gang med at arbejde i din aftale, har du måske brug for at få indlæst dine kunder fra et andet regnskabssystem. Det kan du gøre ved at importere dine kunder.
Rapporten viser salg til kunder indenfor EU med både landekode og momsregistreringsnummer - så du nemt kan rapportere videre.
Har du eksempelvis benyttet et andet regnskabssystem tidligere, kan du med denne type postering, bogføre dine tidligere udsendte fakturaer og få opdateret saldoen på dine kunder.
Denne guide vejleder til, hvordan du anonymiserer kundedata, der er mere end fem år gammelt og ikke har åbne poster.
Nogle gange hænder det at din indenlandske kunde skal have sin faktura uden moms. I guiden her, vil vi gennem, hvordan du sender en faktura uden moms.
Benytter du leveringssteder på dine kunder, kan du nemt importere dine leveringssteder og på den måde få oprettet leveringsstederne på dine forskellige kunder.
I e-conomic, har vi gjort det muligt at fakturere via CVR-nr., som er en del af NemHandels e-fakturerings muligheder.
Det kan være en fordel at oprette nye kunder, hvis du vil benytte kundestyring, og derved blandt andet kan se, hvad du har solgt til en given kunde, og hvad de eventuelt skylder dig.
I denne artikel gennemgår vi, hvordan du kan tilføje en automatisk bogføringstekst, som fremgår på fakturaen i rapporter osv.
Vi vil gerne, at du er tryg, når du handler med andre. Derfor har vi lavet bedømmelsessystemet Visma Rating, hvor du kan bedømme dine oplevelser med dine kunder og se, hvad andre synes.
I e-conomic tror vi på at det skal være så nemt som muligt at fakturere. Både for dig som afsender - men også for modtager af fakturaen. Vi har derfor opdateret måden at afsende fakturaer på.
I denne artikel vil du lære mere om Visma Rating, et redskab, der skal gøre det mere trygt at handle med nye kunder.
Skal du lave en faktura til en kunde i udlandet, er der nogle ting, der skal være på plads, før du kan komme i gang med fakturaen.
Denne guide vejleder til, hvordan du trækker en omsætningsstatistik i e-conomic, så du kan se, hvor meget du har solgt til en bestemt kunde, hvor meget du har omsat af en vare, og hvad dine medarbejdere har solgt.
I denne artikel vil du lære mere om søgefeltet og avanceret/udvidet søgning af kunder.
Hos e-conomic værner vi om dine data. Derfor er de e-mails, som du sender fra e-conomic, når du sender fakturaer og rykkere til dine kunder, som udgangspunkt krypterede på vejen til modtageren.
Denne guide vejleder i, hvordan du finder åbne posteringer på dine kunder og efterfølgende laver manuel udligning af posteringerne.
Denne guide vejleder til, hvordan du opretter nye noter på dine leverandører, kunder og varer.
Omvendt betalingspligt er en ordning, hvorefter det er køber og ikke sælger, der skal afregne momsen af et køb af varer/ydelser. Fakturaen udstedes uden moms, hvorefter køber beregner og afregner momsen.
I e-conomic findes der fire momszoner som standard. Disse zoner afgør, hvordan momsen skal håndteres, når du sælger varer eller ydelser til din kunde. Derfor er det vigtigt, at momszonen er indstillet korrekt på alle dine kunder. Husk at rådføre dig med en autoriseret revisor, hvis du er i tvivl om, hvordan du skal beregne din moms.
I din kundeoversigt kan du vælge enten at få vist åbne, spærrede eller alle kunder. I guiden her, kan du se, hvordan dette ændres.
Denne guide vejleder til, hvordan du opretter en kontaktperson. Kontaktpersoner kan anvendes som reference hos din kunde. På den måde kan du angive, hvem der er din reference hos din kunde.
Fremgår gamle fakturaer som "Ubetalte salgsfaktura" på Hjemfanen i e-conomic, selvom kunderne har betalt, er det fordi fakturaen mangler at blive udlignet med indbetalingen.
Når du klikker på fanebladet “Salg”, kan du få vist et Dashboard. Her kan du se informationer fra e-conomic, som blandt andet en top 5 liste over dine kunder eller varer med den største omsætning.
Denne guide vejleder til, hvordan du nemt kan fravælge e-fakturering, som den primære afsendelsesmetode, på dine kunder.
Når du skal fakturere en indenlands kunde er det vigtigt at du sikre dig, at der er den rette moms på fakturaen.
Alle artikler med kategori “Salg”
Tips og typiske spørgsmål
Med tagget “Kunder”
- Kunder
- Udlign dine kunde- og leverandørkonti
- Hvordan laver jeg en ny faktura, tilbud, ordre, vare eller kunde?